رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران با بیان این که مصرف شربت‌های تقویتی و مانند آن برای کودکان طبیعی که بیشتر از دو سال دارند، لازم نیست، گفت: این شربت‌های تقویتی، کمکی به سلامت کودک نمی‌کند و علاوه بر این که هزینه‌بر است ، تعادل بدن را هم دچار مشکل می‌کند.
کد خبر: ۵۵۵۶۸۷

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا خاتمی درباره روند تجویز مکمل‌ها برای کودکان افزود: از بدو تولد تا دو هفتگی، قطره ویتامین« آ» و« د» همراه با شیر مادر برای کودک توصیه می‌شود و از شش ماهگی تا دو سالگی هم قطره آهن برای کودک مفید است، اما هیچ گونه توصیه‌ای بعد از دو سالگی برای مصرف مکمل‌ها نداریم و باید املاح و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را از طریق مصرف غذاهای کمکی جبران کرد.

تسریع بهبود سرطان پستان با فعالیت فیزیکی

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که ثابت شده فعالیت فیزیکی در روند بهبود سرطان پستان تاثیرگذار است، گفت: بیمارانی که ورزش می‌کنند، به درمان بهتر جواب می‌دهند و احتمال عود مجدد سرطان در آنها کاهش می‌یابد. از همین رو بسیاری از جراحان از فردای روز عمل حرکات ورزشی برای بیمارانشان تجویز می‌کنند. دکتر محمداسماعیل اکبری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که شایع‌ترین سن ابتلای زنان ایرانی به سرطان پستان 45 تا 50 سال است، افزود: این امر به‌معنای این نیست که اگر زنی در چهل سالگی ورزش کند در چهل و پنج سالگی سرطان پستان نمی‌گیرد. بلکه ثابت شده است منشا دوسوم از بیماری‌هایی که در سنین بالا پیدایشان می‌شود به رفتارهای ما در سنین کودکی و نوجوانی باز می‌گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها