احتمال کاهش تحریم‌ها

یک دیپلمات غربی از احتمال کاهش تحریم‌ها علیه ایران از سوی غرب در مذاکرات آتی ایران و 1+5 در آلماتی قزاقستان خبر داد، اما پیشنهاد عجیب غربی ها را نیز در ازای آن فاش کرد.
کد خبر: ۵۴۱۲۲۵
احتمال کاهش تحریم‌ها

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، این دیپلمات روز گذشته از احتمال کاهش تحریم های ضد ایرانی وضع شده از سوی آمریکا در مورد ایجاد محدودیت در مسیر مبادله طلا و سایر فلزات گرانبها با کشورمان خبر داد.  

این دیپلمات غربی پیش بینی کرده است که این پیشنهاد از سوی قدرتهای غربی در جریان مذاکرات آلماتی در قزاقستان با نمایندگان ایرانی ارائه خواهد شد.

پادویی برای هاشمی

پس از آنکه هفته گذشته رسول منتجب نیا عضو سابق مجمع روحانیون مبارز گفته بود برای ورود هاشمی به انتخابات سال 92 همه اصلاح طلبان متحد شوند و برای تحقق این کار بنده خودم حاضرم پادویی کنم، سعید حجاریان نیز اخیرا در دفاع از کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری گفته است:" حاضرم برای دعوت از هاشمی پادویی کنم. جریان بی رمق اصلاحات نیاز به احیا و ریکاوری دارد که ورود هاشمی به صحنه این فضا را برای ما مهیا می کند."

به گزارش مشرق، همچنین عبدالله نوری در جمع تعدادی از دانشجویان گفته است:" ما در اول انقلاب تندروی های زیاد داشتیم. الان که برخی از آن تندروی ها را به یاد می آورم ناراحت می شوم. " وی همچنین با تاکید بر لزوم شرکت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری بدون هیچ پیش شرطی ،  تاکید کرده ما باید به جای چالش با نظام به یک تعامل منطقی برسیم.

عباس عبدی:دلم برای مرتضوی می سوزد

عباس عبدی، از جمله تحلیلگران اصلاح‌طلب است که در شماره اخیر نشریه اصلاح‌طلب آسمان و در بخش "پاسخ به پرسش‌های خوانندگان آسمان" نکات جالبی را درباره اوضاع سیاسی کشور مطرح کرده است.

وی گفته است: من از کسانی هستم که خیلی خوب تر از آنکه فکر می کنید، آقای مرتضوی را می شناسم. اگر به نامه ای که از زندان نوشتم مراجعه کنید متوجه خواهید شد. هر کاری بکنم، دروغ نمی گویم، لذا با صداقت کامل به شما بگویم که دلم برای آقای مرتضوی خیلی می سوزد.

عبدی افزود: او یکی از قربانیان وضع سیاسی جامعه ماست و شاید از کسانی که بیش از همه قربانی این وضع شده است. در این گفته تردیدی ندارم. به او به چشم یک قربانی نگاه کنید. از 15 سال پیش تاکنون همین وضع را داشته است.

 احمدی‌نژاد و مدل پوتین-مدودف

نایب‌رئیس‌ مجلس با بیان اینکه احمدی‌نژاد با مدل پوتین-مدودف به ۲۰سال ریاست‌جمهوری می‌اندیشد، گفت: دوقطبی هاشمی-احمدی‌نژاد دیگر برای دولت برش ندارد، برای همین احمدی‌نژاد دنبال ایجاد یک دوقطبی جدید است.

به گزارش نامه، محمدرضا باهنر در گفتگوبا پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی گفت: اول دوره دهم ریاست جمهوری یکی از مشاوران احمدی‌نژاد می‌گفت ما برای اجرای برنامه‌های‌ خود در کشور به ۲۰ سال وقت نیاز داریم یعنی برای عملیاتی کردن برنامه‌های خود باید تا پایان چشم‌انداز ۱۴۰۴ در قدرت بمانیم، بعد ما سوال کردیم که دوره ریاست جمهوری بیشتر از هشت سال که نیست، او پاسخ گفت خدا مدودف را برای همین کار درست کرده و خوب است ما یک مدودف این وسط داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
-
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
۰
۰
آقای عبدی عزیز بهتر است دلت به حال ما مردم ایران زمین بسوزد.همه چیز واضح است. جالب است كه یك خلافكار در این مملكت به این وضوح مورد حمایت مسولین قرار میگیرد

نیازمندی ها