فدراسیون به دنبال جذب سرمربی اسپانیایی ثامن الحجج؛

رافائل جدی ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی هندبال

فدراسیون هندبال از مدت ها پیش سرمربی اسپانیایی تیم ثامن الحجج سبزوار را به عنوان گزینه اصلی تیم ملی هندبال در نظر گرفته است که البته به نظر می آید در این زمینه توافقاتی هم حاصل شده است.
کد خبر: ۵۳۹۴۹۶
رافائل جدی ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی هندبال

فدراسیون هندبال از مدت ها پیش سرمربی اسپانیایی تیم ثامن الحجج سبزوار را به عنوان گزینه اصلی تیم ملی هندبال در نظر گرفته است که البته به نظر می آید در این زمینه توافقاتی هم حاصل شده است.
رییس فدراسیون هندبال در این رابطه  گفت: در سبزوار با رافائل سرمربی تیم هندبال ثامن الحجج (ع) سبزوار در صورتی که پذیرای این مطلب باشند، جلسه‌ای خواهیم داشت.

وی ادامه داد: رافائل در حال حاضر با تیم ثامن سبزوار قرارداد بسته است و تمامی هزینه‌های وی را این باشگاه پرداخت می‌کند، ما نیز از این اتفاق خوب استفاده می‌کنیم و امیدواریم که بتواند به تیم ملی کمک کند.

کوزه‌گری اذعان کرد: اگر مربی به دعوت خود فدراسیون به ایران بیاید و در اختیار فدراسیون باشد بسیار بهتر است ولی با توجه به شرایط فعلی و اینکه کمیته ملی المپیک دیگر مانند گذشته ارز دولتی ندارد و اکثر مربیان خارجی قراردادشان لغو شده است؛ به همین دلیل ما نیز برای دعوت از مربیان خارجی، از این رویه استفاده می‌کنیم و در صورتی که تمایل به این همکاری وجود نداشت از مربیان داخلی استفاده خواهیم کرد.

رییس فدراسیون هندبال در پاسخ به خبرنگاری در خصوص اینکه آیا بازیکنان تیم ملی به درستی بین تیم‌های حاضر در لیگ توزیع شده‌اند، گفت: در حال حاضر بازیکنان تیم ملی در چندین باشگاه کشور مانند مشهد، سبزوار، اصفهان، کرمان و تبریز حضور دارند ولی زمانی می‌توانیم از توزیع مناسب بازیکنان در تمامی تیم‌ها استفاده کنیم که همه باشگاه‌ها قوی باشند.

وی ادامه داد: در جاهای دیگر باشگاه‌ها ثبات دارند و آماده گرفتن بازیکنان ملی هستند ولی در اینجا، تیم‌ها و باشگاه‌ها حتی در پرداخت قرارداد بازیکنان تیم خود نیز با مشکل رو به رو هستند که امیدواریم در آینده تیم‌های ثابتی داشته باشیم و تمامی باشگاه‌های حاضر در لیگ آمادگی کاملی داشته باشند و مجبور به عقب انداختن لیگ نباشیم.

وی همچنین در خصوص وضعیت حامیان مالی در ورزش هندبال، اظهار کرد: در جهت حل کردن این مشکل صدا و سیما توانسته حرکت خوبی را داشته باشد، به طوری که 9 بازی از دیدارهای لیگ برتر هندبال کشور را به طور مستقیم پخش کرده که این موضوع رابطه مستقیمی با جذب اسپانسرهای مالی دارد.

کوزه‌گری افزود: اگر پخش اینگونه مسابقات بیشتر شود، اسپانسرهای قوی‌تری هم خواهند آمد و اگر این پخش نظم خاصی داشته باشد بازیکنان نیز به مشکلی بر نخواهند خورد اما در حال حاضر اکثر باشگاه‌ها به فکر این هستند که تیم‌های خود را حفظ کنند و پا بر جا باشند و حامیان نیز به آن‌ها کمک کنند.

به گزارش ایسنا، وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر شایعه استعفای خود از ریاست فدراسیون هندبال، عنوان کرد: همان طور که خودتان می‌گویید شایعه‌ای بیش نیست، پس نمی‌شود در موردش حرف زد و این را باید از بعضی خبرنگاران پرسید زیرا هر کسی هر چه دوست دارد، می‌نویسد ولی با این حال من به عنوان سرباز هستم و انجام وظیفه می‌کنم و هر زمان که وزارت ورزش اعلام کند کنار خواهم رفت ولی تا به امروز چنین صحبتی نبوده است.

کوزه‌گری همچنین در خصوص جدول لیگ برتر تا به اینجای کار و اختلاف امتیازات بین تیم‌ها، عنوان کرد: اختلاف امتیازات تیم‌ها بسیار جالب است و باعث شده تا یک جدول مبارزه‌ای شکل بگیرد و بر خلاف دیگر رشته‌ها، جدول هندبال دارای سه قسمت بالا، وسط و پایین شده است که تیم‌ها در هر بخشی در حال مبارزه و کسب امتیاز هستند و باید گفت که این اتفاق مشکل خاصی برای هندبال ما نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته همیشه تیم‌های اول و آخر جدول از پیش مشخص بود ولی امسال با توجه به حضور تیم‌های قدرتمند، تشخیص و پیش‌بینی نتیجه نهایی بسیار سخت است.

کوزه‌گری در پاسخ به این سوال که آیا به تیم‌های مقام‌آور در لیگ برتر جوایزی اهدا خواهد شد یا خیر، گفت: تیم‌هایی که مقام‌های اول و دوم لیگ را به دست آورند به مسابقات باشگاه‌های آسیا معرفی می‌شوند که این مسابقات نیز رقابتی برای انتخابی باشگاه‌های جهان است ولی اینکه بخواهیم جایزه‌ای نقدی برای چنین تیم‌هایی در نظر بگیریم، چنین چیزی وجود ندارد.

رییس فدراسیون هندبال افزود: پرداخت جایزه به تیم‌های قهرمان بستگی به مشارکت خود تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ دارد، متاسفانه در هندبال کمی مشکل است که بخواهیم جوایزی در نظر بگیریم زیرا در مبلغی که برای ورودی باشگاه‌ها پرداخت می‌شود هنوز با مشکل رو به رو هستیم؛ دریافت این مبلغ نیز برای پویا نگه داشتن ورزش هندبال بوده است ولی اینکه بخواهیم این رویه را تغییر دهیم نیاز به ایجاد تمهیدات لازم داریم.

کوزه‌گری همچنین از ایجاد پایگاه های هندبال در سراسر کشور خبر داد و گفت: در بخش بانوان این پایگاه در 10 استان کشور تشکیل شد که آموزش هندبال در آنها به طور مستقیم زیر نظر فدراسیون خواهد بود و مربی خارجی تیم ملی بانوان نیز به طور مرتب از این اماکن سرکشی خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص وضعیت هندبال خراسان رضوی اظهار کرد: استان خراسان رضوی یک بحث دیرینه چه داوری و چه مربیگری و چه بازیکنان در ورزش هندبال دارد که توانسته به مقام های خوبی در کشور دست یابد، عملکرد هندبال استان را بسیار مثبت می‌بینم و از پتاسیل های بسیاری خوبی بهره می‌برد
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها