پرویز پرستویی: بعید می‌دانم کسی بتواند راه سعدی افشار را ادامه دهد

پیکر سعدی افشار امروز تشییع می‌شود

مراسم تشییع پیکر سعدی افشار تنها بازمانده نسل سیاه‌باز نمایش کشورمان، امروز از مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۵۶۷۰

به گزارش مهر، مراسم تشییع جنازه مرحوم افشار ساعت 9 صبح آغاز و به مقصد قطعه هنرمندان تشییع می‌شود. مراسم سوم روانشاد افشار نیز سه‌شنبه سوم اردیبهشت از ساعت 14 و 30 تا 17 در تالار وحدت برگزار می‌شود. مراسم شب هفت این هنرمند فقید هم در تماشاخانه سنگلج برپا خواهد شد.

در همین حال، پرویز پرستویی هنرمند شناخته شده کشورمان گفت: بعید می‌دانم کسی را بتوانیم داشته باشیم که راه سعدی افشار را ادامه بدهد.

پرستویی با ابراز تاسف از درگذشت سعدی‌ افشار از آن به عنوان تنها بازمانده نمایش سنتی در ایران و سیاه‌بازی نام برد و به ایسنا گفت: او یادگار آیین‌هایی بود که امروز فراموش شده است. این ضایعه را به جامعه هنری و همه کسانی که دستی در عرصه نمایش دارند تسلیت می‌گویم.

علی نصیریان دیگر هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینما به ایسنا گفت: ‌افشار فردی خودجوش بود که با استعدادی فوق‌العاده بازی می‌کرد. او متعلق به نسلی بود که نه مدرسه رفته بودند و نه آموزشی دیده بودند، اما از طریق تقلید هنرمندان پیشکسوت به این مهارت‌ها دست یافته‌ بودند.

این هنرمند باسابقه تئاتر در عین حال خاطرنشان کرد: معتقدم با رفتن سعدی‌ افشار دیگر نظیر او را از نسل هنرمندان خودجوش مستعد و فوق‌العاده شیرین نداریم و درگذشت او باعث تاسف همه ماست، اما امیدوارم جوانان با الگو گرفتن از این نسل‌، نگذارند جای آنها خالی بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها