قطع برق در یزد به دلیل سرقت کابل‌های مسی

در پی افزایش سرقت کابل‌های برق در مناطق مختلف یزد، شهروندان یزدی بویژه ساکنان منطقه اکرم‌آباد، بلوار مدرس و بسیاری مناطق دیگر ساعت‌های زیادی را با قطعی برق می‌گذرانند. این در حالی است که سرقت مصالح ساختمانی خانه‌های در حال ساخت شهروندان نیز در ماه‌های اخیر روند افزایشی داشته است.
کد خبر: ۵۳۰۲۷۵

سرهنگ علیرضا خالقی، رئیس پلیس آگاهی استان یزد با تائید سرقت سارقان از منازل نیمه ساز در سطح شهر به مهر گفت: به دنبال سرقت منازل نیمه‌ساز در یکی از مناطق یزد، مأموران آگاهی یزد تحقیقات و اقدامات لازم را برای شناسایی سارق یا سارقان انجام دادند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد نیز با تائید سرقت سیم و کابل مسی در یزد اظهار کرد: خوشبختانه سرقت برق و تجهیزات برقی مانند کابل‌های مسی و سیم برق در یزد نسبت به سایر استان‌ها بسیار کمتر است.

محمدرضا صحتی افزود: با وجود این به منظور پیشگیری از سرقت کابل‌ها، 700 کیلومتر از سیم‌های مسی جمع‌آوری و سیستم جدیدی جایگزین آن شده است. وی عنوان کرد: کابل‌های خودنگهدار جای سیم‌های مسی را می‌گیرد تا به مرور زمان کابل‌ها از دست سارقان سیم برق نجات پیدا کنند و مردم نیز شاهد خاموشی‌هایی به این دلیل نباشند.

صحتی کابل‌های جدید و جایگزین شده به‌جای سیم‌های مسی را مقرون به صرفه و نیز مقاوم‌تر برشمرد و گفت این کار همچنین باعث افزایش پایداری شبکه برق می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها