برج های دوقلو را که یادتان می آید! روز 6 نوامبر دوباره محوطه این برج ها در محاصره پلیس قرار گرفت. صبح روز جمعه یکی از کارمندان هتل روبروی محوطه این برج ها خیال می کند که یک مرد جوان در محوطه این برج ها خوابیده است.
کد خبر: ۵۲۵۴۱

پلیس ایالتی امریکا به خیال آنکه یک فرد تروریست با تیزهوشی از میان نیروهای پلیس گذشته و وارد محوطه حادثه 11سپتامبر شده است سریعا به محل می آید.
اما خیلی سریع همه آنها خیالشان راحت می شود که هیچ عملیات تروریستی در کار نبوده است. تنها چیز غیر عادی جنازه یک پسر جوان است. اندرو وال پسر 25 ساله اهل جورجیا بود که خودش را در این مکان کشته بود.
او قبل از برگزاری انتخابات هر کاری که از دستش بر می آمد انجام داده بود تا جرج بوش دوباره رییس جمهور جنگ نشود. اندرو وال به مدت 2 سال به عنوان محقق رایانه در دانشگاه جورجیا فعالیت می کرد.
او هیچ مشکل خاصی در زندگی شخصیش نداشت. اما به شدت مخالف حمله امریکا به عراق بود. او نمی توانست تحمل کند که دوباره جرج بوش به قدرت برسد و قسمت دوم جنایت هایش را ادامه دهد.
هر چند امید چندانی به کری هم نداشت اما به هر حال او را به بوش ترجیح می داد. وقتی نتایج انتخابات امریکا با آن روش رای گیری غیر مستقیم مشخص شد دیگر هیچ امیدی برای زندگی برای اندور باقی نمانده بود.
او شب 5نوامبر با یک اسلحه شکاری به جایی که جرج بوش آن را بهانه حمله به مردم بی گناه قرار داده بود رفت و با شلیک دو گوله در دهانش خودش را کشت.
پلیس امریکا هنوز متوجه نشده است که اندرو وال چگونه از میان نیروهای امنیتی و سیم های خاردار عبور کرده و خود را به داخل محوطه رسانده است. بعد از مرگ اندرو هیچ چیز تغییر نکرده بود. هیچ عکسی از اندور وال در رسانه های امریکا منتشر نشد. چند خبر کوتاه از خودکشی اندرو وال در روزنامه ها منتشر شد.
اما روز بعد پدر و مادر اندرو جنازه پسرشان را از سردخانه تحویل گرفتند در حالی که هیچ چیز تغییری نکرده بود. اعتراض به انتخاب مجدد بوش فقط به همین جا ختم نشد. روز 16 نوامبر هم ماموران امنیتی کاخ سفید دچار دردسر شدند.
صبح آن روز یک مرد یمنی مقیم امریکا با گذشتن از دیوارهای حفاظتی کاخ سفید خودش را به محوطه آن رساند و در اعتراض به کشتار مردم عراق و رئیس جمهوری مجدد بوش خودش را به آتش کشید. ماموران امنیتی کاخ سفید با دیدن شعله های آتش تازه متوجه موضوع شدندوتمام نیروها امنیتی دست به کار شدند و در سریع ترین حالت ممکن این مرد را دستگیر کردند. در حالی که «محمد الانسی» در اثر سوختگی وضعیت وخیمی داشت ماموران به او دستبند زدند.
اما این فرصت کوتاه برای عکاسان خبری که در همیشه در اطراف کاخ سفید هستند کافی بود تا از میان میله ها شروع به عکاسی کنند. انتشار عکس های خودسوزی این مرد در اعتراض به رفتار بوش باعث شد که FBI سریعا دست به کار شود و سریعا یک پرونده حسابی برای الانسی دست و پا کند.
سخنگوی FBI چند ساعت بعد از این موضوع در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که محمد الانسی یکی از اعضای القاعده و یکی از ماموران آنها در یمن است! پلیس ایالتی با گفتن یک جمله که این مرد 52 ساله تروریست است باعث شد که بسیاری از مردم امریکا دیگر خبرهای وضعیت او را در بیمارستان پیگیری نکنند. محمد الانسی با 40 درصد سوختگی اکنون با وضعیت وخیمی در بیمارستان به سر می برد.

مخالفان بوش در سراسر جهان
ماموران امنیتی جرج بوش قضیه مرد یمنی را سریعا در واشنگتن حل و فصل کردند. جرج بوش هفته گذشته مجبور شد با دیدن این اوضاع و احوال برای سفر به شیلی به اندازه یک هواپیما مامور حفاظتی و امنیتی به همراه خودش ببرد.
او مطمئن بود که در سنتیاگو مردم از او استقبال گرمی به عمل خواهند آورد! به خاطر همین موضوع قویترین تیم امنیتی به همراه بوش برای شرکت در اجلاس اپک راهی شیلی شدند.
اما برنامه های تیم امنیتی و پلیس شیلی نتوانست جلوی اعتراض هزاران نفر از مردم شیلی را بگیرد. آنها با پرتاب سنگ به سوی ماشین بوش و با آتش زدن پرچم امریکا باعث خشم ماموران امنیتی شدند. افزایش اعتراض ها و نزدیک شدن مردم خشمگین به ساختمان اجلاس باعث درگیری نیروهای پلیس با مردم شد.
پلیس شیلی برای آنکه هیچ صدمه ای به بوش محبوب نرسد بیش از 150 نفر از معترضان را دستگیر کرد. 10 نفر از آنها هم در درگیری با نیروهای امنیتی به شدت مجروح و راهی بیمارستان شدند. این درگیریها باعث به راه افتادن یک راهپیمایی میلیونی علیه بوش در سنتیاگو شد. مردم شیلی خواستار اخراج سریع بوش از کشورشان بودند.

مایکل مور و خوشحالی از انتخاب بوش
مستند ساز معروف امریکایی هم بعد از انتخاب بوش نامه ای را روی سایتش قرار داد که تعجب همه را در نگاه اول برانگیخت . او در این نامه 17 دلیل آورده که همه باید از انتخاب مجدد جرج بوش خوشحال باشند.
بعضی از دلایل مایکل مور برای خوشحالی از رئیس جمهوری مجدد بوش این موارد هستند:

1- جرج دبلیو بوش طبق قانون پس از این دوره دیگر هیچ وقت نمی تواند رئیس جمهور باشد.
2- پیروزی بوش از سال 1916 کم اختلاف ترین پیروزی ریاست جمهوری بود.
3- در انتخابات اخیر 54 درصد از گروه سنی جوانان به جان کری و درصد بسیار کمتری از آنان به جرج بوش رای دادند.
4- علیرغم پیروزی بوش تعداد زیادی از آمریکایی ها هنوز معتقد هستند که کشورشان در راه نادرستی حرکت می کند ( 56 درصد)، بسیاری فکر می کنند که جنگ در عراق ارزش آن را نداشت (51 درصد) تعداد زیادی از آمریکایی ها نیز تصمیم گیری ها و اعمال بوش را تایید نمی کنند (52 درصد).
5- 88 درصد از حمایت بوش ناشی از آرائ سفید است و وی حامی جدی در میان مرم آمریکا ندارد. در حال حاضر اگر چه بوش آرائ بیشتری را به خود اختصاص داده است اما مردم اگر در رای گیری مستقیم شرکت می کردند بی شک جان کری نامزد دموکرات ریاست جمهوری رای می آورد و ما باید با تلاش برای اصلاح سیستم رای گیری موجب رای آوردن افراد مناسب در کشورمان شویم.
باز هم مایه خرسندی است که بوش بدون حمایت مردم رای آورده است و در واقع پشتیبان مردمی ندارد.
6- بوش هم اکنون یک رئیس جمهور «فلج» است. وی لحظه بسیار سرنوشت سازی را در هفته گذشته گذراند اما نمی داند که هرگز نمی تواند خواسته های مردم کشور خود را فراهم کند.
زیرا وی چنان سابقه بدی در جهان پیدا کرده است که جبران آن در چهار سال آینده امکان پذیر نیست.
7- حالا که بوش دوباره رای آورده بیشتر به نظر می رسد که آمریکا را به سیاهی فروببرد تا آن را نجات دهد. در حال حاضر دو سناریو پیش روی اوست:
الف : شاید بعضی به وی بگویند که در 4 سال باقی مانده چهره خود را بهبود بخشد و در تاریخ نام خود را باقی بگذارد.
ب: برخی از افراد نیز که می دانند در دوره باقی مانده زمان اصلاح وجود ندارد به وی خواهند گفت که هر آنچه می خواهد انجام دهد و حتی از پوشش دادن برخی ارتباطهای کثیف همچون ارتباط با بن لادن نیز خودداری کند.
با توجه به پیشینه بوش احتمال زیادی وجود دارد که وی گزینه دوم را انتخاب کند و آن وقت در این 4 سال از شخصیت واقعی وی پرده برداری خواهد شد.

محمد کرباسی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها