لیگ قهرمان اروپا

رئال و کابوس ژرمن ها

تنها افتخار دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا به سال 1997 برمی‌گردد که توانستند با پیروزی بر یوونتوس قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوند. بعد از آن دوران باشکوه دورتموند روزگار سیاهی را تجربه کرد. گرفتن وام‌های پی‌درپی و ورشکستگی مالی باعث شد بوروسیا دورتموند حتی خطر سقوط به بوندسلیگای 2 را نیز تجربه کند.
کد خبر: ۵۵۶۵۷۹
رئال و کابوس ژرمن ها

دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با بازی بوروسیادورتموند و رئال‌مادرید به پایان می‌رسد.

دو تیم در حالی چهارشنبه شب در ورزشگاه "زیگنال ایدونا پارک" به مصاف هم می‌روند که در دور گروهی نیز با هم بازی کردند که عملکرد دورتموند بهتر بود. زردهای فوتبال آلمان پس از حذف تیم‌های شاختار دونتسک و مالاگا توانستند راهی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان شوند. در سوی دیگر رئال‌مادرید که در دور گروهی در گروه خود به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کرد، توانست تیم‌های منچستریونایتد و گالاتاسرای را از گردونه لیگ قهرمانان اروپا حذف کند.

بوروسیادورتموند

دورتموند کم‌تجربه‌ترین تیم حاضر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپاست. آنها در گروه مرگ لیگ قهرمانان اروپا توانستند به عنوان سرگروه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند ولی باید از حضورشان در این مرحله لیگ قهرمانان اروپا راضی باشند؛ زیرا در مرحله قبل با دو گل مشکوک دقایق پایانی مالاگا را شکست دادند تا بتوانند راهی مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا شوند.

تنها افتخار دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا به سال 1997 برمی‌گردد که توانستند با پیروزی بر یوونتوس قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوند. بعد از آن دوران باشکوه دورتموند روزگار سیاهی را تجربه کرد. گرفتن وام‌های پی‌درپی و ورشکستگی مالی باعث شد بوروسیا دورتموند حتی خطر سقوط به بوندسلیگای 2 را نیز تجربه کند. با آمدن یورگن کلوپ در سال 2008 دورتموند جان تازه‌ای گرفت و توانست کم‌کم گذشته باشکوه خود را احیا کند. آنها دو بار پیاپی توانستند به قهرمانی در بوندسلیگا دست یابند و اکنون با حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا امیدوارند، بتوانند با حذف رئال‌مادرید یک‌بار دیگر تاریخ‌سازی کرده و به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یابند.

به گزارش ایسنا دورتموند تاکنون در 10 بازی‌ این فصل لیگ قهرمانان اروپا 459 شوت به سمت دروازه‌ حریفانش زده که 90 شوت بیش از هر تیم دیگری بوده است. زردپوشان از این تعدا 201 شوت را با ضربه سر به سمت دروازه‌ حریفان خود شلیک کرده‌اند که نشان می‌دهد مهاجمان این تیم قدرت سرزنی فوق‌العاده‌ای دارند. روبرت لواندوفسکی، فوروارد لهستانی این تیم قطعا گزینه اول هافبک‌های دورتموند در بازی برابر رئال‌مادرید خواهد بود.

دورتموند در این فصل بوندسلیگا برای هت‌تریک قهرمانی یک رقیب سخت به نام بایرن‌مونیخ داشت. مدافع عنوان قهرمانی این فصل نتوانست به رتبه‌ای بهتر از دومی برسد. آنها همچنین از جام‌حذفی نیز حذف شدند تا فصل آرامی را نسبت به سال گذشته در آلمان سپری کرده باشند.

ستارگان:

مارکو رویس، روبرت لواندوفسکی، ماریو گوتسه

رئال‌مادرید

بازیکنانی که تاکنون در رئال‌مادرید بازی کرد‌ه‌اند، از جمله برترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان بوده‌اند: آلفردو دی‌استفانو، زین‌الدین زیدان، رونالدو و کریستیانو رونالدو در کنار فرانس پوشکاش، فرناندو هیرو، رائول گونسالس و ... .

تعجب‌انگیز نیست باشگاهی که همیشه بهترین بازیکنان جهان را داشته است، یکی از تیم‌های حاضر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا باشد. با این همه رئال‌مادرید از سال 2002 نتوانسته است، در لیگ قهرمانان اروپا به مقام قهرمانی دست پیدا کند تا رسیدن به دهمین عنوان قهرمانی به هدف اصلی مادریدی‌ها (اگر نگوییم عقده) در این فصل تبدیل شود. شعار رئال‌مادرید در این فصل لیگ قهرمانان اروپا از ابتدا مشخص بود: «Decima» یا همان رسیدن به دهمین عنوان قهرمانی در معتبرترین تورنمنت باشگاهی فوتبال جهان.

آنها مدتهاست که در حسرت رسیدن به دهمین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان به سر می‌برند. آیا ژوزه مورینیو می‌تواند طلسم قهرمان نشدن رئال‌مادرید را در لیگ قهرمانان اروپا بشکند؟ برای پاسخ به این سوال باید تا چهارم خرداد منتظر ماند.

مهم‌ترین بازیکن رئال‌مادرید در بازی چهارشنبه شب رونالدوست؛ با 63 تصاحب توپ در محوطه جریمه حریفان که بیشترین است.

لیگا برای رئال‌مادرید در این فصل خیلی زود تمام شد. هر چند آنها نسبت به ابتدای فصل عملکرد بهتری داشتند ولی بعید است که بتوانند به رتبه‌ای بهتر از دومی دست پیدا کنند. با این حال شاگردان ژوزه مورینیو توانستند با پیروزی بر رقیب دیرینه خود بارسلونا به فینال جام‌حذفی اسپانیا راه پیدا کنند. با این حال هیچ چیز نمی‌تواند فلورنتینو پرس را غیر از کسب لیگ قهرمانان اروپا راضی کند.

ستارگان :

کریستیانو رونالدو، مسوت اوزیل و رافائل واران

رئال‌مادرید و بوروسیادورتموند تنها یک بار در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا با هم بازی کرده‌اند که رئال موفق شد در مجموع دو بر صفر به پیروزی برسد.

دورتموند از پنج دیداری که در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا با تیم‌های اسپانیایی داشته است، چهار دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته است و تنها یک بار آن هم به رئال‌مادرید باخته است.

رئال مادرید در دو بازی خود در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر تیم‌های آلمانی شکست خورده است. فصل گذشته در ضربات پنالتی به بایرن‌ مونیخ باخت و فصل 2006 – 2007 نیز باز هم مغلوب بایرن شد.

چهارشنبه، چهارم اردیبهشت

بوروسیادورتموند - رئال‌مادرید

ورزشگاه زیگنال ایدونا پارک

داور: بیورن کوئیپرس (هلند)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها