امیر عبدوس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان، به خبرگزاری ایسنا گفته است که مهاجرت قوها به استان گیلان امسال افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۴۶۹۳۷

به گفته عبدوس، امسال استان گیلان میزبان 8000 قو بود.‌معمولا در دی و بهمن هر سال قوها به دلیل سرما از روسیه و شمال چین به ایران و ازجمله سواحل دریای خزر و مرداب انزلی مهاجرت می‌کنند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفته این سازمان و تعدادی از اهالی آستانه اشرفیه برای قوها گندم پاشیده و غذای آنها را تامین کرده‌اند.

عبدوس مهاجرت این تعداد قو را دلیلی بر اهمیت زیست‌بوم گیلان دانسته و افزوده که سالانه ۸۹ گونه پرنده، ازجمله قوی فریادکش و گنگ به تالاب انزلی مهاجرت می‌کنند.

تناقض‌های‌گردشگران‌فرانسوی

مطالعات اخیر نشان داده است گزینه‌های انتخاب مقصدهای مسافرتی گردشگران فرانسوی سرشار از تناقض بوده و یک معیار مشخص ندارد. ‌برخلاف ادعای گردشگران فرانسوی درخصوص میزان ثبات سیاسی کشورهای مقصد، این تمایل در میان فرانسوی‌ها حدود 30 درصد است. از سویی هرچند 81 درصد فرانسوی‌ها از مسافرت به کشورهایی که انقلاب سیاسی را بتازگی درک کرده‌اند یا ثبات چندانی ندارند واهمه دارند، اما تمایل به مسافرت به کشورهای کوبا، تونس و مصر به ترتیب 49، 39 و 35 درصد است. 68 درصد فرانسوی‌ها اعلام کرده‌اند هیچ گاه به کشورهایی که کودکان در آن کار می‌کنند مسافرت نخواهند کرد، اما تمایل گردشگران فرانسوی برای مسافرت به برمه و تایلند 51 و 47 درصد است.

صدای‌بهار‌می‌آید

جشنواره ملی «صدای بهار» از بیست و هشتم اسفند تا پنجم فروردین 1392 در 31 استان کشور برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این جشنواره افزایش نشاط و شادابی مردم و توزیع مناسب سفر در تعطیلات نوروز 92 است. ‌به گفته محمدشریف ملک‌زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری به دلیل تقارن بخشی از تعطیلات نوروز 92 با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) برخی برنامه‌های این جشنواره ازجمله اجرای موسیقی محلی و برنامه‌های شاد و هنری از پنجم فروردین ماه متوقف می‌شود.

این جشنواره با برگزاری برنامه‌های معنوی تا پایان تعطیلات نوروز در 31 استان کشور ادامه خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها