نوری مالکی با بیان این‌که عراق در آستانه جنگ طایفه‌ای است، اعلام کرد هیچ‌کس و حتی برپاکنندگان جنگ نیز از آن در امان نخواهند ماند.
کد خبر: ۵۴۷۹۵۰

به گزارش ایسنا، نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق در مراسم روز جهانی زن در هتل الرشید در مرکز بغداد از مردم عراق خواست تا نظاره‌گر کشورهایی باشند که بعد از تغییرات صورت گرفته در کشورشان از سردرگمی رنج می‌برند. نوری مالکی خطاب به مردم عراق با هشدار نسبت به وقوع جنگ طایفه‌ای گفت: آیا می‌خواهید مانند کشورهایی شوید که بعد از تغییرات اکنون از سردرگمی رنج می‌برند؟وی تصریح کرد: نظام کنونی عراق مشروع بوده و هرچه از این نظام صادر شود، مشروع است و هرکس که به این نظام باور ندارد، باید از آن خارج شود.

مالکی خاطرنشان کرد: زمانی که افرادی در جریان روند سیاسی باشند که امنیت کشور را به بازی بگیرند، امنیت محقق نخواهد شد. نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: برخی افراد با سردادن شعارهایی مبنی بر این‌که به زنان زندانی تجاوز می‌شود، درصدد هستند که غیرت و تعصب مردم عراق را برانگیزند. وی با بیان این‌که برخی سیاستمداران نیت‌های پلیدی در سر دارند و با سوءاستفاده از تظاهرات‌ درصدد اجرای اهداف خود هستند، از تظاهرکنندگانی که نقشه تجزیه و تقسیم کشور را براساس طایفه‌گرایی ناکام گذاشتند، قدردانی کرد. نوری مالکی بر لزوم پایبندی به قانون اساسی عراق تاکید و اعلام کرد: با وجود اختلافاتی که درخصوص برخی از بندهای قانون اساسی وجود دارد، قانون اساسی باید ضمانت‌کننده روند سیاسی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها