سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به جمهوری آذربایجان

رایزنی جلیلی و علی اف

جلیلی:

آماده گفت و گو با گروه 1+5 هستیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اعلام آمادگی ایران برای گفت و گو با گروه 1+5 است از کشورهای گروه مزبور خواست تا با دیدگاه مثبت و سازنده وارد گفت و گو با ایران شوند.
کد خبر: ۵۳۸۱۵۷
آماده  گفت و گو با گروه 1+5 هستیم

سعید جلیلی در یک کنفرانس مطبوعاتی در سفارت ایران در دمشق گفت : ما با داشتن سلاح هسته ای مخالفیم و بر عاری سازی تمام مناطق جهان از این سلاح تاکید داریم و این موضع ثابت و اصولی و جدی ما در این رابطه است .

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود : یک سوال بسیار جدی وجود دارد که باید در محافل بین الملل مورد پیگیری قرار گیرد و آن این که چه کسی برای رژیم صهیونیستی سلاح هسته ای می سازد؟

جلیلی ادامه داد: ما با سلاح هسته ای مخالفیم و از دستیابی به انرژی هسته ای مسالمت آمیز حمایت می کنیم و به همین دلیل معتقدیم کشورهای عضو معاهده ان پی تی حق دارند از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده کنند . این حق ایران است و ما در دفاع از حقوق خود جدی هستیم .

وی افزود: ما در مذاکرات اخیر که هفت ماه پیش در مسکو برگزار شد، دیدگاه خود را شامل پنج مرحله مطرح کردیم و آن را در معرض افکار عمومی قرار دادیم زیرا ما به منطق خود اطمینان داریم .

این مقام ایرانی ادامه داد: به ما گفته شد این پیشنهادات باید پیگیری و بررسی شود. ما به آنها گفتیم که آماده ایم بر همین اساس مذاکرات را ادامه دهیم ولی آنها از ما مهلت طلبیدند.

وی اظهار داشت : ما پیش بینی می کردیم که آنها ظرف یک ماه پیشنهادات را بررسی خواهند کرد اما به نظر می رسد آنها آمادگی چنین کاری را نداشتند و باید از آنها بپرسیم که چرا از گفت و گو فرار می کنند.

جلیلی توضیح داد: ما در آخرین مرحله بر پیگیری مذاکرات انجام گرفته در 28 و 29 ژانویه به توافق رسیدیم ولی آنها این امر را به تاخیر انداختند.

وی گفت : امروز ایران به عنوان رییس گروه کشورهای عدم تعهد معتقد است که آنها نباید در ارزیابی خود دچار اشتباه شوند و از آنچه صورت گرفته درس بگیرند و بار دیگر با نگرش مثبت و سازنده وارد مذاکرات شوند . آنها خود پیشنهاد مذاکرات در پایان فوریه را مطرح کردند و ما همواره آماده ایم .

جلیلی در پایان کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت : ایران به ثبات و عدالت در منطقه کمک خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها