پرسپولیس برای صعود به رده های بالاتر چشم به 3 امتیاز بازی با راه آهن دارد

رویارویی دوستان قدیمی در آزادی

دیدارهای واپسین روز هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز در حالی برگزار می‌شود که بیشتر نگاه‌های علاقه‌مندان به فوتبال، معطوف به بازی راه‌آهن و پرسپولیس است و دو تیم فانوس به دست آلومینیوم و ذوب‌آهن هم دیدار حساسی پیش‌رو دارند.
کد خبر: ۵۴۸۳۰۵

دایی و گل‌محمدی که سابقه رفاقت و صمیمیتی بیست و دو ساله دارند و 21 سال پیش و برای نخستین بار همزمان از باشگاه بانک تجارت به تیم ملی دعوت شدند این‌بار به‌عنوان دو رقیب در برابر هم قرار می‌گیرند؛ مربیانی که به‌دلیل پیشینه مربیگری و همکاری، مثل کف دست با تاکتیک‌های هم آشنا هستند.

گل‌محمدی که از آغاز فعالیتش در سمت جدید خود، پرسپولیس را بدون شکست نگه داشته است، سخت به‌دنبال ادامه همین روند است؛ روندی که در سال‌های اخیر در تیم پرسپولیس بی‌سابقه بوده است. او و تیم پرطرفدارش اخیرا با دشواری در اصفهان، ذوب آهن آماده را هم از جام حذفی کنار زدند تا صاحب اعتماد به نفس بیشتری شوند. منهای علی کریمی که به‌دلیل ادامه آسیب‌دیدگی‌اش، هنوز به‌آمادگی کامل نرسیده و محسن بنگر که از سوی کمیته انضباطی فعالیتش معلق شده است، پرسپولیس امروز بازیکن غایبی ندارد، در حالی که راه‌آهن از حضور جهانگیر عسگری، مهاجم با تجربه خود محروم است.

مکان نزدیک به هم پرسپولیس و راه‌آهن در جدول رده‌بندی و در عین حال فراغت هر دو آنها ازکورس قهرمانی یا سقوط، بستر مناسبی را برای انجام یک بازی تاکتیکی و جذاب فراهم می‌آورد، طوری که مسلما هر یک از طرفین مسابقه، دور از احتیاط‌های کسل‌کننده، تنها دنبال کسب سه امتیاز این مسابقه خواهند بود.

بازی رفت دو تیم، با درخشش و سانترهای بی‌نقص مهدی مهدوی‌کیا با حساب 2 بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه پیدا کرده بود که هر دو گل پرسپولیس در 15 دقیقه آغاز بازی توسط نوروزی و سید جلال حسینی به ثمر رسید. امروز در شهرهای تهران، بندرعباس و اهواز هم سه بازی دیگر لیگ برگزار می‌شود که البته دیدار تیم‌های آلومینیوم هرمزگان و ذوب‌آهن، با توجه به موقعیت دو تیم در جدول رده‌بندی از بالاترین حساسیت ممکن برخوردار است. آلومینیوم و ذوب‌آهن که در فاصله یک امتیازی یکدیگر و با فاصله‌ای محسوس نسبت به تیم‌های بالادستی و پایین دستی قرار گرفته‌اند، رقابت شانه به شانه‌ای برای رهایی از جایگاه آخرین تیم سقوط کننده به لیگ آزادگان دارند. ذوب‌آهنی‌ها با ارائه بازی محکم و جذاب در برابر پرسپولیس در جام حذفی، نشان دادند منهای ضعف در تمام‌کنندگی و کم آوردن در دقایق پایانی هر بازی، مشکل فنی دیگری ندارند، در حالی که آلومینیوم با از دست دادن اکبر میثاقیان با تیم سخت جان و دفاعی گذشته فاصله گرفته و در آخرین دیدار خود، شش گل از تیم فجر سپاسی دریافت کرد. پیام صادقیان مهاجم جوان ذوب‌آهن، تنها بازیکن محروم این مسابقه است.

امروز همچنین تیم آماده فولاد در غیاب اسماعیل شریفات از گهر دورود که دو بازیکن محروم دارد، میزبانی می‌کند و فجر سپاسی، مهمان نفت تهران است.

گل‌محمدی: با تفکرات علی دایی آشنا هستم!

یحیی گل‌محمدی با بیان این‌ که تیمش برای بازی با راه‌آهن انگیزه زیادی دارد، گفت: در این بازی به دنبال سه امتیاز هستیم چرا که می‌خواهیم خودمان را به تیم‌های بالای جدول نزدیک کنیم.

سرمربی پرسپولیس که در نشست خبری پیش از بازی صحبت می‌کرد، افزود: هر چه به پایان لیگ نزدیک‌تر می‌شویم حساسیت بازی‌ها بیشتر می‌شود و گرفتن سه امتیاز اهمیت بیشتری برای تیم‌ها پیدا می‌کند. با این حال تمرین‌های خوبی هم در چند روز گذشته انجام داد‌ه‌ایم، هر چند که به خاطر بارندگی تمرین‌ها گاهی برگزار نشد، اما بازیکنان از نظر بدنی و روحی در شرایط خوبی هستند.

جبران ناکامی‌های پرسپولیس و شاد کردن دل هواداران بزرگ‌ترین انگیزه ما است و ما تا آخرین قطره خون برای پرسپولیس می‌جنگیم.

گل‌محمدی درباره شناخت خود از تفکرات علی دایی گفت: راه‌آهن نسبت به تیم سال گذشته خود تفاوت‌هایی داشته است، اما تیم امسال‌شان بهتر است. در بعضی مسائل با تفکرات دایی آشنا هستم، اما راه‌آهن بازیکنان دونده و جوانی دارد که بازی کردن مقابل این تیم‌ها سخت است. باید تمام توان‌مان را برای کسب سه امتیاز این بازی به کار گیریم.

خبرنگاری از گل‌محمدی درباره این اظهارنظر او که گفته بود از مصاحبه برخی بازیکنان ناراحت است، پرسید که وی گفت: دو، سه نفر از بازیکنان بعد از بازی با ذوب‌آهن مصاحبه کرده بودند که از حرف‌هایشان این‌طور برداشت می‌شد که نسبت به آینده لیگ بی‌تفاوت هستند و این باعث ناراحتی من شد. با آنها صحبت کردم و گفتم حق نداریم نسبت به آینده لیگ بی‌تفاوت باشیم. باید برای رسیدن به بالای جدول انگیزه داشته باشیم و تلاش بیشتری انجام دهیم. ما چه در لیگ برتر و چه در جام حذفی انگیزه زیادی داریم و برای ما فرقی نمی‌کند در کدام جام بازی می‌کنیم.وی درباره آخرین وضع علی کریمی هم گفت: او تا پایان امسال نمی‌تواند به میدان برود و دو بازی بعد را از دست داده است. طولانی شدن دوری او از تیم به خاطر آسیب دیدگی قبلی‌اش است. او خیلی دوست داشت که به بازی‌های تیم برسد و به پرسپولیس کمک کند، اما شاید زود شروع کرد.علی دایی هم در نشست خبری این بازی با بیان این ‌که فقط با دستور مدیریت باشگاه در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیسی‌ها می‌رویم گفت: تمرینات خوبی داشته‌ایم، هر چند که می‌دانیم بازی خیلی سختی خواهیم داشت. پرسپولیس در لیگ و جام حذفی خوب نتیجه گرفته و متوقف کردن این تیم در شرایط کنونی نیاز به تمرکز ویژه‌ای دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها