شهرام​ناظری، محمدرضا​لطفی، سالار​عقیلی، علیرضا​قربانی،رحیم شهریاری و... ​تا پایان سال روی ​صحنه می​روند

هوای موسیقی بهاری می​شود

در روزهای پایانی سال 91 و در هیاهوی خرید و ترافیک‌های پایتخت، بازار کنسرت‌های موسیقی هم حسابی داغ است و هنرمندان در گروه‌های مختلف سنتی، پاپ و حتی نواحی و محلی روی صحنه می‌روند تا همراه مردم به استقبال نوروز و بهار بروند.
کد خبر: ۵۴۴۸۳۷

به گزارش خبرنگار ما، از نکات جالب توجه این کنسرت‌ها می‌توان به حضور پررنگ گروه‌های موسیقی سنتی در فهرست این اجراها اشاره کرد؛ اجراهایی که از فردوسی خوانی تا بازسازی آثار قدیمی هم در آن دیده می‌شود.

روزهای پایانی امسال برای موسیقی سنتی روزهای خوبی است. علاقه‌مندان به این موسیقی می‌توانند با نگاهی به ویترین رنگارنگ و متنوع کنسرت‌ها اجرای مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

فردوسی‌خوانی؛ از شوالیه آواز تا گروه میراث

شوالیه آواز ایران، شهرام ناظری به مدت چهار شب در سالن میلاد نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران روی صحنه می‌رود. این کنسرت که از امشب آغاز می‌شود تا دوازدهم اسفند ادامه دارد و دو بخش را شامل می‌شود؛ بخش مولانا و فردوسی که در بخش نخست شهرام ناظری قطعاتی همچون «من چه دانم»، «سوز و گداز»، «قفل زندان»، «شیدا شدم»، «راست بگو نهان مکن» و «حلاج» شفیعی‌کدکنی را برای مخاطبانش اجرا خواهد کرد.

در بخش فردوسی هم آواهای باستانی و زورخانه‌ای روایت خواهد شد و داستان کاوه آهنگر به همراه شرح پادشاهی ضحاک با آواز اصفهان خوانده می‌شود. قیمت بلیت این کنسرت بین 30 تا 80 هزار تومان است.

فردوسی‌خوانی‌های ماه پایانی سال تنها محدود به اجرای شهرام ناظری نیست و گروه موسیقی میراث هم در کنسرت تازه خود به شاهنامه خوانی خواهد پرداخت. این گروه هفدهم اسفند به خوانندگی حمید خزاعی و در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. همچنین در این اجرا استاد امیر صادقی به شاهنامه‌خوانی می‌پردازد، ژاله صادقیان هم به عنوان روایتگر متن و گوینده داستان وکاظم هژیر‌آزاد نیز به عنوان بازیگر مهمان در این کنسرت حضور دارند.

کنسرت گروه بازسازی «شیدا» به سرپرستی محمدرضا لطفی دیگر گروهی است که در این ایام اجرا دارد. این گروه فردا و پس‌فردا در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود. این کنسرت که ساعت 19 و 30 دقیقه برگزار خواهد شد در دو بخش آواز بیات اصفهان و چهارگاه زیر نظر محمدرضا لطفی است.

قطعاتی مانند پیش درآمد شهنازی، چهار مضراب راجح (شهنازی)، تصانیف «سلسله موی دوست»، «نادیده رخت»، «بیا تازه نگار من» و «رنگ» اثر محمدرضا لطفی در بخش آواز بیات اصفهان اجرا می‌شود. همچنین در بخش چهارگاه قطعاتی مانند رنگ لزگی، تصانیف «بتا بتا»، «نگارا»، «کمانداران ابرو»، «سه مضراب زابل (سماعی)» و رنگ حسین هنگ‌آفرین به اجرا در می‌آید.

کنسرت سالارعقیلی هم هفدهم اسفند در برج میلاد برگزار می‌شود و قیمت بلیت‌های آن 30 تا صد هزار تومان است. به نظر می‌رسد عقیلی این روزها در سکوت است و درباره برنامه‌هایش با رسانه‌ها صحبتی نمی‌کند تا جایی که درباره این کنسرت هم تاکنون گفت‌وگویی نداشته است.

سپید و سیاه، دیگر گروه موسیقی سنتی است که به خوانندگی وحید تاج هجدهم و نوزدهم اسفند در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. قیمت بلیت این کنسرت‌ها 20 تا 35 هزار تومان است.

البته تالار وحدت در این ماه میزبان هنرمند برجسته دیگری هم خواهد بود. قرار است علیرضا قربانی پانزدهم تا هفدهم اسفند در تالار وحدت روی صحنه برود و قطعاتی را برای علاقه‌مندان بخواند. همچنین بیستم اسفند نوید دهقان و گروه موسیقی قمر هم روی صحنه می‌روند.

کنسرت‌هایی برای خانم‌ها

در این ایام خانم‌ها هم فرصتی برای شرکت در کنسرت‌های خاص خودشان را دارند سیمین غانم نهم، دهم و یازدهم اسفند در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و قیمت بلیت‌های کنسرت وی هم 15 تا 40 هزار تومان خواهد بود. او در این کنسرت کارهای قدیمی و پرخاطره‌ای از جمله گل گلدون را می‌خواند.

علاوه بر سیمین غانم، پری ملکی هم با گروه خنیا روی صحنه می‌رود؛ البته این اجرا بیست و یکم اسفند خواهد بود و هنوز گروه خنیا جزئیات بیشتری درباره آن اعلام نکرده است.

موسیقی نواحی ایران؛ از «رستاک» تا «آراز»

گروه رستاک که این روزها آلبوم موسیقی «سونای نوروز» را هم روانه بازار موسیقی کرده است، یازدهم اسفند در دو سئانس در برج میلاد روی صحنه می‌رود. این گروه مانند همیشه قطعات محلی شادی را اجرا می‌کند و به موسیقی استان‌های مختلف کشور می‌پردازد. قیمت بلیت این کنسرت 35 تا 80 هزارتومان است.

رحیم شهریاری، خواننده آذری‌زبان گروه موسیقی آراز که در همه نقاط کشور طرفداران زیادی دارد هم در فهرست است که آخر سال روی صحنه می‌رود. او اجراهایی را در تهران و تبریز خواهد داشت. این خواننده شانزدهم و هجدهم اسفند هر روز دو سئانس در اریکه ایرانیان روی صحنه می‌رود. قیمت بلیت‌های این کنسرت 35 تا 90 هزار تومان است و تاکنون بخش عمده‌ای از آن به فروش رسیده است. شهریاری و گروه آراز بیستم تا بیست و چهارم اسفند هم در تبریز روی صحنه خواهند رفت.

گروه موسیقی عرفان که موسیقی نواحی ایران را می‌نوازد هفدهم اسفند در اریکه ایرانیان روی صحنه می‌رود. قیمت بلیت این کنسرت هم 30 تا 60 هزار تومان است.

بازار کم‌فروغ پاپ

بازار کنسرت‌های پاپ هنوز به اندازه سال‌های قبل گرم نشده است. کنسرت بزرگ میثم مروستی و ارکستر همنوازان پارسه دهم و یازدهم اسفند در اریکه ایرانیان روی صحنه می‌رود و قیمت بلیت آن هم 40 تا 60 هزار تومان است.

علی عبدالمالکی بیستم اسفند در سالن میلاد نمایشگاه‌های بین‌المللی روی صحنه می‌رود و 35 تا صد هزار تومان قیمتی است که برای بلیت کنسرت این خواننده جوان اعلام شده است.

بهنام صفوی هم امروز، فردا و پس فردا در بجنورد روی صحنه می‌رود و در ادامه هفدهم و هجدهم اسفند در شهر بیرجند و بیست و پنجم اسفند در گرگان اجراهایی خواهد داشت. او دیروز هم در رشت اجرا داشته است.

«آوای زمین» و «دارکوب» تلفیقی می‌نوازند

گروه دارکوب هم هجدهم اسفند دو سئانس در برج میلاد روی صحنه می‌رود. اعضای دارکوب قطعاتی از آلبوم‌هایشان را می‌خوانند. از نکات جالب توجه این کنسرت غیبت حامد بهداد و مهران مدیری است. همچنین کنسرت خیریه آوای زمین هم که موسیقی تلفیقی ایران و هند است، امشب در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها