دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طبق آمار سازمان ملل بیش از ۸۷درصد کشفیات جهانی در عرصه مواد مخدر مربوط به جمهوری اسلامی ایران است که نشانگر فداکاری و جانبازی نیروهای انتظامی در این عرصه است.
کد خبر: ۵۴۵۰۹۵
۸۷ درصد کشفیات جهانی مواد مخدر بر عهده ایران است

بمصطفی محمدنجار در حاشیه دیدار و امضای تفاهمنامه با نماینده وزارت کشور بولیوی خاطرنشان کرد : ایران و بولیوی دو کشوری هستند که مناسبات آنها در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شکل گرفته و در حال توسعه است.

وی با اشاره به اینکه اراده مسئولان عالی دو کشور گسترش مناسبات دو جانبه است افزود: در همین راستا توافق‌های کلانی در سطح ریاست جمهوری ۲ کشور صورت گرفته است .

به گفته وزیر کشور یکی از زمینه‌هایی که بین وزارت کشور ایران و بولیوی در حال انجام است مبارزه با مواد مخدر است و تجربیاتی که ایران با صرف هزینه‌های سنگین در راستای مبارزه مواد مخدر طی سه دهه اخیر داشته می‌تواند مفید واقع شود.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: ایران در کنار کشوری که کانون اصلی کشت مواد مخدر است قرار گرفته و هزینه‌های گزافی را در همین راستا پرداخته اما در عین حال تجربه‌های زیادی را کسب کرده است همچنین در حوزه مبارزه با مواد مخدر مطالعات و تحقیقات زیادی انجام داده‌ایم تا بتوانیم عرضه مواد مخدر را کاهش دهیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، درمان معتادان را یکی از برنامه‌های در حال اجرا عنوان کرد و گفت: هماهنگی‌های خوبی برای مبارزه با مواد مخدر با کشورهای همسایه داریم و دفتری در تهران با عنوان JPC برای تبادل اطلاعات و عملیات‌های مشترک بین ایران، پاکستان و افغانستان تشکیل می‌شود.

تجهیز و انسداد مرزها برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به داخل کشور بخش دیگری از مهمترین اقدامات ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر است که محمد نجار به آن اشاره کرد و گفت: طبق آمار سازمان ملل بیش از 87 درصد کشفیات جهانی در عرصه مواد مخدر مربوط به جمهوری اسلامی ایران است که نشان دهنده فداکاری و جانبازی نیروی انتظامی در این عرصه است.

به گزارش خبرنگار فارس بعد از ظهر امروز تفاهمنامه همکاری برای انتقال تجربیات به دو کشور ایران و بولیوی در راستای مبارزه با مواد مخدر بین مصطفی محمد نجار وزیر کشور و فیلیپ کاسیرس گارسیا، معاون دفاع اجتماعی و مواد تحت کنترل وزارت کشور بولیوی به امضاء رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها