رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد:

قرص لاغری 3 نفر را کشت

دو مرد که با راه‌اندازی یک سایت اینترنتی در مشهد با فروش قرص‌های لاغری و چاقی از مردم کلاهبرداری می‌کردند، از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۵۶۵۰۷

سرهنگ عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان در این باره گفت: هفته گذشته زنی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از مدیر یک سایت فروش دارو به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

وی افزود: در تحقیق از شاکی معلوم شد، او قصد خرید قرص‌ لاغری را داشته که هنگام جستجو در سایت‌های اینترنتی، متوجه فعالیت سایتی در این زمینه شده و پس از تماس با مدیر آن سایت، اطلاع یافته آنها بسته‌های قرص را از 200 هزار تومان تا یک میلیون تومان به طور تضمینی به خریداران ارائه می‌کنند.

خرید قرص لاغری دردسرساز شد

وی یادآور شد: درمرحله بعدی مشخص شد، شاکی برای خرید یک بسته قرص لاغری 200 هزار تومان به شماره حساب مدیر سایت واریز کرده، اما پس از یک هفته خبری از کالای سفارشی‌اش نمی‌شود و در ادامه متوجه می‌شود این سایت اینترنتی مسدود شده و شماره تلفن‌های درج شده در آن نیز خاموش است. رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با شروع تحقیقات، ماموران اطلاع یافتند متهم در یکی از محله‌های جنوبی مشهد زندگی می‌کند و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کردند.

اعتراف متهم

عرفانی گفت: در تحقیقات از متهم معلوم شد او با همدستی مرد دیگری، از دو ماه پیش یک سایت اینترنتی را به بهانه فروش قرص‌های چاقی و لاغری راه‌‌اندازی و با این ترفند از مشتریان بویژه زنان کلاهبرداری می‌کردند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: در پی اعتراف متهم، دیگر همدست او نیز تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد. این متهم نیز در بازجویی به کلاهبرداری از مردم اعتراف کرد.

سودجویان اینترنتی جان مردم را نشانه رفته‌اند

عرفانی با هشدار به شهروندان از آنها خواست فریب سایت‌هایی را که در زمینه فروش قرص‌های لاغری و چاقی راه‌اندازی شده‌اند، نخورند؛ چرا که دایرکنندگان چنین سایت‌هایی صرفا قصد کلاهبرداری از مردم را دارند و با این کار جان و مال مردم را به خطر می‌اندازند.

وی افزود: مردم اگر قصد خرید اینترنتی کالایی را دارند، به سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی است (نشانه‌ای که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران بوده و به عنوان تائیدیه فروشگاه‌های اینترنتی است)، مراجعه کنند.

بنابراین گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها