رئال بالاخره در صدر قرار گرفت؛

گران ترین باشگاه های فصل 2013-2012

ارزشگذاری باشگاه های فوتبال دنیا از سال 2004 توسط مجله فوربس انجام شد و در حالی که لیگ های فوتبال در سراسر دنیا در حال تمام شدن است این مجله بار دیگر اقدام به ارزشگذاری باشگاه ها با توجه به ارزش سهام آنها در بازار بورس کرد.
کد خبر: ۵۶۳۴۳۴
گران ترین باشگاه های فصل 2013-2012

به گزارش سایت جام جم  ورزشی؛ در این رده بندی جدید تغییراتی نسبت به فصل گذشته به وجود آمده است که بر این اساس رئال مادرید برای نخستین بار به صدر این جدول آمده است. قوهای سپید مادرید بالاخره منچستریونایتد را از صدر به زیر کشیدند که البته به نظر نمی آید بازنشستگی سرآلکس فرگوسن نقشی در سقوط منچستری ها داشته باشد چرا که برآوردها قبل از این اتفاق انجام شد.
گران ترین باشگاه های دنیا بر اساس آخرین برآوردها:
1-  رئال مادرید: این باشگاه پرافتخار اسپانیایی برای اولین بار است که به رده نخست ارزش مند ترین باشگاه های دنیا می رسد. آنها سال گذشته و در پایان فصل 2012-2011 در رده دوم قرار داشتند اما اوضاع امسال برای آنها متفاوت شد. رئال اکنون 2 میلیارد و 532 میلیون یورو ارزش دارد. سهام این باشگاه با یک رشد غیر قابل 76 درصدی در فصل 2013-2012 روبرو شد.
2- منچستر یونایتد: آنها از سال 2004 که رده بندی ارزشمندترین و گران ترین باشگاه های دنیا مشخص شد همواره در صدر قرار داشتند اما بالاخره در پایان فصل 2013-2012 به رتبه دوم سقوط کردند. این باشگاه هم اکنون 2 میلیارد و 429 میلیون یورو  ارزش دارد. سهام این باشگاه نیز 42 درصد ارزش بیشتری در بازار بورس پیدا کرد.
3-  بارسلونا: کاتالان ها رتبه سال گذشته خود را حفظ کرده اند و همچنان در رده سوم قرار دارند. ارزش این باشگاه یک میلیارد و 995 میلیون یورو برآورد شده است. سهام آنها هم 99 درصد ارزش بیشتری نسبت به سال قبل پیدا کرده است اما با وجود این رشد چشمگیر همچنان در رده سوم و پشت سر رئال مادرید و منچستر یونایتد هستند.
4- آرسنال: این باشگاه لندنی هم رتبه فصل گذشته خود را حفظ کرد و باز هم در رده چهارم قرار گرفت. آرسنال یک میلیارد و 17 میلیون یورو قیمت دارد و سهامش نیز 3 درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.
5- بایرن مونیخ: فینالیست لیگ قهرمانان اروپا تنها تیم آلمانی حاضر در رده بندی گران ترین و ارزشمند ترین باشگاه های دنیاست. بایرن مونیخ در رده پنجم قرار دارد، رتبه ای که سال گذشته هم آن را داشت. افزایش 6 در صدی در ارزش و قیمت سهام این باشگاه باواریایی قیمت آنها را به یک میلیارد و پنج میلیون یورو رسانده است.
6- آث میلان: روسونری سال گذشته ششم بود و امسال هم در همین رتبه باقی ماند. تنها نکته این است که ارزش  سهام آنها در بازار بورس  4 درصد سقوط کرد که ادامه این روند می تواند آنها را از لیست گران قیمت ترین باشگاه های دنیا خارج کند. این باشگاه ایتالیایی اکنون 725 میلیون یورو بها دارد.
7- چلسی: باشگاه آبی پوش لندن یکی از پنج باشگاه حاضر در این لیست است که همانند پایان فصل گذشته در رده هفتم قرار دارد. سهام آنها در فصلی که گذشت 18 درصد افزایش قیمت پیدا کرد تا اکنون 691 میلیون یورو ارزش داشته باشند.
8- یوونتوس: باشگاه تورینی ایتالیا نسبت به پایان فصل گذشته در رده بندی ارزشمندترین  و گران ترین باشگاه های دنیال یک پله صعود داشته و از رده نهم به رده هشتم رسیده است. ارزش سهام این باشگاه با یک افزایش 17 درصدی روبرو شد . یوونتوس اکنون 533 میلیون یورو قیمت دارد.
9- منچسترسیتی: سیتی خیلی زود از یک باشگاه معمولی به یکی از گران ترین باشگاه های دنیا تبدیل شد. این تیم انگلیسی سال گذشته در رده سیزدهم قرار داشت اما امسال برای اولین بار در جمع ده باشگاه ارزشمند قرار گرفته است. رشد ارزش آنها نیز چشمگیر بود و به 56 درصد رسید. منچستر سیتی 529 میلیون یورو ارزش گذاری شده است.
10- لیورپول: باشگاه بندرنشین لیورپول بیشترین سقوط را در میان باشگاه های ارزشمند دنیا داشت و از رده هشتم به رده دهم رسید. آنها تنها 5 درصد ارزش سهامشان رشد صعودی داشت تا در حال حاضر 500 میلیون یورو ارزش داشته باشند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها