سرمربی تیم صدرنشین لیگ برتر فوتبال بانوان:

تیم‌های مدعی زیاد شده‌اند

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان همچنان با صدرنشینی شهرداری بم دنبال می‌شود، تیمی پرستاره که از هم اکنون و در حالی که حتی نیم فصل نخست هم به پایان نرسیده، به عنوان قهرمان زودهنگام لیگ شناخته می‌شود.
کد خبر: ۵۲۰۱۵۴

مرضیه جعفری، سرمربی بمی‌ها با وجود این‌که تیمش مقتدرانه در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال بانوان قرار دارد، معتقد است قهرمانی در این دوره از رقابت‌های لیگ سخت و غیرقابل پیش‌بینی است و هیچ‌کس نمی‌تواند بم را از هم‌اکنون قهرمان لیگ بداند. او در گفت‌و‌گو با «جام‌جم» از وضع لیگ برتر فوتبال بانوان می‌گوید، لیگی که به گواه بسیاری از کارشناسان هنوز به سطح حرفه‌ای نرسیده است.

در هفته‌های ابتدایی آغاز لیگ انتقادهای زیادی نسبت به سطح برگزاری لیگ مطرح می‌شد، وضع الان هم به همان روال است؟

مسلما لیگ ما هنوز اشکالاتی دارد که به مرور رفع خواهد شد. من هم کاملا با این موافقم که در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر اشکالات زیادی داشت؛ از اشکالات فنی خود تیم‌ها گرفته تا مشکلات مربوط به نحوه برگزاری مسابقه‌ها، اما وضع هفته به هفته بهتر می‌شود و امیدواریم این ضعف‌های همیشگی بالاخره دست از سر ما بردارند.

بم تا امروز هیچ شکستی در کارنامه خود ثبت نکرده و همچنان در لیگ یکه تازی می‌کند. این وضع بیشتر به کادر فنی برمی‌گردد یا حضور ستاره‌های متعدد در ترکیب تیم بم؟

وقتی تیمی همچون شهرداری بم تا این حد خوب عمل می‌کند عوامل زیادی در آن دخیل است و اصلا نمی‌توان گفت بازیکنان فقط در این میان نقش داشته‌اند، یا این‌که کادر فنی به تنهایی تاثیرگذار بوده است. ما اینجا یک مجموعه نسبتا کامل تشکیل داده‌ایم و یک تیم به معنای واقعی هستیم. باید این اتحاد خود را تا پایان رقابت‌های لیگ ادامه بدهیم.

تعداد زیادی از مربیان لیگ برتری از این‌که بیشتر ستاره‌های لیگ در تیم بم جمع شده‌اند اعتراض دارند و این شرایط را ناعادلانه توصیف می‌کنند. به آنها حق می‌دهید؟

ابتدا باید بگویم اینطور نیست که تمام بازیکنان خوب و ملی‌پوش فوتبال بانوان در شهرداری بم متمرکز شده باشند. حتی اگر این مورد را نادیده بگیریم باید به این موضوع توجه کنیم که در فوتبال بانوان همیشه با مشکلات مالی متعددی روبه‌رو بوده‌ایم، پیداشدن یک حامی مالی مناسب برای تیمی همچون شهرداری بم بسیار قابل تحسین است. تیمی مثل شهرداری بم در لیگ وجود دارد که خواسته‌های مالی بازیکنان را به بهترین شکل برآورده می‌کند و طبیعی است که پای بازیکنان خوب فوتبال بانوان به اینجا باز شود.

چه کسی را بهترین بازیکن تیم خود می‌دانید، مریم رحیمی ؟

در خوب بودن مریم رحیمی شکی نیست، او تا امروز گل‌های زیادی برای ما به ثمر رسانده است و از طرفی بهترین بازیکن دو سال اخیر فوتبال ایران محسوب شده است اما اگر بخواهم او را به تنهایی عامل پیروزی‌های تیم معرفی کنم در حق بقیه بازیکنان اجحاف کرده‌ام. در تیم ما همه خوب هستند و من همه آنها را به یک چشم نگاه می‌کنم.

اینطور که از شواهد برمی‌آید قصد دارید چند هفته قبل از پایان لیگ، جام قهرمانی را تصاحب کنید، اینطور نیست؟

اگر همین طور شود که شما می‌گویید برایمان واقعا ایده‌آل است. ما برای رسیدن به قهرمانی در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر کار مشکلی داریم، چرا که در این فصل تعداد تیم‌های مدعی زیادتر شده‌اند. قهرمانی برای دومین سال پیاپی برایمان بسیار شیرین خواهد بود.

اصلی‌ترین رقبای خود را کدام تیم‌ها می‌دانید؟

ملوان بندرانزلی، سرخپوشان گرگان و حتی استقلال تهران و فولاد نورد سیرجان.

کار کدام یک از مربیان لیگ برتری را بیش از همه قبول دارید؟

مربی خوب در کشور زیاد داریم و نمی‌توانم شخص خاصی را نام ببرم. هر چقدر هم کار مربیان ایرانی قابل تعریف باشد نباید ارتقای سطح دانش آنها را از یاد برد. مربیان زن ما باید همیشه به دنبال یاد گرفتن باشند و خود را به چیزی که هستند محدود نکنند.

با سوابق و افتخاراتی که در فوتبال بانوان دارید انتظار دارید هم اکنون در کادر فنی تیم ملی فوتبال بانوان از شما استفاده شود؟

بله، البته حضورم به عنوان مربی در رده‌های ملی تصمیمی است که باید از سوی فدراسیون فوتبال اتخاذ شود. تمایل زیادی برای فعالیت در عرصه تیم‌های ملی دارم و امیدوارم زمانی وارد این کار شوم که واقعا ویژگی‌های یک مربی بین‌المللی را دارا باشم.

حضور هلنا کاستای پرتغالی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال بانوان ایران، چطور ارزیابی می‌کنید؟

کاستا می‌تواند تغییرات زیادی نه فقط در تیم ملی که در فوتبال ما به وجود بیاورد. او به عنوان یک مربی اروپایی دانش فنی بیشتری نسبت به مربیان ما دارد و می‌تواند موفق باشد.

به نظرتان بهتر نیست فدراسیون، مربیان لیگ برتری همانند شما را در کنار هلنا کاستا قرار دهد تا از این طریق پیشرفت کنید؟

ایده جالبی است و برخی از مربیان نیز چنین چیزی را خواستار شده بودند. اگر بتوانیم در کنار کاستا قرار بگیریم و از تجربیات او استفاده کنیم بسیار عالی است. البته امیدوارم اگر قرار است چنین برنامه‌ای واقعا اجرا شود مختص به یکی دو مربی خاص نباشد و بقیه مربیان شایسته کشور نیز فرصت حضور در کنار هلنا کاستا را پیدا کنند.

هیلدا حسینی خواه ‌/‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها