رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه از برپایی برنامه‌های مختلف فرهنگی در این شهرستان همزمان با ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۵۴۷۰۳۷
برپایی برنامه‌های مختلف فرهنگی در کهگیلویه

خداداد مزارعیان با اشاره به این‌که شهرستان کهگیلویه آمادگی کامل برای استقبال از مسافران نوروزی را دارد اظهار داشت: از یک ماه پیش تدابیر لازم برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی اندیشیده شده است.

برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در ورودی شهر دهدشت

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و توزیع بسته‌های فرهنگی و تاریخی از اصلی‌ترین برنامه‌های میراث فرهنگی برای استقبال از میهمانان نوروزی است.

وی با بیان این‌که شهرستان کهگیلویه از ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی برخوردار است، بیان کرد: در حوزه تاریخی می‌توان به بافت قدیم دهدشت و امام‌زادگان واجب‌التعظیم شهرستان اشاره کرد.

مزارعیان افزود: با توجه به این‌که حاشیه‌های دریاچه‌های سد مارون و سد کوثر در شهرستان کهگیلویه قرار گرفته‌اند تدابیر لازم برای گردشگران در حاشیه این سدها اندیشیده شده و از همه مسافران تقاضا داریم که به هیچ وجه برای شنا کردن درون آب سدها نروند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه از برپایی بازارچه و قهوه‌خانه سنتی در ورودی شهر دهدشت خبر داد و عنوان کرد: برپایی چنین برنامه‌هایی نقش موثری در معرفی فرهنگ و سنن منطقه به مسافران نوروزی دارد.

روند روبه رشد مرمت بناهای تاریخی دهدشت

وی خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت کار مرمت بناهای تاریخی دهدشت روند روبه رشدی داشت و خیلی از بناهای این بافت برای بازدید مسافران نوروزی آماده شده است.

این مسئول تصریح کرد: مرمت امام‌زاده معصوم، امام‌زاده ابراهیم و مسجد جامع ضلع غربی انجام گرفته و در روزهای آینده نیز کار محوطه جلوی کاروانسرا به پایان می‌رسد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها