اجرای برنامه پزشک خانواده در استان‌های جدید، اردیبهشت شروع می‌شود

120 میلیارد تومان اعتبار پزشک خانواده واریز شد

به گفته معاون بهداشتی وزیر بهداشت، ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار سه‌ ماهه اجرای برنامه پزشک خانواده، بیست‌وهشتم اسفند به حساب ۹ دانشگاه علوم پزشکی واریز شد و مردم این استان‌ها از هم‌اکنون می‌توانند برای انتخاب پزشک خانواده اقدام کنند.
کد خبر: ۵۵۴۳۸۳

فاطمه رخشانی در گفت‌و‌گو با فارس ضمن تاکید براین‌که کمبود پزشک خانواده را قبول داریم، افزود: برنامه پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران از سال گذشته شروع شده بود و از سه‌شنبه هفته پیش نیز اجرای این برنامه در هفت استان دیگر شامل خوزستان، قزوین، یزد،‌ آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان شمالی آغاز شده است.

وی توضیح داد: کارهای زیرساختی و عملیاتی مانند ثبت‌نام پزشکان و مردم بدون هیچ تغییری نسبت به نسخه قبلی برنامه پزشک خانواده در این استان‌ها انجام می‌شود و فقط در نسخه جدید این برنامه یک مقدار کارها را ساده‌تر کرده‌ایم تا همکاران مجری این برنامه منتظر نمانند که همه امکانات فراهم شود و بعد اجرای این برنامه را شروع کنند و با توجه به تجارب به دست آمده از اجرای این برنامه در دو استان فارس و مازندران اجرای این برنامه را ساده‌تر کرده‌ایم.

رخشانی افزود: توقع داریم که اجرای برنامه پزشک خانواده در همه این استان‌ها در اردیبهشت شروع شود تا بتوانیم در پایان این ماه گزارش پیشرفت این برنامه را به مردم اعلام کنیم.

به گفته وی، مردم این استان‌ها در شهرها از هم‌اکنون می‌توانند برای انتخاب پزشک خانواده خود اقدام کنند و اسامی پزشکانی که برای اجرای این برنامه در هر محدوده جغرافیایی ثبت نام کرده‌اند، در مراکز بهداشتی- درمانی آن منطقه به اطلاع مردم می‌رسد.

رخشانی تاکید کرد: قطعا تعداد کافی و 100درصدی پزشک خانواده برای اجرای این برنامه به این زودی‌ها فراهم نمی‌شود، ‌بنابراین ما کار را با همین پزشکان علاقه‌مند و مردمی آغاز خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها