دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران ضمن هشدار نسبت به مصرف نابجای آنتی‌بیوتیک‌ها و ایجاد مقاومت‌های میکروبی در پی آن،‌ گفت: متاسفانه مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در ایران بالاست و سالانه حدود 400 میلیارد تومان در کشور صرف مصرف نابجای آنتی‌بیوتیک‌ها می‌شود.
کد خبر: ۵۵۵۷۸۶

به گزارش ایسنا، محمدرضا بلورساز با بیان این‌که سال 2011 از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان سال «مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها» اعلام شد، افزود: مقاومت میکروبی در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها، مشکل تمام جهان بویژه کشورهای جهان سومی است.

رئیس انجمن فوق‌تخصصی عفونی کودکان ضمن تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای صحیح مصرف کردن آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور، توضیح کرد: البته مردم نیز در این میان بی‌تقصیر نیستند و به محض سرماخوردگی یا بیماری‌های ساده‌ای از این دست‌، به مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها روی می‌آورند. هم‌اکنون وضع مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها به گونه‌ای شده است که به علت ایجاد مقاومت‌های میکروبی، دیگر مصرف آنتی‌بیوتیک‌های ساده جوابگو نیست و باید از داروهای گران‌قیمت‌تر و قوی‌تری استفاده کرد.

وی با بیان این‌که بارها پزشکان کودکان در مطب‌های خود برای نوشتن داروهای ساده با والدین کودک بیمار خود دچار چالش شده‌اند، از تحویل داروهای غیر OTC توسط داروخانه‌ها به مردم نیز انتقاد کرد و گفت: بسیار پیش آمده است که بیماری به داروخانه مراجعه کرده و پزشک داروساز به جای ارائه مقدار مشخص از داروهای آنتی‌بیوتیک، دو یا سه برابر دارو به او تحویل داده است.

رئیس انجمن فوق‌تخصصی عفونی کودکان هشدار داد: هر مصرف نابجای آنتی‌بیوتیک با ایجاد یک مقاومت میکروبی برابر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها