(فیلم)

تنبیه کارکنان به سبک چینی

همه ما در دوران حرفه ای خود گاهی با کارفرمایانی سروکار داشته ایم که نسبت به کارکنان خود سختگیری های بیجا روا می داشته اند اما باید گفت که بسیار خوش شانس هستیم که سرو کارمان با کارفرماهای چینی نیافتاده است.
کد خبر: ۵۶۱۴۶۴
تنبیه کارکنان به سبک چینی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، در واقع، شرایط کار در چین براساس استانداردهای اروپایی و حتی بسیاری از کشورهای دیگر از جمله کشور ما غیر قابل قبول هستند. اما شیوه های تنبیه کارکنان از سوی کارفرمایان چینی نه تنها غیرقابل قبول بلکه تحقیرآمیز و غیر انسانی هستند.

در روز دوم مه کارکنان زن یک شرکت تولید لوازم آرایشی در شهر چونگکینگ در حالی که یونیفورم مخصوص شرکت را به تن داشتند ناگزیر شدند دور میدان اصلی شهر چهار دست و پا حرکت کنند. زنان بینوا مجبور بودند در برابر چشمان تمام اهالی شهر که بسیاری جزو مشتریان آنها بودند مانند حیوانات رفتار کنند ، این در حالی است که کارفرمای آنها در کنارشان ایستاده راه می رفت تا هیچ یک از آنها جرات نکند سر پا بایستد.

این روش تنبیه به اندازه ای تحقیر آمیز بود که بسیاری از عابران با پلیس تماس گرفتند. ماموران پلیس پس از حضور در محل مودبانه از کارفرما خواستند که دستور توقف این نمایش غیر انسانی را بدهد.

کارفرما مدعی شد که این تنبیه فقط با هدف آموزش کارکنان برای کارکردن در شرایط دشوار بوده است.

با اینکه تفاوت های فرهنگی میان ما و چینی ها بسیار متفاوت است اما به سختی می توان باور کرد که با تحقیر کردن و ایجاد رعب و وحشت در میان کارکنان می توان کیفیت و کمیت تولید را بهبود بخشید. هنگامی که یک کارمند برای کارفرمایی کار می کند که تلاش هایش را ارج می نهد و رفتاری محترمانه با او دارد، مسلما کارمند از دل و جان وظایفش را انجام داده و تلاش خواهد کرد که روز به روز بر کیفیت کارش بی‌افزاید.

فیلم ویدئویی این زنان بینوا را با هم ببینیم و دعا کنیم که هرگز در زندگی ناگزیر به کار کردن زیر دست کارفرمایی مستبد، بی فرهنگ و فاقد احساسات انسانی نشویم. بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها