کمی از سیاست

تشکیل کمیته پیگیری گفت‌و‌گوهای ملی سوریه

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در پایان نشست دو روزه گفت‌و‌گوی ملی سوریه در تهران از تشکیل کمیته پیگیری گفت‌وگوهای ملی برای حل بحران سوریه خبر داد.
کد خبر: ۵۱۷۷۶۳

نشست دو روزه گفت‌و‌گوی ملی سوریه که با حضور نمایندگان احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی سوری و نیز نمایندگان دولت بشار اسد از یکشنبه گذشته در تهران آغاز شده بود، دیروز به کار خود پایان داد.

در پایان این نشست حسین امیرعبداللهیان گفت: تشکیل کمیته پیگیری گفت‌و‌گو‌ها در این نشست به تصویب شرکت‌کنندگان رسید و وظیفه اصلی این کمیته، تهیه مقدمات برگزاری نشست بعدی گفت‌و‌گوی ملی در شهر دمشق، پایتخت سوریه است. در همین حال برخی منابع گفتند که تعداد اولیه اعضای کمیته پیگیری گفت‌و‌گوهای ملی سوریه 16‌نفر است. ‌/ ایرنا

سلطانیه: خارج کردن سوخت از نیروگاه بوشهر امری عادی است

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی در واکنش به برخی تحلیل‌ها در خصوص علت خروج صفحه‌های سوخت از رآکتور نیروگاه بوشهر گفت: ایران به عنوان بخشی از فرآیند فنی عادی که مربوط به واگذاری مسئولیت نیروگاه بوشهر از مهندسان روسی به ایرانی است، سوخت را از این نیروگاه خارج کرده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بخشی از گزارش اخیر خود اعلام کرده بود صفحه‌های سوخت مورد استفاده در نیروگاه بوشهر، از رآکتور خارج شده و به حوضچه سوخت منتقل شده است. به دنبال انتشار این موضوع، برخی رسانه‌ها این مساله را نشانگر ایجاد مشکلی در فعالیت نیروگاه بوشهر دانستند.

اما علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این موضوع را روال فنی بسیار عادی برای حصول اطمینان از بررسی شدن تمامی وجوه ایمنی دانست. ‌/‌ ایسنا

فیروزآبادی: کمک به مردم فلسطین وظیفه ماست

رئیس ستادکل نیروهای مسلح حمایت از مردم مظلوم غزه را یک وظیفه دانست و گفت: باید از مردم غزه دفاع کنیم، چون آنها مسلمانند و خونشان به ناحق ریخته می‌شود.

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته بسیج، افزود: یکی دو ماه قبل، بنده پیش‌بینی کردم که رجزخوانی غرب علیه ایران به دلیل ناتوانی آنها عملی نخواهد شد و این ادعای آنها در انتها به مظلوم‌کشی ختم شده و رژیم صهیونیستی به غزه حمله می‌کند.‌/‌ فارس

آمانو: فعالیت‌های اعلام شده ایران در کنترل کامل آژانس است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: مواد و تأسیسات هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران در کنترل کامل آژانس قرار دارد و ما می‌توانیم صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بررسی و تأیید کنیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یوکیا آمانو که برای دیدار و گفت‌وگو با فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس بسر می‌برد افزود: موضوع مهم این است که اراده‌ای برای پیدا کردن راه‌حلی دیپلماتیک در این زمینه وجود دارد و امیدوارم هرچه زودتر به این مهم دست یابیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: سیزدهم دسامبر(بیست‌وسوم آذر) قرار است در تهران مذاکراتی با حضور مقامات ارشد ایران برگزار شود، امیدوارم بتوانیم به راه‌حلی جامع درباره پرونده هسته‌ای این کشور دست یابیم. آمانو تأکید کرد: پرونده هسته‌ای ایران باید از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود و ما تلاش‌های خود را در این زمینه به‌کار خواهیم بست./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها