گفت وگو با رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات

کوچ شرکت‌های ایرانی از دبی به عمان

تعیین نمایندگان ایران و امارات برای حل و پی گیری مسائل

وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و امارات عربی متحده خبر از تعیین نمایندگانی برای حل و پی گیری مسائل دو طرف دادند.
کد خبر: ۵۵۴۱۴۹
تعیین نمایندگان ایران و امارات برای حل و پی گیری مسائل

به گزارش واحد مرکزی خبر، مصطفی محمد نجار پس از دیدار یکشنبه شب خود با وزیر کشور امارات، در مصاحبه با خبرنگاران، سفر به این کشور را به دعوت همتای اماراتی خویش ذکر کرد و گفت: ایران و امارات دو کشور دوست، برادر، مسلمان و همسایه با روابط بسیار خوب در زمینه‌های اقتصادی،‌تجاری، سیاسی و امنیتی هستند که این ارتباطات و مناسبات در همه زمینه ها روز به روز در حال گسترش است.

وی افزود: جلسه با وزیر کشور امارات درباره همکاری‌های امنیتی بود و توافق شد با تبادل اطلاعات و ارتباطات وسیع تر، امنیت بیشتری را در منطقه شاهد باشیم، همچنین توافق کردیم که در موضوع تردد اتباع دو کشور، تسهیلات جدیدتری باید فراهم شود.

محمد نجار در ادامه گفت: برای بررسی و برطرف کردن مشکلات احتمالی در فرآیند همکاری ها هم نمایندگانی از طرفین معرفی شدند.

وی افزود: با توجه به زمینه های بسیار خوبی که برای سرمایه گذاری در کشورمان وجود دارد، در باره سرمایه گذاری های جدید و همکاری در زمینه های مختلف از جمله نفت، گاز و انرژی اعلام آمادگی شد.

وزیر کشور همچنین مبارزه با مواد مخدر، همکاری‌های مرزی و دریابانی، مبارزه با تروریسم و افراطی گری، قاچاق انسان و پول شویی را نیز از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه ذکر کرد و افزود: امکان گسترش همکاری‌ها در این موضوعات و دیگر مباحث امنیتی که در حوزه کاری دو وزارت کشور قرار دارد وجود دارد.

شیخ سیف بن زاید آل نهیان، وزیر کشور امارات هم در این مصاحبه با ابراز خوشحالی از دیدار با همتای ایرانی خود گفت: دیدار بسیار خوب و گفتگوهایی با صراحت انجام شد.

وی افزود: برای برطرف کردن هر گونه چالش و فراهم کردن زمینه همکاریهایی بین دو کشور، تشکیل گروهی مورد توافق قرار گرفت تا مسائل را بررسی و با ایجاد زمینه های مثبت این همکاریها، توسعه بیشتر آنها را در آینده شاهد باشیم.

محمد نجار پس از این دیدار در ضیافت شام وزیر کشور امارات شرکت کرد.

وزیر کشور پیش از این دیدار، با شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم امارت دبی هم دیدار و گفتگو کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها