طلب 400 میلیونی خسرو از استقلال؛

انتقال حیدری به الخریطیات قطعی شد

مشکل ما نرفتن به جام جهانی نیست

حیدری: به حرف فتح اله زاده گوش کردم

هافبک تیم فوتبال استقلال می‌گوید: حالا که مهدوی‌کیا به عنوان سفیر فوتبال پایه در آسیا انتخاب شده باید از پست و فرصت او استفاده کنیم.
کد خبر: ۵۶۳۶۳۶
حیدری: به حرف فتح اله زاده گوش کردم


 خسرو حیدری در گفت‌وگو با  فارس، در خصوص آخرین وضعیت تیم استقلال پس از دیدار مقابل الشباب، گلی که به نماینده امارات زد و تیم ملی فوتبال صحبت‌های زیر را انجام داد:

 به نظر می‌رسد شکست الشباب راحت بود؟

اول از همه بگویم که قرعه بدی به ما نخورد و نسبت به تیم‌های دیگر شکست دادن الشباب راحت‌تر بود، هرچند آنها خوب بازی می‌کردند و ضد حملات خطرناکی داشتند اما ما در نیمه دوم انگیزه داشتیم و به پیروزی فکر کردیم.

 با این حساب صعود استقلال به مرحله بعد قطعی شده است؟

یادتان باشد که وقتی رئال با دورتموند بازی داشت، با وجود آنکه 4 گل از حریف خورده بود، اما با زدن گل‌های پی‌درپی در آستانه صعود هم قرار گرفت. اصلا نمی‌شود با این ذهنیت به زمین رفت که صعودمان قطعی شده است. ما به گل خوردن در بازی برگشت فکر نمی‌کنیم و می‌خواهیم برای برد به زمین برویم.

 گلی که زده‌ای را به کدام یک از گل‌های اروپایی تشبیه می‌کنی؟

هواداران که به ما لقب فابرگاس داده‌اند! حتما فابرگاس هم از این گل‌ها زده است (می‌خندد).

 سال گذشته هم در مسابقات پلی‌آف گل زدی؟

پارسال هم در این مرحله گل زدم که هر دو گل از داخل محوطه 18 قدم بود. خیلی انگیزه داشتم و حتی قبل از زدن گل هم شوتی زدم که در برگشت ساموئل آن را تبدیل به گل کرد. البته حاج آقا هم گفته بود که گل بزن و من هم قبول کردم!

 

با این شرایط که استقلال در آستانه حضور در جمع 8 تیم است، فکر نمی‌کنی کار سختی داشته باشید؟

البته حواشی همیشه دور و بر استقلال است و شاید مشکلاتی برای مدیرعامل، مربیان و بازیکنان بوجود بیاید. استقلال امسال در آسیا خوب نتیجه گرفته و شانس صعود به جمع 8 تیم را داریم اما باید برای قهرمانی آسیا خیلی قوی‌تر باشیم و بازیکنان زیادی قراردادشان تمام شده و مدیریت باید بعد از بازی چهارشنبه دست به کار شود.

 امسال که خیلی مشکل داشتید، ولی تا اینجا بالا آمدید؟

در ابتدای فصل به جز یکی دو بازیکن اکثرا هیچ پولی نگرفتیم، من حتی یک هزار تومانی هم نگرفتم و قرارداد را امضا کردم اما امسال برای اینکه بازیکنان در این تیم بمانند، مدیریت باید تلاش کند و امیدوار هستم که بتوانند تیم خوبی برای سال آینده ببندند.

شایعه شده بود که بعد از بازی‌های مرحله گروهی از العین پیشنهاد داشتی؟

من از العین پیشنهادی نداشتم.

 از کی قرار است در اردوی تیم ملی حاضر شوی؟

بعد از دیدار دوستانه به عمان به بقیه ملی‌پوشان اضافه خواهیم شد، امیدوارم در این 3 بازی هم با تیم ملی به موفقیت برسیم و هم با استقلال.

 با شرایط فعلی که برخی بازیکنان در تیم ملی حضور ندارند، توانایی صعود به جام جهانی را داریم؟

کلید مسابقات ما بازی با قطر خواهد بود و اگر این تیم را در دوحه شکست دهیم می‌توانیم امیدوار باشیم. البته باید به این نکته‌ای اشاره کنم.

 بگو.

فوتبال ما آنقدر ایراد دارد که مشکل ما فقط رفتن به جام جهانی نیست. اتفاقا اگر به جام جهانی برویم ایرادهای ما پوشیده می‌شود. ما به جام جهانی می‌رویم، چند بازی انجام می‌دهیم و برمی‌گردیم ولی باید ساختار ما را درست کنیم. همه جای دنیا پیشرفت‌ها عیان می‌شود و اگر کشوری برای فوتبال و ورزشش هزینه می‌‌کند، تمام کشورها متوجه آن پیشرفت می‌شوند. من امیدارم به جام جهانی برویم تا مردم خوشحال شوند اما فوتبال ما خیلی عقب افتاده است. 7 سال پیش و در حالی که خیلی از تیم‌ها در آسیا پیشرفت نکرده بودند، می‌توانستیم با استعدادهایمان نتیجه بگیریم اما حالا اینگونه نیست و باید روزانه پیشرفت کنیم وگرنه به عقب برمی‌گردیم.

مهدوی‌کیا به عنوان سفیر فوتبال پایه در آسیا انتخاب شده و این می‌تواند جرقه‌ای برای پیشرفت فوتبال ما باشد.

مهدوی‌کیا اسطوره‌ای فراموش‌ نشدنی است و باعث افتخار ایران شده که به این عنوان رسیده، امیدوارم این انتخاب به عنوان کمکی برای تیم‌های پایه ما باشد که بتوانیم در آنجا پیشرفت کنیم و از او استفاده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها