سخنگوی وزارت خارجه در دیدار با رئیس انستیتو شرق شناسی آکادمی ملی علوم ارمنستان گفت: ایران همواره در طول تاریخ بهترین روابط را با همسایگانش داشته و همیشه به دنبال صلح در منطقه و جهان است.
کد خبر: ۵۵۱۳۹۴
ایران همیشه به دنبال صلح در منطقه و جهان است

رامین مهمان پرست سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی رسانه‌ای به جمهوری ارمنستان سفر کرده است روز چهارشنبه در بازدید از انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم ملی این کشور با آقای سافراستیان رئیس این انستیتو دیدار کرد.

مهمان پرست در این دیدار گفت: ایران همواره در طول تاریخ بهترین روابط را با همسایگانش داشته و همیشه به دنبال صلح در منطقه و جهان است.

وی در ادامه افزود: نظام حاکم بر جهان نظام عادلی نیست و علوم پیشرفته و روز دنیا در انحصار چند کشور غربی قرار دارند و آنها به فرهنگ ها و ارزش های دیگر کشورها احترام نمی گذارند و این در حالی است که فرهنگ این چند کشور غربی عامل بوجود آمدن بحران های کنونی در جهان است.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه در ادامه اظهار داشت: باید به استقلال، فرهنگ و ارزش های ملت ها احترام گذاشته شود. اگر کشورهای بزرگ به حق خود قانع بودند و به دنبال دست اندازی به کشورهای مستقل نبودند دنیا آرامش داشت. بین کشورهای مستقل باید روابط مستحکم وجود داشته باشد و همچنین جوامع دانشگاهی آنها باید با یکدیگر همکاری نزدیک داشته باشند.

مهمان پرست در بخش دیگری از سخنانش در انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم ملی ارمنستان درباره حضور و وضعیت ارامنه در ایران گفت: ما ارمنی ها را مورد احترام می دانیم. ایرانی ها ممکن است مذاهب متفاوتی داشته باشند ولی محور اصلی پیوند آنها ایرانی بودن آنهاست.

وی در ادامه افزود: ما اجازه نمی دهیم کسی به حقوق اتباع کشورمان تجاوز کند به همین دلیل ارامنه هم که در ایران زندگی می کنند بخشی از ملت ایران را تشکیل می دهند و ایران یکی از بهترین سرزمین ها برای زندگی ارامنه به شمار می رود.

همچنین در این دیدار سافراستیان رئیس انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم ملی ارمنستان ضمن خوشامدگویی به سفر هیئت ایرانی به ارمنستان گفت: ما همواره سیاست های ایران در منطقه را مهم ارزیابی می کنیم زیرا این سیاست ها باعث ایجاد تعادل در منطقه شده و ما معتقدیم که این سیاست ها با درایت بالا دنبال می شوند.

وی همچنین در ادامه افزود: ایران ضمن اجرای این تعادل در منطقه با ارمنستان هم طی سال ها، روابط دوستانه ای داشته است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها