مشهد در گذشته دو تفریحگاه خیلی معروف و زیبا داشت که امروزه نابوده شده و جایش را به مترو داده است. یکی از آنها جاده‌ای بود که اطراف آن را درختان فراوان توت احاطه کرده بودند و از همان قدیم تا به امروز، به آن بلوار وکیل‌آباد می‌گویند. یکی از تفریحات مردم این بود که به بلوار وکیل‌آباد می‌آمدند و ماشین‌ها را کنار جاده پارک می‌کردند و با شادی به خوردن توت می‌پرداختند. امروز این جاده زیبا و درختان نازنین همه نابود شده و به خیابانی برای عبور تراموا تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۴۹۱۴۶

دیگری بلوار ملک‌آباد بود که یکی از زیباترین قسمت‌های مشهد به شمار می‌رفت. بلواری که ملک‌آباد را به میدان آزادی متصل می‌کرد و شاخه‌های درختان سر به فلک کشیده چنار آن جوری در هم تنیده بودند که ما به آن دالان بهشت می‌گفتیم. این دو منطقه عزیز امروز دستخوش جور ایام شده‌اند و تراموا جای آن همه زیبایی را پر کرده است.

در مشهد بند گلستان هم هست که قبلا بسیار دیدنی بود. بند به آب‌بندی می‌گویند که کوچک‌تر از سد است. امروزه آب بند گلستان کم شده و البته دورش هم دیوار کشیده‌اند. این دیوارهای طولانی منظره را بسیار زشت کرده است. قبلا که دورش دیوار نبود مردم کنار آب می‌رفتند و تفریح می‌کردند. در انتهای شاندیز، دو روستا با نام‌های ابرده علیا و ابرده سفلی قرار دارد که مناطق خوبی برای پیاده‌روی و گشت و گذار هستند.

جدای از این، برای مسافران شهر مشهد چند جای دیدنی را می‌خواهم پیشنهاد بدهم. در مشهد دو تفریحگاه خیلی معروف داریم که جاذبه گردشگری‌اش موجب شده تا در این مناطق رستوران‌های زیادی افتتاح شود. یکی از آنها طرقبه و دیگری شاندیز است. وقتی بلوار وکیل آباد را طی می‌کنید، در انتها به یک دوراهی می‌رسید؛ یکی به سمت شمال شرق و دیگری به سمت شمال غرب. طرقبه و شاندیز دو منطقه خوش آب و هوا و خنک و ییلاقی مشهد به حساب می‌آید که مردم اغلب روزهای پنجشنبه و جمعه برای تفریح و گردش به آنجا می‌روند.

 کیوان ساکت _ نوازنده و آهنگساز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها