«آنار بایراملی»، خبرنگار محلی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که از 28 بهمن گذشته در آذربایجان زندانی بود، امروز آزاد شد.
کد خبر: ۵۲۵۷۰۸

به گزارش جام جم آنلاین «آنار بایراملی»، خبرنگار محلی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان آزاد شد.

آنار بایراملی خبرنگار شناخته شده در جمهوری آذربایجان 17 فوریه (28 بهمن) گذشته و همزمان با موج سوم اختناق و حبس فعالان اسلامی و روزنامه‌نگاران مستقل در جمهوری آذربایجان در منزلش بازداشت شد.

وی که در مرکز پلیس در جیبش مواد مخدر گذاشته شده بود به دو سال حبس محکوم شد.

در پنج سال گذشته گزارش‌های آنار بایراملی از تحولات سیاسی و اسلامی در جمهوری آذربایجان موجب ناخرسندی برخی از محافل دولتی شده است.

بیش از 30 حزب و تشکل اجتماعی، رسانه‌ای و سیاسی در جمهوری آذربایجان و ده‌ها تشکل بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل و سازمان خبرنگاران بدون مرز با محکومیت بازداشت آنار بایراملی، وی را زندانی وجدان خواندند که به دلیل فعالیت حرفه‌ای و اطلاع‌رسانی دینی بازداشت شده است.

«عابد آبدین بی‌اف» قاضی دادگاه تجدید نظر باکو پس از استماع دفاعیات «آنار قاسملو» وکیل «آنار بایراملی» خبرنگار محلی جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان، حکم دو سال محکومیت وی را به یک سال کاهش داد.

آنار قاسملو در دفاع از موکل خود با اشاره به نبود مستنداتی مبنی بر محکومیت آنار بایراملی، به تناقض در اظهارات شاهدان دروغین اشاره کرد و گفت: حبس سفارشی آنار بایراملی به دلیل فعالیت ژورنالیستی صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها