کاخ سفید در مقابل سنا

مخالفت با تحریم‌ جدید ایران

روز گذشته، سنای آمریکا با ۹۴ رأی موافق تحریم‌های جدید علیه ایران و تنبیهات برای افراد، بانک‌ها و شرکت‌هایی را که در بخش انرژی، بنادر، کشتیرانی و کشتی‌سازی و تجارت فلزات گرانبها با ایران همکاری کنند، به تصویب رساند؛ این در حالی بود که کاخ سفید، مخالف این تحریم‌ها بود و تصویب آن را منجر به عقب‌گردی در کنترل مناقشه هسته‌ای با ایران می‌دانست.
کد خبر: ۵۱۹۲۸۹

به گزارش «تابناک»،کاخ سفید با فرستادن ایمیلی به رهبران دمکرات در سنا، اعلام کرده بود که هم‌اکنون اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به هیچ وجه ضروری نیست و از آنها خواسته بود تا سال آینده،به تعویق اندازند.

در این ایمیل، به یکی از دلایل مخالفت کاخ سفید با این بسته جدید تحریمی اشاره شده، مبنی بر این که تهیه گزارش‌هایی از رفت‌وآمد کشتی‌ها در بنادر ایران، مستلزم صرف وقت بسیار زیاد نهادهای اطلاعاتی آمریکا و مأمورین آمریکایی است.

 همچنین این بسته جدید، لزوم بازنگری در کشورهایی که قرار است از تحریم‌های نفتی ایران جدا شوند را ضروری می‌نماید؛ بنابراین، هنوز این احتمال هست که این بسته جدید تحریمی با وتویی از سوی اوباما روبه‌رو شود.

فعالیت چراغ خاموش اصلاح طلبان

تیمی از اعضای مجمع روحانیون ماموریت یافته اند تا با کاندیداهای جبهه اصلاحات از جمله محمدرضا عارف، محمد شریعتمداری، مهرعلیزاده، کواکبیان و اسحاق جهانگیری دیدار و مذاکره داشته باشند تا آنها را از کاندیداتوری منصرف نمایند. مجمع روحانیون بصورت چراغ خاموش تلاش می کند محمد خاتمی را به عنوان گزینه نهایی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی نماید.

به گزارش مشرق، همچنین سید محمد خاتمی کمیته های پنج گانه ای را در حوزه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و بین الملل راه اندازی کرده تا آخرین گزارش ها و تحلیل ها را دریافت نماید. از یونسی، ربیعی، موسوی لاری، نجفی و صادق خرازی به عنوان مسوولان این کمیته ها نام برده می شود.

از سوی دیگر برخی نمایندگان از تنظیم نامه ای خبر می دهند که در آن از علی لاریجانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دعوت به عمل آمده است. پیش بینی می شود این نامه با امضای حداقل 150 نماینده که اکثر آنها از اعضای فراکسیون رهروان ولایت هستند منتشر شود.

 طرح تاسیس کشور بدخشان بزرگ

آمریکا و انگلیس در راستای توطئه های تجزیه طلبانه خود در منطقه، طرح تاسیس کشوری به نام "بدخشان بزرگ" را در دستور کار قرار داده اند. بر این اساس مناطقی از بدخشان تاجیکستان، نورستان افغانستان، چترال پاکستان و سین کیانگ چین، کشور بزرگ بدخشان را با هدف فشار بر روسیه و چین تشکیل می دهند.

پادشاه این کشور آقاخان چهارم رئیس فرقه اسماعیلیان نزاری خواهد بود که در لندن زندگی می کند و القاب و نشانه های متعددی از ملکه انگلیس و دربار به خاطر خدماتش به بریتانیا دریافت کرده است.فرقه های بهاییت، وهابیت و اسماعیلیه توسط دولت انگلیس در خاورمیانه تاسیس شده اند.

ایرانیان غنی‌سازی می‌خواهند

یک نظرسنجی انجام شده از جانب دانشگاه مریلند در آمریکا نشان می دهد اکثریت مردم ایران عقیده دارند کشور باید غنی سازی اورانیوم را ادامه بدهد حتی اگر بهای آن جنگ باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، نظرسنجی انجام شده نشان می دهد اکثریت مردم ایران عقیده دارند کشور باید غنی سازی اورانیوم را ادامه بدهد حتی اگر بهای آن جنگ باشد.

در حالی که کشورهای غربی و برخی از چهره های نزدیک به جریان فتنه و همچنین اپوزیسیون خارج از کشور در ماه های گذشته تلاش کرده اند اینگونه نتیجه گیری کنند که مشکلات اقتصادی باعث سست شدن اجماع داخلی در حمایت از برنامه هسته ای شده، این نظرسنجی که نتایج آن در 26 اکتبر 2012 (5 آبان 1391)منتشر شده، بوضوح نشان می دهد افکار عمومی در ایران همچنان به طور قدرتمند مدافع برنامه هسته ای است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها