برگزاری نمایشگاه کتیبه‌های تاریخی دوران سلجوقی در خواف

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواف گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی نمایشگاه کتیبه و اشیای تاریخی در مکان مدرسه غیاثیه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۶۲۸۲۵
برگزاری نمایشگاه کتیبه‌های تاریخی دوران سلجوقی در خواف

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، علی محمدی افزود:این کتیبه‌ها که اکثرا مربوط به دوران سلجوقی است در روستاهای مختلف سطح شهرستان بوده اند و به همت اعضای فعال انجمن میراث فرهنگی جمع آوری و به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

محمدی اظهار کرد: در جنب این نمایشگاه تصاویر قدیمی بناهای تاریخی و نمایشگاه سنگهای معدنی نیز به نمایش گذاشته شده است.

وی از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی برگزاری کتابخانه تخصصی معماری دوران تیموری در محل مدرسه غیاثیه با مشارکت کتابخانه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ذکر و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اکثر بناهای شاخص دوران تیموری خراسان در این خطه از استان قرار دارد ایجاد چنین کتابخانه‌ای که با استقبال دانشجویان و پژوهشگران مواجه خواهد شد، ضروری است.

علی محمدی همچنین برگزاری جلسه انجمن میراث فرهنگی و تقدیر از اعضای فعال که در مرمت آثار تاریخی مشارکت داشته اند و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، موسیقی مقامی، برگزاری تور خواف گردی و... را از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی نام برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها