معاون بیمه مرکزی:

بیمه شخص ثالث را تکمیل کنید

معاون نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از شهروندان خواست باتوجه به فرارسیدن ماه حرام (رجب) چنانچه بیمه شخص ثالث خود را برای سال جاری تکمیل نکرده اند الحاقیه بگیرند تا در صورت نیاز دچار مشکل نشوند.
کد خبر: ۵۶۰۴۹۶
بیمه شخص ثالث را تکمیل کنید

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، کاظم دلخوش در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: نرخ دیه را قوه قضائیه براساس اصول شرعی تعیین و اعلام می کند که امسال در ماه های عادی 126 میلیون تومان و در ماههای حرام 152 میلیون تومان تعیین شده است و چنانچه رانندگان الحاقیه نگیرند مجبور خواهند شد در صورت تصادف و الزام به پرداخت دیه، تفاوت نرخ دیه امسال و پارسال را از جیب خود پرداخت کنند که رقم سنگینی است اما با مبلغ اندکی می توانند این الحاقیه را تهیه کنند و از آرامش و اطمینان در رانندگی هم برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه حدود 25 میلیون وسایل نقلیه موتوری اعم از موتورسیکلت و خودروهای سواری و غیره در کشور داریم، افزود: تهیه بیمه شخص ثالث اجباری است و باتوجه به حجم ترددها کاملا منطقی است که شهروندان هم به سمت خرید بیمه شخص ثالث بروند.

دلخوش همچنین از تخفیف 10 درصدی صنعت بیمه در بخش شخص ثالث خبر داد و گفت: کمیسیون تلفیق مجلس هم تلاش می کند پنج درصد تخفیف دیگر فراهم شود.

معاون بیمه مرکزی بابیان اینکه شرکت های بیمه ای هیچ تعهدی در قبال پوشش دیه کامل بیمه نامه های شخص ثالث ناقص ندارند، تصریح کرد: مالکان وسائل نقلیه با تکمیل بیمه نامه در صورت وقوع حادثه به ویژه در ماه های حرام با مشکلی مواجه نخواهند شد.

 دلخوش در ادامه دستاورد مهم صنعت بیمه در سال های اخیر را توسعه بیمه اتکایی اعلام کرد و افزود: با همکاری شرکت های بیمه داخلی موفق شدیم تحریم صنعت بیمه را دور بزنیم و این روند ادامه دارد.

وی اظهارداشت: بیمه مرکزی نهاد نظارتی است و دولت نمی تواند در بازار بیمه سرمایه گذاری کند اما بخش های خصوصی اعم از بانک های خصوصی می توانند در صورت تقاضا و داشتن شرایط شرکت بیمه ایجاد کنند.

معاون بیمه مرکزی بر ضرورت فرهنگ سازی برای توسعه خدمات بیمه ای تاکید کرد و افزود: بیش از 180 نوع بیمه وجود دارد که باید تلاش کنیم در کشور ما هم متناسب با نیازهای جامعه گسترش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مسعود نجفی نیا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
۰
۰
چه فایده من زیان دیده هستم بیمه توسعه كرج خسارت منو نمی دهد میگوید خسارت را از مقصر بگیریم بعد به شما پرداخت می كنیم
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
۰
۰
من نمیدونم این اداره بیمه مركزی چه كار میكنه نه اینكه دیه كامل میده طرف زیان دیده همیشهههه نالان از این بیمه هاااا

نیازمندی ها