در جریان سال‌ها کاوش باستان‌شناسان، تاکنون مومیایی هشت میلیون حیوان در یک قبرستان تاریخی در مصر کشف شدند.
کد خبر: ۵۲۸۳۷۳

باستان‌شناسان دانشگاه آمریکایی قاهره در مصر و باستان‌شناسان دانشگاه کاردیف ولز که از سال‌ها قبل به کاوش قبرستان تاریخی «ساکلارا» مصر مشغول هستند، از کشف مومیایی هشت میلیون حیوان در این قبرستان تاریخی خبر دادند.

به گزارش روزنامه الاهرام،‌ در جریان سال‌ها کاوش باستانشناسان در این قبرستان تاریخی‌، تاکنون مومیایی هشت میلیون حیوان کشف شده‌اند که بیشتر آنها سگ بوده‌اند. بررسی محققان بر روی مومیایی‌های کشف شده‌ نشان می‌دهد که تعدادی از این حیوانات در زمان مرگ سال‌ها از عمرشان گذشته بوده، هرچند که بیشتر این حیوانات بلافاصله پس از تولد‌، مومیایی و سپس دفن شده‌اند.

این مومیایی ها در سرداب‌های قبرستان «ساکارا» کشف شده و به برخی از خدایان مصری هدیه می‌شده‌اند. براساس عقاید مصریان باستان، روح سگ مومیایی شده این توانایی را دارد که در حیات پس از مرگ صاحبش را همراهی کند.

این قبرستان قدمتی 3400 ساله دارد و در 30 کیلومتری قاهره واقع شده است. اولین سرداب حاوی مومیایی سگ در قبرستان ساکارا در سال 1897 توسط مصرشناس فرانسوی «ژاک دی مورگان» کشف شد و طی سال‌های بعد نیز صدها سرداب دیگر کشف شدند. در طی چندین دهه کاهش در ساکارا‌، علاوه بر مومیایی میلیون‌ها سگ‌، مومیایی هزاران گاو، میمون‌، شاهین و گربه نیز کشف شده‌اند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها