مالک چلسی یک روز از سرمربی تیمش حمایت می‌کند، اما روز دیگر بازگشت مورینیو به این تیم را قطعی می‌داند

تناقض‌های آقای میلیاردر

در حالی که لیگ جزیره به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود بحث پیرامون نیمکت مربیگری چلسی روز به روز داغ‌تر می‌شود. از یک طرف رافائل بنیتس سرمربی کنونی این تیم برنامه‌های خود را برای فصل آینده اعلام کرده و حتی اشاره‌ای هم به بازیکنان مورد نظرش برای لیگ فصل بعد داشته است و از طرف دیگر خوزه مورینیو سرمربی رئال مادرید که سال 2007 از جمع آبی‌های لندن جدا شد یک روز به‌طور مستقیم و یک روز به‌طور غیرمستقیم از بازگشت خود به چلسی و نشستن روی نیمکت این تیم برای رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر خبر می‌دهد. این‌که چرا مورینیو و بنیتس هر دو نسبت به نشستن روی نیمکت چلسی در فصل آینده تا این اندازه اطمینان دارند به سیاست‌های مالک میلیاردر چلسی یعنی رومن آبراموویچ برمی‌گردد.
کد خبر: ۵۵۶۳۹۹

تمایل دوطرفه

زمانی که مورینیوی پرتغالی در سال‌های 2004 تا 2007 روی نیمکت چلسی نشست هرگز رابطه صمیمانه‌ای با مالک میلیاردر و روسی چلسی برقرار نکرد. در حالی که رابطه این دو مرد پرتغالی و روسی در ماه‌های ابتدایی ورود مورینیو به چلسی خوب پیش می‌رفت ناگهان ورق برگشت و رابطه مالک و مربی باشگاه قدیمی لندن رو به سردی گرایید و در ادامه در سال‌های بعد به اختلافاتی منجر شد که به جدایی مورینیو از مجموعه آبی‌های لندن انجامید. اختلاف‌های آبراموویچ و مورینیو هرگز به شکل جدی و واضح علنی نشد، اما با وجود همه این اختلاف‌ها آبراموویچ در سه سال اخیر بارها از علاقه خود برای بازگرداندن مورینیو به چلسی گفت و در مقابل این مربی پرتغالی نیز تمایل خود را برای بازگشت به چلسی، علنی کرد.

پروژه بازگشت مرد پرتغالی

پروژه بازگشت مرد پرتغالی به چلسی زمانی جدی‌تر شد که بنیتس جنگ قهرمانی در لیگ برتر را عملا به فرگوسن باخت تا نگاه مالک ثروتمند چلسی دوباره به مورینیو معطوف شود. او برای بازگرداندن مورینیو به چلسی از مدت‌ها پیش به‌طور رسمی مذاکرات خود را آغاز کرد و حتی نماینده خود را برای مذاکره جدی‌تر به مادرید فرستاد تا مورینیو با قاطعیت از جدایی خود از رئال مادرید در فصل تابستان بگوید. جدایی مورینیو از رئال‌مادرید قطعی به نظر می‌رسد چرا که او در ماه‌های اخیر اختلافاتی با سران رئال پیدا کرده، اما چیزی که در این میان مهم‌تر است به دیدگاه‌های آبراموویچ در قبال مورینیو و البته بنیتس برمی‌گردد.

دو طرف یک ماجرا

آبراموویچ این روزها به‌طور علنی از بازگشت مورینیو به چلسی می‌گوید اما علاقه او برای بازگرداندن وی روی نیمکت چلسی یک طرف ماجراست، چرا که در طرف دیگر ماجرا رافائل بنیتس سرمربی کنونی چلسی قرار دارد که آبراموویچ حمایت همه‌جانبه خود را از او اعلام کرده است تا این حمایت در کنار اصرار و مذاکرات او برای جذب مورینیو عجیب و غیر قابل توجیه جلوه کند. چلسی در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر جزیره در کورس قهرمانی نه تنها از منچستر یونایتد که از منچسترسیتی و آرسنال هم عقب افتاد تا احتمال حضور خود را بر روی نیمکت این تیم برای فصل آینده کمرنگ کند، اما در کنار نتایج نه‌چندان قابل‌قبولی که این تیم در لیگ جزیره می‌گیرد، آبراموویچ همچنان از مربی خود دفاع می‌کند و بتازگی حتی از او درخواست کرده که برای فصل آینده برنامه‌های خود را بتدریج آماده کند.

رویه کاملا متناقض

در واقع آبراموویچ این روزها رویه متناقضی در پیش گرفته است، به این ترتیب که یک روز از ادامه مذاکره با مورینیو می‌گوید و روز بعد به رافائل بنیتس اطمینان می‌دهد که اگر خودش بخواهد می‌تواند برای فصل بعد هم روی نیمکت چلسی بنشیند و قرارداد خود را تمدید کند!به نظر می‌رسد تناقض‌های آبراموویچ به این دلیل است که او چندان به مورینیو اعتماد ندارد و در این شرایط رافائل بنیتس را با همه نتایج نه‌چندان دلچسبی که در لیگ این فصل گرفته به مورینیو ترجیح می‌دهد، اما از طرف دیگر وقتی تیم تحت‌مالکیت خود را پایین‌تر از یونایتد، سیتی و آرسنال می‌بیند حس جاه‌طلبی‌اش اجازه نمی‌دهد که بیش از این تن به قرار گرفتن در جایگاهی پایین‌تر از تیم‌های نامبرده بدهد، بنابراین اولین گزینه‌ای که مدنظرش می‌آید مورینیو است.

صداقتی در کار نیست

آبراموویچ این فصل نسبت به نیمکت چلسی و آینده آن رویه متفاوتی را در پیش گرفته است و بنا به دلایلی که بسیاری از آنها بر همه پوشیده است نمی‌خواهد در این خصوص چندان صداقت داشته باشد. در شرایط کنونی با وجود این‌که آبراموویچ علاقه خود را هم به مورینیو و هم به بنیتس ابراز داشته است به نظر می‌رسد او به هیچ‌کدام از آنها اعتماد کاملی ندارد، اولی به دلیل اخلاق نه چندان خوبش برای مالک چلسی غیرقابل اعتماد است و دومی به دلیل نتایج نسبتا ضعیفی که در این فصل با چلسی گرفته است.

مورینیو، بنیتس یا گزینه سوم؟!

چیزی که در کنار تناقض‌های آبراموویچ جالب توجه می‌نماید بی تفاوتی مورینیو و بنیتس به این ماجراست. مورینیو خوب می‌داند که آبراموویچ هر روز از بنیتس حمایت می‌کند و حتی از او خواسته که برای فصل آینده هم در چلسی بماند و بنیتس نیز کاملا نسبت به این واقف است که مالک چلسی در شرایطی که او روی نیمکت چلسی می‌نشیند از مدت‌ها پیش مذاکرات خود را با مورینیو آغاز کرده و برای بازگرداندن این مربی به چلسی تلاش می‌کند. در شرایط کنونی بیش از آن که سرنوشت کادر فنی چلسی برای فصل آینده اهمیت داشته باشد، رفتارهای عجیب آبراموویچ در قبال موضوع مربیگری در این تیم و اظهار نظرهای او که هر‌روز نسبت به روز قبل کاملا متفاوت است جلب توجه می‌کند. سیاست عجیب و متناقض او در قبال مبحث مهم مربیگری در پایان فصل به کدام مربی ختم می‌شود؟ مورینیو، بنیتس یا این‌که گزینه سومی در کار است؟!

یوفا ‌/‌ مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها