ارتش جمهوری اسلامی ایران شجره طیبه‌ای است که با تکیه بر نیروی انسانی کارآمد، مومن و متخصص و آبدیده در کوره انقلاب و جنگ، تبدیل به ارتشی کارآمد و قابل اتکا برای مردم و مسئولان شده است. صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) و نامگذاری بیست و نهم فروردین ماه؛ روز ارتش، یک واقعیت مسلم ارتش را به جبهه انقلاب معرفی کرد و آن این ‌که ارتش ایران، با اصالت توحیدی، در خدمت دین و ملت قرار داشته و دارد. همین اصالت ارتش است که باعث می‌شود حکومت طاغوت از ارتش سلب امید کند، چرا که ارتباط مستحکم بین ارتش و حضرت امام خمینی(ره) و ملت انقلابی را می‌بیند و نظاره می‌کند که این پیوند مستحکم، نه در بند فرمان و فرموده و دستور، که مبتنی بر ارادت و ایمان و حمیت است.
کد خبر: ۵۵۵۰۵۶

سرانجام، پیروزی انقلاب اسلامی با اعلام رسمی بی‌طرفی ارتش رقم می‌خورد، اما دشمن از این هراسان است که ارتش با تمام تخصص، توان و تجهیزاتش در اختیار انقلاب قرار بگیرد و به موازات پیروزی انقلاب درصدد سلب ارتش و توان دفاعی‌اش از نظام انقلابی برمی‌آید. به این ترتیب، نخستین خواسته دشمن مبنی بر خلع سلاح انقلاب یا دست‌کم ناکارآمدی ارتش در شرف وقوع بود که فرمان امام تمام فتنه‌های دشمن را نابود کرد.

حضرت امام خمینی(ره) که از روز نخست انقلاب، شاهد همراهی ارتشی‌ها با جریان انقلاب بودند و بارها در اطلاعیه‌های انقلابی‌شان، با ارتشیان سخن گفته و به ارشاد فرزندان نظامی‌‌شان پرداخته بودند، این بار در نقش مدافع ارتش وارد شدند و در یک پیام، چند توطئه علیه ارتش و انقلاب را خنثی کردند.

این حمایت و عنایت ویژه امام، صحنه‌های پرشماری از این ارتش حماسه‌ساز را سبب می‌شود؛ ارتشی که در آستانه اضمحلال قرار داشت، در ابتدا با تمام قوت به جنگ ضدانقلاب می‌رود و در دفع فتنه در کردستان و خوزستان و سایر مناطقی که در اوایل انقلاب، ناآرامی‌هایی را شاهد بود، نقش‌های بی‌بدیلی ایفا می‌کند. جنگ اما عرصه راستی‌آزمایی بیعت ارتش و امام انقلاب است و بهایی که ارتش با مباهات می‌پردازد.

مدافعان غیور میهن و علاقه‌مندان به تاریخ دفاع مقدس به خاطر دارند که چگونه ارتش توانست راه دشمن را سد کند و راهبرد پیروزی‌ برق‌آسای ارتش بعث عراق را بشکند. به یاد دارند که نیروی زمینی و مجاهدان گردان دژ، لشکر 92 خوزستان، لشکر 16 قزوین و لشکر 21 حمزه و دیگران چگونه عرصه را بر دشمن تنگ کردند و به خاطر دارند که چگونه تمام توان ارتش معطوف دفاع از میهن شد و لشکر خراسان در فتح و آزادسازی خوزستان، پیشگام و طلایه‌دار مدافعان میهن شد. نابودی اهداف راهبردی دشمن در اعماق خاک عراق در عملیات کمان 99(پرواز 140 فروندی) و حمله به الولید و حماسه شهید دوران، اسطوره‌های معاصر را به ایرانیان و جهانیان معرفی کرد و نابودی توان دریایی دشمن در کمتر از سه ماه از پیروزی انقلاب، صفحاتی زرین از حماسه‌های ارتش و 48 هزار شهید نامدار ارتش است. علاوه بر این، بیش از 400 ماه حضور مقتدر ارتش در مرزهای پراقتدار جمهوری اسلامی ایران، ثمره جانفشانی و ایثارگری‌های فرزندان متعهد میهن است که عزم و توانشان را برای سرفرازی میهن اسلامی و آسودگی ملت به کار بسته‌اند.

امروز هم عملکرد موفق ارتش در عرصه سازندگی و خودباوری و اقتدار دفاعی‌اش در پیشگاه فرمانده معظم کل قوا و ملت شهید پرور، ستودنی است و محبوبیت این ساختار دفاعی انقلاب، موجب فخر و مباهات فرزندان ارتشی ملت است. با تکیه بر همین دستاوردهاست که ارتش، فرداهای پیروزی و موفقیت را از آن خود و نظام اسلامی می‌بیند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان
 فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها