حادثه در جهان

انفجار در مکزیک ۱۳ نفر را به کام مرگ کشاند

انفجار در مراسم آتش‌بازی در مکزیک به کشته شدن 13 نفر و مجروح شدن 154 نفر منجر شد.
کد خبر: ۵۵۱۶۶۱

به دنبال انفجار یک کامیون حاوی مواد محترقه دست‌کم 13 نفر جان باختند و 154 نفر در مرکز ایالت تلکسکالای مکزیک مجروح شدند.این حادثه به دنبال برگزاری مراسم آتش‌بازی با حضور جمعی از کاتولیک‌ها رخ داد.یکی از شاهدان عینی گفت: تعداد زیادی از اجساد روی زمین متلاشی شده‌اند، هیچ کس نیست که کمک کند. من بسرعت وانتی آوردم و مردم هم ده نفر از مجروح‌ها را سوار آن کردند.

این کامیون در حومه روستایی با جمعیت یک هزار نفر منفجر شده است. آتش‌بازی در مراسم مذهبی در میان مردم مکزیک متداول است با این همه گزارشگران محلی از بی‌توجهی به نکات ایمنی خبر دادند. /فارس

اقدام جنون‌آمیز یک راننده آمریکایی

مردی آمریکایی در اقدامی جنون‌آمیز با خودروی خود به افرادی که در یک فرودشگاه بودند، هجوم برد.

این مرد آمریکایی با خودرویش وارد یک فروشگاه زنجیره‌ای وال‌مارت در آمریکا شد و به مردم حمله کرد.

یکی از شاهدان گفت: مردم جیغ می‌کشیدند و به سمت خروجی فروشگاه فرار می‌کردند.

یکی از ماموران امنیتی فروشگاه در این باره تصریح کرد: او چیزی در دستش داشت و ما همه گفتیم او تفنگ دارد و مردم هم فرار کردند.هنوز انگیزه این فرد برای حمله به این فروشگاه مشخص نشده است. /واحد مرکزی خبر

زوج انگلیسی به اتهام قتل 6 فرزندشان محاکمه شدند

دادگاهی در انگلیس مایرید فیلفات و میک فیلفات، زن و شوهر انگلیسی را به اتهام قتل غیرعمد شش فرزندشان به زندان محکوم کرد.

شش فرزند این زن و شوهر انگلیسی که چهار پسر و دو دختر بودند، در آتش‌سوزی خانه‌‌شان در شهر دربی در این کشور جان خود را از دست دادند.

جورج اوزبورن، وزیر دادگستری انگلیس در واکنش به حکم دادگاه این زن و شوهر گفت: این جنایت وحشتناک و تکان‌دهنده، مردم را شوکه کرده و دادگاه‌های انگلیس مسئول رسیدگی به آن هستند./ واحد مرکزی خبر

حادثه ریزش ساختمان در هند با 30 کشته و 50 زخمی

بر اثر ریزش یک ساختمان در ایالت ماهاراشترای هند دست‌کم 30 نفر کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند.

این حادثه ساعت 6 صبح دیروز در شهر تانه ایالت ماهاراشترای هند روی داد. پلیس محلی حال هشت نفر از مجروحان را وخیم اعلام کرد. گفته می‌شود سازندگان این ساختمان هفت طبقه همراه خانواده‌هایشان فرار کرده و از سوی پلیس هند تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

در این ساختمان که در محله‌ای فقیرنشین قرار دارد عده‌ای تا طبقه پنجم ساکن بودند و طبقات ششم و هفتم هنوز در دست ساخت بوده است.

گفته می‌شود کارگران ساختمانی در طبقات بالا موفق شدند خود را از این حادثه نجات دهند و کشته‌شدگان و مجروحان از ساکنان طبقات پایین بوده‌اند.

به گفته اهالی این منطقه، هنگام وقوع این حادثه حدود ده دانش‌آموز در طبقه دوم ساختمان در حال ورزش بودند.

تلاش برای آواربرداری و یافتن دیگر کشته‌ها و مجروحان احتمالی ادامه دارد./ واحد مرکزی خبر

شکایت از خشونت پلیس نیویورک علیه یک مادر و فرزندانش

به دنبال حمله پلیس نیویورک با گاز فلفل به یک مادر و سه کودک وی، این شهروند نیویورکی به دادگاه شکایت کرد و خواستار دریافت غرامت به دلیل آسیب جسمی و روحی به خود و فرزندانش شد.

شکایت‌نامه این زن این هفته تقدیم دادگاهی در نیویورک شد که در آن، پلیس این شهر متهم به حمله به این مادر و سه فرزند وی و پاشیدن اسپری فلفل به صورت آنها شده است.

به گفته این زن که مارلین تیلور نام دارد، پلیس، وی و فرزندانش را به‌دلیل سوار شدن به قطار مترو بدون پرداخت پول بلیت متوقف کرده و به‌صورت فرزندان دو ساله، پنج ساله و پنج ماهه او اسپری فلفل پاشیده که باعث حالت خفگی و وحشت آنها شده است.

به گفته وی، از آن هنگام فرزندان وی دچار حالت دلهره دائم و ترس بوده و به خود او نیز از ناحیه چشم آسیب رسیده است.سیاست و عملکرد پلیس در شهر نیویورک همواره جنجال‌برانگیز بوده و به دلیل خشونت مفرط علیه اقلیت‌های رنگین‌پوست و فقیران، مورد انتقاد گسترده گـــروه‌های حقوق بشری قرار داشته است./ ایرنا

خودرو، روی سقف خانه همسایه

یک راننده کالیفرنیایی کنترل خودرویش را از دست داد و روی سقف خانه همسایه فرود آمد.

پلیس شهر گلیندال در ایالت کالیفرنیا گفت که راننده که کاملا هوشیار بود، سر پیچ کنترل خودرویش را از دست داد و خودرو همراه راننده به پرواز درآمده و لحظه‌ای بعد روی سقف خانه همسایه فرود آمد.

پلیس شهر گلیندال تاکید کرد این سانحه بر اثر نقص فنی خودرو رخ داده است.خوشبختانه در این سانحه به راننده و ساکنان خانه آسیبی نرسید. با این حال، این سانحه رانندگی یک حسن داشت و آن عکسی جالب از فرود خودرو روی سقف شیبدار خانه همسایه است که می‌تواند یادگاری برایشان محسوب شود. /جام‌جم آن‌لاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها