حادثه در جهان

مرگ 9 پلیس کنیا در درگیری با افراد مسلح

دست‌کم 9 نیروی پلیس کنیا طی درگیری با چند فرد مسلح کشته شدند.
کد خبر: ۵۱۵۷۷۳

بنابر اعلام پلیس کنیا، نیروهای پلیس سوار بر کامیون و در حال انجام عملیات بودند که با حمله این گروه از راهزنان مسلح روبه‌رو شدند. گفته شده است راهزنان در کمین نیروهای پلیس بوده و با نزدیک شدن آنان اقدام به تیراندازی کردند که دست‌کم 13 نفر دیگر نیز بشدت زخمی شدند.

سخنگوی پلیس کنیا گفت:‌ نیروهای پلیس برای یافتن یک گله گاو ربوده شده عملیات گشتزنی را آغاز کردند، که با حمله راهزنان مواجه شدند. سی‌ام اکتبر نیز طی درگیری قبیله‌ای دست‌کم 13 نفر در این منطقه جان خود را از دست دادند و سه نفر دیگر نیز مجروح شدند./ ایسنا

مسابقه مرگبار اتومبیلرانی در چک

رسانه‌های داخلی جمهوری چک در گزارشی اعلام کردند: انحراف یک خودرو از مسیر مسابقه، چهار قربانی برجا گذاشت.

بنابر اعلام نیروهای امداد و نجات جمهوری چک، در طول برگزاری مسابقه اتومبیلرانی یکی از خودروها از مسیر رقابت منحرف شد و چهار نفر از جمله یک کودک کشته شدند. در این حادثه، سه نفر دیگر به دلیل جراحت روانه بیمارستان شدند، اما خطری آنان را تهدید نمی‌کند. سخنگوی پلیس جمهوری چک گفت: طبق شواهد خودرو پس از انحراف از مسیر و برخورد با یک درخت، با گروهی از تماشاگران تصادف کرد. در ماه سپتامبر نیز در حادثه‌ای مشابه در همین کشور سه نفر جان خود را از دست دادند که موجب شد برگزاری مسابقات رالی تا حدودی کاهش یابد./ ایسنا

انفجار مهیب، چند خانه را به آتش کشید

بر اثر وقوع انفجاری مهیب در شهر ایندیاناپولیس آمریکا، یک خانه تخریب شد و تعدادی دیگر در آتش سوخت.

پلیس محلی این شهر با اعلام این که در این حادثه یک نفر کشته و تعداد دیگری مجروح شده‌اند، تصریح‌کرد: علت دقیق وقوع انفجار مشخص نشده است.

نیروهای آتش‌نشانی منطقه پس از اطلاع از وقوع انفجار به محل حادثه اعزام شدند و عملیات مهار آتش را آغاز کردند. سخنگوی دپارتمان آتش‌نشانی ایندیاناپولیس گفت: محل حادثه همانند منطقه جنگی بود و تمامی ساکنان منطقه به ساختمان یک مدرسه منتقل شدند.

یکی از کارشناسان سازمان آتش‌نشانی منطقه معتقد است، انفجار گاز علت حادثه بوده است./ ایسنا

زلزله 6‌/‌6 ریشتری میانمار 13 کشته بر جا گذاشت

رسانه‌های محلی میانمار در گزارشی از وقوع زمین‌لرزه 6‌/‌6 ریشتری در این کشور و کشته شدن 13 نفر خبر دادند.

این زمین‌لرزه که دیروز مناطق شمالی این کشور را لرزاند خسارت‌هایی را در پی داشت. همچنین در مناطق نزدیک به کانون زمین‌لرزه 40 نفر مجروح شدند.

شدیدترین خسارت این زمین‌لرزه ریزش یک پل در حال ساخت بود. پنج نفر از قربانیان این حادثه طبیعی از کارگرانی هستند که هنگام وقوع زلزله روی پل مشغول کار بوده‌اند.

یکی از مقامات سازمان هواشناسی این کشور گفت: قدرت این زمین‌لرزه 8‌/‌6 ریشتر بود. در حالی که مرکز لرزه‌نگاری آمریکا قدرت آن را 6‌/‌6 ریشتر و در عمق ده کیلومتری سطح زمین اعلام کرد. این زلزله در بانکوک پایتخت تایلند نیز احساس شده است. ‌/‌ ایسنا

فوتبالیست برزیلی نامزدش را کشت

یکی از ستارگان فوتبال برزیل پس از شکنجه نامزدش و به قتل رساندن او، جسدش را مثله کرد.

برونو فرناندز، یکی از بازیکنان فوتبال برزیل پس از آن‌که متوجه شد نامزدش از او فرزندی به دنیا آورده، او را کشت و جسد نامزدش را پس از تکه‌تکه کردن به سگ‌های خانگی‌اش خوراند. بنابر اعلام پلیس برزیل، برونو همراه چند نفر دیگر نقشه ربودن، شکنجه کردن و به قتل رساندن نامزدش را طراحی و آن را عملی کرد. گفته شده است برونو پس از تولد فرزندش، از نامزدش خواست تا به دوستان و آشنایان بگوید فرزندشان را از یک خانواده فقیر گرفته و سرپرستی او را قبول کرده‌اند، اما نامزدش تمایلی به این کار نداشت. به گفته پلیس برزیل، برونو برای آن‌که بتواند پس از تولد فرزندش شهرت خود را حفظ کند، این اجازه را به خود داده تا نامزدش را به قتل برساند./ ایسنا

تهدید به بمبگذاری هواپیمای هندی را زمینگیر کرد

مقامات هواپیمایی هند از دریافت تماسی مبنی بر تهدید به بمبگذاری در یکی از پروازهای این کشور خبر دادند.

مقامات هواپیمایی این کشور در پی دریافت خبر بمبگذاری در هواپیما، 200 مسافر این پرواز را بسرعت از داخل هواپیما خارج کرده و بررسی‌های خود را آغاز کردند.

مسافران این پرواز روز گذشته قصد داشتند از بمبئی به دهلی سفر کنند؛ اما سه ساعت در فرودگاه سرگردان شدند.

مسئولان فرودگاه پس از تخلیه هواپیما آن را برای بررسی‌های بیشتر به نقطه‌ای دورافتاده در فرودگاه منتقل کردند. / ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها