عضویت فلسطین در سازمان ملل

هنیه: نتیجه مقاومت غزه بود

اسماعیل هنیه روز جمعه از پذیرش فلسطین در سازمان ملل به عنوان کشور ناظر غیر عضو استقبال کرد و آن را نوعی پیروزی سیاسی برای فلسطینیان خواند و همچنین اعلام کرد که مانند همیشه اسراییل را به رسمیت نمی شناسیم.
کد خبر: ۵۱۹۱۲۷

به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه، اسماعیل هنیه نخست وزیر منتخب مردم فلسطین این موفقیت را پیروزی دیپلماتیک و سیاسی بزرگی برای فلسطینیان برشمرد.

هنیه گفت: آنچه که روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شاهد آن بودیم، حاکی از اوج استقامت مردم فلسطین و مهر تاییدی بر پیروزی غزه در برابر دشمن اسراییلی بود.

وی افزود: جایگاه فلسطین در سازمان ملل متحد یک پیروزی دیپلماتیک و سیاسی بزرگ برای مردم فلسطین به شمار می شود اما برای نائل شدن به مقاد این قطعنامه ما باید اتحاد، سرمشق مقاومت و راهبرد مقاومتی را سرلوحه خود قرار دهیم.

نخست وزیر منتخب مردم فلسطین خاطر نشان کرد: از قطعنامه سازمان ملل استقبال می کنیم اما همچنان بر مواضع خود مبنی بر به رسمیت نشناختن دشمن اسراییلی و ندادن حتی ذره ای از خاک کشورمان به آنها تاکید می کینم. ما خواستار تشکیل کشوری مستقل بر اساس مرزهای پیش از 1948 هستیم.

موسی ابومرزوق شخصیت دوم حماس نیز امروز از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل استقبال کرد و آن را موفقیتی سیاسی برای فلسطین خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها