در این نمایش که کارگردانی آن را حسن معجونی بر عهده دارد، هما روستا پس از 14 سال دوری، به صحنه تئاتر بازگشته است

«باغ آلبالو» به حمید سمندریان تقدیم شد

اولین اجرای نمایش «باغ آلبالو» کار جدید حسن معجونی به زنده‌یاد حمید سمندریان تقدیم شد و هما روستا بازیگر باسابقه تئاتر ایران و همسر سمندریان پس از 14 سال دوری از عرصه بازیگری تئاتر، بار دیگر روی صحنه رفت و با بازی در این نمایش به آرزوی دیرینه‌اش رسید.
کد خبر: ۵۵۲۵۷۴

به گزارش ایسنا، در مراسمی که شامگاه هجدهم فروردین ماه در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد، اسماعیل شنگله هنرمند باسابقه تئاتر زنگ شروع نمایش‌«باغ آلبالو» را به صدا درآورد و اولین اجرای این نمایش را به حمید سمندریان، هنرمند بزرگ تئاتر، که تیر ماه سال گذشته درگذشت،‌ تقدیم کرد.

در مراسم افتتاحیه این نمایش که با حدود 45 دقیقه تاخیر آغاز شد‌، اسماعیل شنگله، از هنرمندان و پژوهشگران باسابقه تئاتر گفت: برای شروع نمایشی که متن آن از نوشته‌های چخوف است از سخنان خود او استفاده می‌کنم. مواد اولیه نوشته‌های چخوف درباره زندگی‌ است؛ زندگی خودش و دیگران. البته او بخشی از زندگی‌اش را که فکر می‌کرد برای دیگران جالب است در آثارش وارد کرد.

او افزود: چخوف هرگز حتی جمله‌ای برای خود ننوشت. او همیشه فقط درباره چیزهایی نوشت که به آنها مسلط بود و می‌گفت تنها افراد ابله و شارلاتان‌ها فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند.

این هنرمند تئاتر یادآور شد: چخوف معتقد بود که مردم هفت هشت سال نمایشنامه‌هایش را می‌خوانند و بعد آنها را فراموش می‌کنند، اما مدتی بعد دوباره شروع به خواندن آثار او می‌کنند.

اسماعیل شنگله پیش از نواختن زنگ افتتاح نمایش «باغ آلبالو»، اولین اجرای این نمایش را با سپاس از هما روستا، بازیگر نمایش و همسر حمید سمندریان‌، به استاد فقید تئاتر ایران تقدیم کرد. هما روستا، بازیگر و کارگردان تئاتر سال‌ها آرزو داشت در نمایش«باغ آلبالو» بازی کند و حالا بعد از 14 سال دوری از بازیگری تئاتر بار دیگر روی صحنه رفت و به آرزوی دیرینه‌اش رسید. در ادامه مجید سرسنگی، مدیر تماشاخانه ایرانشهر با ابراز خرسندی از اجرای نمایش «باغ آلبالو» در تماشاخانه ایرانشهر گفت: بسیار خوشحالم که نمایش حسن معجونی در اینجا اجرا می‌شود. او یکی از جوانان بااستعداد تئاتر ماست.

او یاد و خاطره حمید سمندریان را گرامی داشت و آرزو کرد سایه بزرگان و پیشکسوتان همیشه برسر تئاتر ما باشد.

در این برنامه، حسن معجونی کارگردان نمایش«باغ آلبالو» و سرپرست گروه تئاتر «لیو» بابت تاخیر در اجرای نمایش عذرخواهی کرد و با تبریک سال نو گفت که صحبتی نمی‌کند، چون در یک تریبون دیگر به مدت 90 دقیقه فرصت حرف زدن دارد. در این مراسم هنرمندان و چهره‌هایی همچون خسرو خورشیدی‌، خشایار دیهمی، داوود رشیدی،‌ احترام برومند‌، حبیب رضایی‌، مانی حقیقی‌، امیررضا کوهستانی‌، محمد یعقوبی‌، کریستوف رضاعی‌، یارتا یاران‌، هوشنگ قوانلو‌، جمشید گرگین‌، هوشنگ گلمکانی‌، لیلی فرهادپور، فلامک جنیدی،‌ آیدا کیخایی، روح‌الله جعفری،‌ خسرو احمدی و... حضور داشتند. همچنین در کنار این هنرمندان کاردار فرهنگی سفارت ایتالیا نیز به تماشای اولین اجرای این نمایش نشست. نمایش «باغ آلبالو» هر شب راس ساعت 19 و 30 دقیقه به مدت 90 دقیقه در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها