نمایشگاه خودروی توکیو

نیسان با خودروی خودران آمد + عکس

آیا داشتن خودروهای بدون راننده فیلم های تخیلی برای همه ممکن می شود؟
کد خبر: ۵۴۳۰۷۵
تجربه ای تازه از خودروی خودران در دانشگاه آکسفورد

این هدف گروهی از کارشناسان و مهندسان دانشگاه آکسفورد است. آنها خودروی روباتی ساخته اند که با آی پَد هدایت می شود، خورویی که در مسیر های کوتاه کم ترافیک و با سرعت پایین کارایی دارد. با فعال کردن آی پد قرار داده شده در داشبورد، راننده هدایت خودرو و فرمان را به کامپیوتر می سپارد.

یک استاد دانشگاه آکسفورد می گوید:“من به یقین اعتقاد دارم کنترل خودرو توسط دستگاه، آن را امن تر می کند. در غیر اینصورت چینن محصولی اصلا ساخته نمی شد. امروزه تصور اینکه در آینده خودرو ها بادستگاه هدایت شوند، برای ما قابل قبولتر است. از طرفی می دانیم که در آینده با ترافیک بدتر و آلودگی بیشتر، رانندگی پرخطر تر از امروز خواهد بود. احتمال پرت شدن حواس کامپیوترِ راننده، ضعیف تر از انسان راننده است.”
این دانشندان خودروی نیسان برقی مدل لیف را به عنوان خودروی این تجربه انتخاب کردند. با افزودن چند دوربین کوچک و لیزر در شاسی و سپر، خوردو می تواند مسافتش را با موانع، خودروهای دیگر، عابر پیاده، دوچرخه سوار یا هر چیزی تخمین بزند، سرعت را کم و ترمز کند.

اما بیمه این خودروها چگونه خواهد بود؟
یک کارشناس بیمه می گوید:“بیمه کردن خودرو برای راننده حتی خوش سابقه، بدون تصادف و یا تخلف کار آسانی نیست، چه رسد به یک روبات بدون هیچگونه سابقه ثبت شده در رانندگی. حال تصور کنید به یک وبسایت شرکت بیمه مراجعه می کنید و می خواهید خودرویی را بیمه کنید که راننده اش نیستید، در اصل فقط مسافر یک خودروی خودران هستید.”

نه تنها بدلیل مشکلات بیمه ای، این تجربه هنوز راه درازی در پیش دارد. دانشمندان امیدوارند تا 15 سال دیگر این فناوری در خوردوها پیاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها