خلدون القاسم نماینده مردم لاذقیه در مجلس سوریه با انتقاد از سیاست های دولت ترکیه در قبال کشورش گفت: حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ ترکیه به رهبری ˈ رجب طیب اردوغان ˈ صدها میلیون دلار برای ویرانی سوریه هزینه کرده است.
کد خبر: ۵۴۷۸۳۳
ترکیه صدها میلیون دلار برای ویرانی سوریه هزینه کرد

 وی امروز - پنجشنبه - در سخنانی در کنگره محلی حزب ˈ آزادی و همبستگیˈ در استان ˈحاتای ˈ ترکیه با اشاره به سخنان مسوولان دولتی ترکیه مبنی بر اینکه دولت این کشور تاکنون 600 میلیون دلار برای آوارگان سوری هزینه کرده است گفت: دولت ترکیه در واقع 600میلیون دلار از ˈجیب مردم خودˈ برای تخریب سوریه هزینه کرده است.

القاسم گفت: ˈبشار اسدˈ رهبر سوریه برای حفظ حاکمیت و استقلال این کشور با اقتدار ایستاده است.

ˈنجیب زیریک رییس شعبه ˈاتحادیه نویسندگان عربˈ لاذقیه نیز در سخنان خود در این کنگره گفت: حملات به سوریه در راستای تحت الشعاع قراردادن موضوع فلسطین صورت گرفته است.

وی با متهم کردن حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ ترکیه به حمایت از راهزنان ، دزدان و شبکه های جنایی سازماندهی شده در سوریه گفت: آثار تاریخی و حتی کارخانه ها در سوریه تخریب شده است و برخی از لوازم آنها به خارج از سوریه منتقل می شود و این اقدام ها در راستای حمایت حزب ˈ عدالت و توسعهˈ ترکیه از دشمنان مردم سوریه صورت می گیرد.

ˈآلپر تاشˈ رهبر حزب ˈ آزادی و همبستگیˈ ترکیه نیز در سخنان خود در این کنگره گفت: از ترکیه به عنوان پایگاهی برای تغییر رژیم های کشورهای همسایه استفاده می شود و دولت حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ، ˈکاتولیک تر از پاپˈ عمل می کند و آتش جنگ در سوریه را شعله ورتر می سازد.

وی گفت: ادعاهای وزیر امور خارجه ترکیه مبنی بر استراتژی عمیق در سیاست خارجی این کشور شکست خورده است و سیاست دولت حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ در قبال سوریه به بن بست رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها