نماینده ایران در سازمان ملل نسبت به تحرکات غیرقانونی ناوهای آمریکایی در خلیج فارس و نقض حریم هوایی ایران توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا هشدار داد.
کد خبر: ۵۱۸۱۶۳

 به گزارش راشا تودی، ایران طی نامه‌ای به دبیرکل و شورای امنیت سازمان ملل از تحرکات غیرقانونی ناوهای آمریکایی در نزدیکی مرزهای آبی و آسمان ایران انتقاد کرد و آن را یک اقدام تحریک آمیز خواند.

این دو نامه که روز جمعه به دبیر کل و شورای امنیت تحویل شده است توسط «محمد خزاعی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل نوشته شده است.

خزاعی در این نامه نوشته است؛ که هواپیماهای آمریکایی چندین بار در ماه اکتبر در منطقه بوشهر جایی که یک نیروگاه هسته‌ای ایران مستقر است پرواز کرده‌اند و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا هم در روز اول نوامبر و علیرغم هشدار از سوی ایران حریم هوایی ایران را نقض کرده اند.

عاشورا روز شادی وهابیت

در روزهای گذشته وهابیون در اقدامی بی شرمانه در برخی از مطبوعات متعلق به این فرقه ضاله روز عاشورای حسینی را روز شادی و سرور عنوان کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شیعه نیوز نوشت:چند سالی است وهابیون در ماه محرم که سال روز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام)، فرزند دوم حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) و نوه گرامی نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم ) می باشد. تلاش می کنند به روش های گوناگون این جنایت تکان دهنده را مورد تمسخر و اهانت قرار دهند .

در روزهای گذشته وهابیون کویت که مدتی پیش قصد کودتا علیه دولت این کشور را نیز داشتند در اقدامی بی شرمانه در برخی از مطبوعات متعلق به این فرقه ضاله روز عاشورای حسینی را روز شادی و سرور عنوان نموده و  روزه گرفتن در این روز را توصیه می نمایند .

این گزارش می افزاید علی رغم تکریم خاندان رسالت توسط اهل سنت، وهابیون مجالس عروسی و جشن خود را عمدا در شب تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار می کنند.

طرح ابراهیمی برای سوریه

«اخضر ابراهیمی» فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب از روز پنج‌شنبه آینده طرحی شبیه به طرح «کوفی عنان» ارائه می‌کند.

روزنامه السفیر لبنان به نقل از منابع دیپلماتیک اروپایی نوشت که ابراهیمی پنج‌شنبه آینده طرح خود برای حل بحران سوریه را به شورای امنیت که قرار است برای بررسی اوضاع سوریه تشکیل جلسه دهد، ارائه می‌کند.

ابراهیمی در طرح خود تشکیل یک دولت ترکیبی متشکل از نمایندگان نظام سوریه و معارضین برای اداره مرحله انتقالی تا بهار سال 2014 را پیشنهاد کرده است و این دولت انتقالی از اختیارات اجرایی گسترده‌ای برخوردار خواهد بود.

این طرح بر انتخابات پارلمانی و محلی پس از سپری شدن دوره تعیین شدن تحت نظارت سازمان ملل متحد تاکید دارد.

در این طرح به هیچ مذاکره مستقیمی بین نظام سوریه و معارضین اشاره نشده و دولت انتقالی به منزله میز مذاکرات و گفت‌وگو به منظور اجرای اصلاحات قانون اساسی عنوان شده است.

 فرعون جدید مصر

هر چند هنوز در مورد فرعون بودن مرسی نمی‌توان قضاوت کرد، اما در مورد تفسیر مرسی از دموکراسی نگرانی وجود دارد. شاید در نگاه وی، مخالفین باید خفه شوند و هر چه به آنها دستور داده می‌شود اطاعت کنند.

یک روز پس از ان که محمد مرسی، رئیس جمهور مصر، آتش‌بس بین اسرائیل و حماس را میانجی‌گری کرد، قدرت خود را به میزان زیادی گسترش داد. این اقدام وی، هم با تائید و هم با خشم مواجه شد و به این متهم شد که به جای کشور مصر فقط به فکر طرفداران خود است.

به گزارش «تابناک» و به نقل از راشا تودی، سعید صادق استاد جامعه‌شناسی سیاسی در دانشگاه آمریکایی قاهره در این باره می‌گوید: «حتی کسانی که به وی رای ندادند تلاش داشتند تا به وی شانسی برای نشان دادن خود بدهند، ولی آنها فهمیده‌اند که سیاست خارجی وی با مبارک تفاوتی ندارد».

صادق در این باره معتقد است که گرفتن تائید آمریکا و اسرائیل مهمترین هدف مرسی بود. « مرسی قادر بود که آتش‌بس بین حماس و اسرائیل را برقرار کند و از آن جایی که آمریکا و اسرائیل از این اقدام وی راضی بودند، وی چراغ سبزی را در برابر خود می‌دید تا با صدور فرمان افزایش اختیارات خود، اقدامی خطرناک را در داخل کشور انجام دهد، اقدامی که بسیاری را تحریک کرد».

 مارک آلموند استاد دانشگاه بیلکنت آنکارا نیز می‌گوید: « در نگاه اول می‌توان گفت، مرسی نسخه مذهبی مبارک است. وی آتش‌بس بین حماس و اسرائیل را سامان داد و در فاصله 24 ساعت، عملا خود را به قدرت مطلق در مصر تبدیل کرد.» مرسی با موافقت آمریکا و اسرائیل، میانجی‌گری آتش‌بس را انجام داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها