قصه پریان استوری بروک

تهیه‌کنندگان و خالقان مجموعه تلویزیونی اکشن و فانتزی «روزی روزگاری» در تدارک تولید فصل سوم آن هستند. این درام ماجراجویانه تاریخی را شبکه تلویزیونی ABC تهیه کرده و آدام هورویچ و ادوارد کیتسیس خالقان اصلی آن هستند. این دو از جمله کسانی هستند که در تولید مجموعه پرطرفدار و پررمز و راز «لاست ‌/‌ گمشدگان» همکاری داشتند و می‌خواهند با تولید روزی روزگاری، موفقیت کلان آن مجموعه را تکرار کنند.
کد خبر: ۵۴۹۹۴۰

البته این اتفاق در عمل رخ نداد و روزی روزگاری نتوانست به یک لاست جدید تبدیل شود، اما شمار تماشاگران آن هم زیاد بود و راه را برای تولید فصل‌های تازه آن هموار کرد. کیتسیس و هورویچ، سال 2004 طرح اصلی مجموعه روزی روزگاری را نوشتند و در همان زمان آن را گسترش دادند، اما به دلیل پخش موفقیت‌آمیز لاست، آنها تصمیم گرفتند کار جدی روی این طرح را به زمانی منتقل کنند که تولید و پخش لاست به پایان رسیده باشد. هدف اصلی از خلق مجموعه روزی روزگاری این بود که تعدادی از شخصیت‌های سرشناس قصه‌های کلاسیک وارد دنیای معاصر شوند و تماشاگران تلویزیونی چیزهای تازه‌ای را در ارتباط با این شخصیت‌های قدیمی و شناخته شده ببینند.

قصه روزی روزگاری با آن که در دوران معاصر رخ می‌دهد، یک افسانه شاه پریان است. شخصیت‌های معروف افسانه‌های کلاسیک همچون سفید برفی، ملکه شیطانی، شاهزاده چارمینگ، کاپیتان هوک و ردهود، در قصه مجموعه، راهی دنیاهای تازه و متفاوتی می‌شوند و ماجراجویی‌های تازه‌ای را تجربه می‌کنند. این قصه فانتزی ـ که بعضی وقت‌ها به افسانه‌هایی غیرقابل باور تبدیل می‌شود ـ به خالقان آن کمک می‌کند مجموعه‌ای تازه با حال و هوایی متفاوت خلق کنند. در عین حال، روزی روزگاری میتولوژی مربوط به این افسانه‌های کلاسیک و شخصیت‌های دیرآشنای آنها را به چالش می‌طلبد. سازندگان مجموعه تلاش زیادی کردند تا قصه و حال و هوای آن شباهت زیادی به لاست پیدا نکند. اما منتقدان تلویزیونی اتفاقا روی این شباهت‌ها اشاره و تاکید کردند. با وجود این، آنها قصه‌های خود را به اشکال تازه‌ای جلوی دوربین تعریف و تصویر کردند.

کیتسیس می‌گوید: قصه مجموعه لاست در ارتباط با رستگاری و رهایی بود، در حالی که روزی روزگاری بحث مربوط به امید و امیدواری را مطرح می‌کند. دیمون لیندلوف که همکار فیلمنامه‌نویس لاست بود، به‌عنوان مشاور با روزی روزگاری همکاری کرد و تهیه‌کنندگان مجموعه (با آن که نام وی در تیتراژ دیده نمی‌شود)‌ از او به‌عنوان پدرخوانده مجموعه یاد می‌کنند. لیندلوف برای آن که فیلمنامه روزی روزگاری متفاوت از آن چیزهایی باشد که تماشاگران تلویزیونی تا به حال دیده‌اند، شروع مجموعه را در جایی سر و سامان دادند که قصه افسانه‌وار سفید برفی به پایان خود می‌رسد.

در قصه مجموعه بر خانواده و مادر بودن تاکید ویژه‌ای شده است. در لاست، موضوع پدربودن نکته اصلی بود. دو خالق اصلی روزی روزگاری تصمیم داشتند چند شخصیت قوی و پرقدرت زن را به تماشاگران معرفی کنند. آنها می‌خواستند تمام شخصیت‌های قصه را به گونه‌ای سر و سامان دهند که تماشاچی این پرسش را برای خودش مطرح کند که چگونه می‌توان این شخصیت‌های افسانه‌ای را به شکلی واقعی ارائه کرد.

در قصه فصل سوم مجموعه هم بازگشت به گذشته (فلاش‌بک) نقش مهمی خواهد داشت. به کمک این فلاش‌بک‌ها، توازن و ارتباط میان دو دنیای متفاوت قصه مجموعه حفظ خواهد شد. این بار هم شخصیت‌های اصلی قصه مجموعه در زندگی خود در دو زمان متفاوت، گذشته و حال در رفت و آمد خواهند بود، اما این بار ماجراجویی‌های آنان بسیار متفاوت از دو فصل قبلی آن خواهد بود. هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری فصل سوم روزی روزگاری اعلام نشده است. گفته می‌شود فیلمنامه 22 اپیزود آن اکنون در مرحله نگارش قرار دارد. شهر ونکوور کانادا ـ که محل اصلی فیلمبرداری فصل‌های قبلی بود ـ همچنان محل رخدادهای قصه فصل جدید آن خواهد بود.

وجود جنگل‌های پوشیده از درخت در کنار این شهر صنعتی به سازندگان مجموعه کمک می‌کند لوکیشن‌های مناسبی برای هر دو زمان حال و گذشته قصه داشته باشند. جنیفر گودوین و جنیفر مورسیون، دو بازیگر اصلی فصل‌های قبلی مجموعه دوباره نقش‌های قبلی خود را در فصل سوم تکرار خواهند کرد. آنها دو زن جوان ماجراجو هستند که باعث می‌شوند شخصیت‌های افسانه‌های کهن سر از زمان معاصر درآورند و یک‌سری قصه و هیجان خلق کنند.

قصه روزی روزگاری در یک شهر خیالی به نام استوری بروک اتفاق می‌افتد. آدم‌هایی که در این شهر زندگی و کار می‌کنند، در حقیقت چهره‌های مطرح قصه‌های کلاسیک هستند که به دنیای داخلی انتقال داده شده‌اند. این آدم‌ها با یک‌سری ماجراهای مختلف روبه‌رو می‌شوند که در ارتباط با قصه‌های پریان کهن خود‌ آنهاست. همین نکته باعث می‌شود آنها میان زمان حال و گذشته در رفت و‌ آمد باشند. نکته جالب این است که این‌ آدم‌ها در شهر استوری‌بروک هیچ‌وقت پیر نمی‌شوند و در همان سن و سالی که هستند، باقی مانده‌اند. هر اپیزود دو فصل اول و دوم مجموعه روی یکی از شخصیت‌های کلاسیک و قصه معروف وی تمرکز می‌کند. اما در فصل سوم، این قصه‌ها تغییر کرده و وارد حال و هوا و فضای تازه‌ای می‌شود.

فصل اول و دوم مجموعه نامزد دریافت جوایز زیادی در مراسم مختلف هنری و تلویزیونی شد و مراسم جوایز معروف انتخاب مردمی ـ که از سوی تماشاگران سینما و تلویزیون انتخاب می‌شود ـ‌ یکی از جوایز خود را به روزی روزگاری داد. این مجموعه به سبب حال و هوای تازه خود مورد توجه منتقدان تلویزیونی هم قرار گرفت. مخاطب اصلی مجموعه، تماشاگران نوجوان بوده و هستند. فصل اول مجموعه سال 2011 روی آنتن رفت. تهیه‌کنندگان روزی روزگاری، فصل دوم را سال 2012 تولید کردند. روی هم 44 اپیزود از مجموعه از تلویزیون پخش شد.

ورایتی / مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها