روزنامه الحیات چاپ انگلستان با انتشار مقاله ای به بررسی احتمال مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا در خصوص روابط دو کشور و نیز موضوع هسته ای پرداخت و نوشت: تندروان در هر دو پایتخت بر انجام چنین مذاکرات مستقیمی معترضند. «حزب جنگ» در واشنگتن تمایلی به گفتگو با نظام روحانیون ندارد، و در پی سرنگونی آن است؛ و در تهران این اعتقاد قوی مطرح است که امریکا تنها در پی وادارکردن ایران به تسلیم است.
کد خبر: ۵۲۴۹۲۸

این روزنامه با اشاره به اینکه جنگ علیه ایران می‌تواند به کل منطقه گسترش یابد لزوم کاهش تنش در منطقه را مورد اشاره قرارداد وافزود:آیا هنگام آن نرسیده است که کشورهای دیگری، از میان کشورهای پنجگانه عضو دائم شورای امنیت، به ویژه روسیه و چین، بر تحریم‌های سخت و خشن آمریکا علیه ایران تمرد کنند، و آنها نیز در آشکارکردن منویات راستین ایران شرکت کنند؟

در ماه مه 2010 میلادی برزیل و ترکیه به توافقی با ایران در زمینه حمل 1133 کیلوگرم از اورانیوم غنی شده به نسبت پایین به ترکیه رسیدند، ولی آمریکا این معامله را بی اثر کرد و به تحمیل تحریم‌های بیشتری روی آورد. و اگر روسیه و چین نیز به انعقاد معامله‌ای با ایران روی آورند، شاید واشنگتن را به بازاندیشی و حتی به تن دادن به آنها وادارند.

‫زورآزمایی دولت و مجلس

حمایت احمدی نژاد از سعید مرتضوی و ریاست او بر تأمین اجتماعی تمامی ندارد. احمدی‌نژاد حتی در سال آخر دولت خود هم هنوز حاضر است برای مرتضوی هزینه درگیری با مجلس را تقبل کند.

به گزارش سایت نامه نیوز، بعد از گذشت سه سال از ورود سعید مرتضوی به دولت همچنان حواشی این قاضی متهم ادامه دارد و سریال دولت، مجلس و مرتضوی همچنان خوراک مطبوعات و سایت‌های خبری است. به نظر می‌رسد داستان مرتضوی و تامین اجتماعی یکی از جنجالی‌ترین و بحث‌برانگیزترین مناقشات میان دولت احمدی‌نژاد و مجلس بوده است و هنوز هم ادامه دارد.

حرف و حدیث‌ها درباره حمایت قاطعانه احمدی‌نژاد از سعید مرتضوی متفاوت است. برخی مرتضوی را یار وفادار احمدی‌نژاد می‌دانند و برخی دیگر او را فردی صاحب نفوذ و مهم در حلقه انحرافی اطراف دولت  معرفی می‌کنند .

راه حل بحران سوریه 

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن با انتشار مقاله ای با عنوان«بحران سوریه جز با انجام معامله ای میان امریکا و روسیه پایان نخواهد یافت» نوشت:مخالفان سوری موضوع پیوستن صدها داوطلب جهادی خارجی به صفوف خودشان را کتمان نمی کنند، بخش عمده آن ها از طریق « جبهه النصره » تحت بیرق « القاعده » گردآمده‌اند، و در عین حال، صدها هزار سوری پناهنده هستند و سرپناهی ندارند.اما روسیه و چین با خودشان عهد بستند که بشار اسد را همچنان حفظ کرده و اجازه سقوط وی را ندهند.

این روزنامه می نویسد: از نقطه نظر آمریکا، بهترین راه برون رفت از بحران، سیطره ارتش بر قدرت در سوریه است و این امر نهاد های کشور را امن نگه می دارد، اتفاقی که در مصر رخ داد،روسیه نفوذ زیادی بر ارتش سوریه دارد و این برای طرف روس مایه خوشبینی است .

پاسخ وزیر کشور در مورد مرگ ستار بهشتی

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نامه، اظهارداشت: این سوال پیرامون علت مرگ ستار بهشتی در جلسه روز سه شنبه (5 دی)  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح می شود که نجار وزیر کشور در این جلسه به این سوال پاسخ می دهد.

وی تاکید کرد که در صورت قانع نشدن از پاسخ های وزیر کشور در مورد علت مرگ ستار بهشتی این سوال به صحن علنی ارجاع خواهد شد.

بر اساس این گزارش علی مطهری پیش از این مطرح کرد که به دلیل روشن نشدن نحوه مرگ ستار بهشتی کمترین خواسته از وزیر کشور،‌ عذرخواهی وی و فرمانده نیروی انتظامی از خانواده ستار بهشتی،‌ مردم ایران و رهبر معظم انقلاب و مجازات بدون اغماض عاملان این حادثه و اجرای لوازم حکم قضایی از قبیل پرداخت دیه و غیره است.

مصاحبه جوانفکر بیمار با رسانه ها

جوانفکر که از زندان آزاد و به علت بیماری قلبی در بیمارستان گران قیمت آتیه بستری شده مرتب با خبرگزاریها و روزنامه مصاحبه مفصل می کند و هر روز هم سران و آقایان مملکت به ملاقاتش می روند و معلوم نیست که یک بیمار قلبی چطور می تواند ساعت ها به سوالات خبرنگاران رسانه ها پاسخ دهد و با دوستان و آشنایان ملاقات کند.

به گزارش بولتن نیوز، نامبرده که به خاطر مشکلات قلبی در بیمارستان آتیه بستری شده است از زمانی که به بیمارستان رفته چند مصاحبه و گفت‌گو با خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها انجام داده است.

هنگامی که مدیرعامل سابق ایرنا در زندان حضور داشت هیچ خبری دال بر بیماری وی نبود و درست زمانی که آزاد شد به بیمارستان رفت آن هم یک بیمارستان گران قیمت!

تحریم در منطق حزب اعتماد ملی نیست

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی درباره حمایت این حزب از کاندیداتوری محمد خاتمی در انتخابات گفت: حمایت از نامزدی وی در آینده مشخص می‌شود اما تحریم انتخابات در منطق ما نیست.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا  در گفت‌و‌گو با فارس درباره آخرین برنامه انتخاباتی حزب اعتماد ملی گفت: حزب ما فعلاً هیچ فعالیتی ندارد و جلسات درون‌گروهی نیز برگزار نمی‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها