2 سارق مسلح چندی پیش با بستن دست و پای یک طلا ساز اموالش را از کارگاه وی سرقت کرده بودند

دستگیری دزدهای مسلح طلافروشی

دزدان مسلح که پیش از این از یک کارگاه طلاسازی سرقت کرده بودند، قصد سرقت مسلحانه دیگر از یک طلافروشی را داشتند که دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۳۰۱۹۷

به گزارش پلیس آگاهی تهران، در یکی از روزهای آذر امسال ماموران کلانتری 106 نامجو از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان سرقت مسلحانه از یک کارگاه طلافروشی در میدان نامجو قرار گرفتند.

ماموران با حضور در محل سرقت (کارگاه طلافروشی)، ‌متوجه شدند: دو سارق مسلح با تهدید سلاح کمری و قمه، دست و پای مالباخته را بسته و یک کیلو و 700 گرم طلا سرقت کرده‌اند.

پرونده در اداره یکم پلیس آگاهی

در پی این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

مالباخته پس از حضور در پلیس آگاهی گفت: یکی از سارقان، یک بار پیش از سرقت به بهانه خرید طلا به کارگاه طلافروشی آمد و هنگام غروب نیز همراه فرد دیگری که مدعی بود باجناقش است، وارد کارگاه طلافروشی شد. من چند نمونه از طلاها را به آنها نشان دادم و سپس برای آوردن بقیه طلاها به سمت گاوصندوق رفتم که ناگهان متوجه لوله سلاح در پشت سر خود شدم. آنها با سلاح کمری و قمه به من حمله‌ور شده و پس از بستن دست و پا و دهانم، مقداری از طلاهای گاوصندوق را سرقت و فرار کردند.

شناسایی و دستگیری سارقان

در این مرحله کارآگاهان با بهره‌گیری از تصاویر دوربین‌های مداربسته کارگاه طلافروشی و همچنین اظهارات مالباخته، موفق به شناسایی محمدرضا (بیست‌وهشت ساله) به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار شدند.

در ادامه کارآگاهان مخفیگاه محمدرضا را در محدوده خیابان خاوران شناسایی و با هماهنگی قضایی، او را روز یازدهم دی دستگیر کردند.

با شروع تحقیقات از محمدرضا، هویت همدست وی به نام قاسم (بیست‌وپنج ساله) نیز مشخص شد و کارآگاهان با جستجوی گسترده، مخفیگاه وی را در خیابان خاوران شناسایی و او را دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل کردند.

با دستگیری قاسم و اعترافات متهمان، مشخص شد آنها یک خانه مجردی در خیابان خاوران، خیابان نباتی اجاره کرده بودند تا از این مکان به عنوان پاتوق و همچنین نگهداری اموال مسروقه استفاده کنند. در بازرسی از این مخفیگاه، علاوه بر کشف یک قبضه سلاح کمری و ده تیر جنگی، مقادیری از طلاهای سرقت شده نیز کشف و توقیف شد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه این خبر با اشاره به طراحی سرقت یک طلافروشی دیگر از سوی متهمان گفت: با اعترافات به دست آمده از متهمان مشخص شد آنها قصد داشتند پس از این سرقت، به یکی دیگر از مغازه‌های طلافروشی شهر تهران نیز دستبرد بزنند که پیش از هرگونه اقدام دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: با دستگیری متهمان و اعترافات آنها به سرقت مسلحانه از کارگاه طلافروشی، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شد و متهمان برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها