نمایندگان در گفت وگو با جام جم آنلاین:

پیگیر مرخصی 9 ماهه زایمان هستیم

نمایندگان مجلس اعلام کردند که با توجه به ایراد شورای نگهبان بر طرح مرخصی 9 ماهه زایمان و ارجاع این طرح به مجلس در حال حاضر طرح مذکور در دستور کار کمیسیون های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اجتماعی مجلس قرار دارد.
کد خبر: ۵۵۵۹۴۶
پیگیر مرخصی 9 ماهه زایمان هستیم

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، نمایندگان مجلس سال گذشته طرح مرخصی 9 ماهه زایمان را به تصویب رساندند که براساس این طرح مرخصی زایمان به جای شش ماه به 9 ماه افزایش می‌یابد و  همچنین پدر فرزند نیز دو هفته مرخصی خواهد گرفت.

این طرح پس از تصویب در صحن مجلس برای تأیید نهایی به شورای نگهبان فرستاده شد که شورای نگهبان نیز به دلیل مشخص نبودن منبع مالی آن را رد کرد و به مجلس عودت داد.

خبرنگار ما پیگیر وضعیت این طرح و آخرین سرنوشت آن شد.

مرخصی 9 ماهه زایمان در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به این که شورای نگهبان ایرادی بر این طرح گرفت طرح مذکور باید در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی و اصلاح واقع شود.

وی افزود: این طرح هم اکنون در دستور کار کمیسیون قرار دارد و ما در تلاش هستیم تا منبع مالی آن را تعیین و ایراد شورای نگهبان را رفع کنیم.

به گفته عبدالرضا عزیزی، کمیسیون اجتماعی مجلس در همین هفته طرح مذکور را اصلاح خواهد کرد.

اصرار مجلس برای 9 ماهه بودن مرخصی زایمان

عضو فراکسیون زنان مجلس هم گفت: براساس طرح مذکور مرخصی زایمان از شش ماه به 9 ماه افزایش یافت که شورای نگهبان این طرح را رد کرد، اما مجلس بر نظر خود اصرار دارد و طرح مذکور را اصلاح خواهد کرد.

شهلا میرگلوبیات افزود: از آنجا که منبع مالی این طرح مشخص نبود شورای نگهبان آن را به مجلس عودت داد و ما تصمیم داریم منبع مالی این طرح را تعیین کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طرح مذکور در دستور کار این کمیسیون قرار دارد گفت:کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایرادات شورای نگهبان را رفع خواهد کرد و  به احتمال زیاد طرح مذکور بعد از هفته آینده که مجلس تعطیل است در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

نماینده ساوه با اشاره به مواد طرح مرخصی 9 ماهه زایمان گفت: براساس این طرح علاوه بر مادر فرزند که 9 ماه به مرخصی می رود پدر فرزند نیز دو هفته به مرخصی خواهد رفت.همچنین براساس یکی از بندهای این طرح هیچ محدودیتی برای بیمه کردن تعداد فرزندان یک خانواده وجود نخواهد داشت.

رفع ایرادات شورای نگهبان در مجلس

نماینده مردم تهران نیز در همین زمینه گفت: با توجه به ایرادات شورای نگهبان بر طرح مرخصی 9 ماهه زایمان نمایندگان مجلس این ایرادات را رفع و مجددا آن را به تصویب خواهند رساند.

زهره طبیب زاده گفت: ما در صدد هستیم تا مراخصی زایمان 9 ماهه باشد و در همین راستا در تلاش هستیم تا ایرادات شورای نگهبان را رفع کنیم و سپس با رای گیری در صحن مجلس طرح مذکور مجددا به شورای نگهبان ارجاع شود.

تعیین تکلیف مرخصی زایمان تا دو هفته آینده

فاطمه رهبر هم معتقد است که مرخصی 9 ماهه زایمان هم برای مادران خوب است و هم برای فرزندان آنها بنابراین مجلس در تلاش است تا این مصوبه خود را مجدداً با تصویب نهایی به شورای نگهبان ارجاع دهد.

وی افزود: مرخصی زایمان 6 ماه بود که این برای فرزندان و همچنین مادران مشکل ساز بود که در همین راستا مجلس سه به این مرخصی افزود.

فاطمه رهبر افزود: از آنجا که هفته آینده مجلس جلسه ندارد به نظر می رسد تا هفته بعد از آن این طرح در مجلس اصلاح و به تصویب نهایی برسد و برای تعیین تکلیف به شورای نگهبان ارجاع شود.

یوسف اسدی – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۶
پری
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
سلام تو رو خدا زودتر تصویبش كنین
مادر منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
خواهش میكنیم پیگیری بفرمایید . مطمئن باشید ما مادران شاغل دعاتون میكنیم. واقعا بچه ششماهه برای جدا شدن از مادر خیلی كوچیكه
نرگس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
سلام علیكم خسته نباشید خدا خیرتون بده تو رو خدا پیگیری كنیدممنون
سردرگم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
خسته نباشید ببخشیداین طرح فقط مربوط به مادران با حكم رسمیه یا خانم های قراردادی هم مشمول این طرح می شوند .
مادر منتظر2
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
تو رو خدا زودتر تصویب كنند.
مرضیه
United States
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
با تشكر لطفا حتما پیگیری كنید خیلی طرح خوبی است و لازم/
ص
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
آرامش مادران جامعه آرامش كل جامعه است0 پس لطفا با مرخصی یكساله موافقت كنید
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
مرخصی پدر به چه منظور
مادر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
۰
۰
ممنون از پیگیری شما ...ان شاله خدا عوض خیر بهتون بدهد....از خانم ها رهبر وطبیب زاده خواهش میكنیم در تصویب شدن آن تمام سعی وتلاش خودشون رو بكنند....اجركم عندالله
ainaz
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
۰
۰
خواهشناً در مورد این مرخصی زایمان برای كارمندهای شركتی هم صحبت كنید مگر زنهای شركتی آدم نیستند مرخصی زایمان آنها 1 ماه است .مگر ما آرامش نمی خواهیم مگر ما زندگی نداریم .در اداره ای كه من كار می كنم 5 نفر خانم شركتی هستند كه ازدواج كرده اند ولی هیچ كدام جرئت بچه دار شدن ندارند خواهشنا پیگیری كنید .خواهش می كنم .
رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
۰
۰
باسلام ممنون از پیگیریتون از صمیم قلب ازتون خواهش میكنم زودتر تصویبش كنید آخه آدم دلش نمیاد یه بچه شش ماهه رو تنها بذاره بچه 6 ماهه با 9 ماهه خیلی فرق میكنه من و تمام زنهای شاغل بی صبرانه منتظریم تا این طرح تصویب بشه و حداقل یه كم ار استرسهامون كم بشه متشكرم
زن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
۰
۰
اینا میگن 6 ماه كمه 9 ماه بشه ولی زنای شركتی بیچاره 1 ماهه پس اینا باید چیكار كنند چرا قانون واسه همه زنان و مادران نباید یكسان باشد .خواهش میكنم رسیدیگی كنید .خواهش می كنم .
مادر منتظر مرخصی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
زود باشید ممنون
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
۰
۰
خدا عاقبت این خبرنگار رو ختم به خیر كنه. ما كه دستمون نمی رسه. به ما خبر بدید
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
۰
۰
امیدوارم 9 ماه بشه بچه اولم هفت سال پیش تولد شد و خیلی آسیب دیدیم هم من و هم بچه ام از نظر روحی وآسیبش تا امروز كه هفت ساله هستش گریبان گیره ما شده الان هم به لطف خدا باردارم و ای كاش ای كاش9ماه بشه
مریم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
۰
۰
امیدوارم تا تیر معلوم بشه چون باید سر كار برم خیلی نگرانم

نیازمندی ها