مدیر حج و زیارت گلستان از عزیمت زائران گلستانی عتبات عالیات از 24 اسفند سال جاری تا 20 فروردین‌ماه سال 92 خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۰۶۱
اعزام زائران گلستانی به عتبات از 24 اسفند

مهدی شیخی در همایش متمرکز زائران عتبات عالیات در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: در هر گروه یک روحانی، مدیر و مداح، کاروان 38 نفره را همراهی می‎کنند و هزینه هر زائر 883 هزار و 210 تومان است.

وی از عزیمت هفت اتوبوس از گلستان به عتبات عالیات خبر داد و تصریح کرد: کشور عراق شرایط سیال دارد، بنابراین آبرو و عزت یک مسلمان عالی‌ترین امتیاز و بالاترین الگویی است که در ارزش‎ها تجلی پیدا می‎کند؛ زائران باید نکاتی که از سوی مدیران اعلام می‎شود، توجه کنند.

نرخ‎های متعدد برای زائران ارائه می‎شود

مدیر حج و زیارت گلستان عنوان کرد: 20 شرکت قراردادی، آمادگی داشتند که از بین آنها با چهار تا پنج شرکت عراقی قرارداد بسته شد که مکان‎ها چرخشی است و درصدد هستیم نرخ‎های متعدد برای زائران ارائه دهیم.

شیخی بیان داشت: در نخستین فرصت بعد از عید به همراه اکیپی به عراق خواهیم رفت تا نسبت به تعدد و کاهش قیمت‎ها صحبت کنیم.

وی از زائران خواست تا حتماً در زمان امضای برگه قرارداد آن را مطالعه کنند، چراکه زائران باید نسبت به حقوق شهروندی خود مطلع باشند.

عراق و عربستان به شدت با مواد مخدر برخورد می‎کنند

مدیر حج و زیارت گلستان در خصوص ارز به زائران عتبات عالیات گفت: در این هفته پیگیری خواهد شد تا بانک ملت شعبه‌ای در این رابطه در مرز خسروی راه‎اندازی کند.

شیخی با اشاره به اینکه عراق و عربستان به شدت با مواد مخدر برخورد می‎کنند، اذعان داشت: در کشورهای عربی مواد مخدر اینک صنعتی است و سنتی نیست و 47 قلم انواع مواد مخدر شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: در عربستان دو گرم مواد مخدر دو سال و پنج گرم محکوم به اعدام دارد؛ در عراق به این شدت نیست، اما سختگیری زیاد است و داشتن قرص متادون را به عنوان روانگردان تلقی کرده و به شدت برخورد می‎کنند.

کشورهای عربی بین شیعه و سنی جنگ راه می‎اندازند

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه در کشور عراق ناامنی زیاد است خطاب به زائران هشدار داد که فضای جاسوسی در عراق آلوده است، بنابراین زائران باید توجه داشته باشند؛ به افرادی که دست و پا شکسته فارسی حرف می‎زنند آدرس ندهند، چراکه اینها مشأ ارتباطات بعدی می‎شود.

شیخی در پایان با تأکید بر اینکه در کشورهای عربی جنگ بین شیعه و سنی راه می‌اندازند، ابراز داشت: زائران باید از جملات تحریک‌آمیز بپرهیزند و از لعن و نفرین کردن نیز جلوگیری کنند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها