پشت پرده جایزه ساخاروف

اهمیت مهره‌ای مانند نسرین ستوده لنگرودی برای طرف‌های اروپایی به حدی است که پس از اعلام اهدای جایزه ساخاروف از طرف پارلمان اروپا به وی، اعضای هیئت پارلمانی اروپا نیز اعلام کردند در سفری از پیش برنامه‌ریزی شده به تهران ضمن دیدار با ستوده، دعوتنامه رسمی پارلمان اروپا برای دریافت جایزه ساخاروف را به ‌دست او برسانند که در نهایت جمهوری اسلامی ایران هیئت اروپایی را به دلیل تعیین پیش شرط (دیدار با ستوده) به کشور راه نداد.
کد خبر: ۵۱۲۳۹۴

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ستوده تاکنون پرونده وکالت بسیاری از چهره‌های معاند، ضد انقلاب و تروریست را به سبک و شیوه‌ای خاص در نحوه تقبل چنین پرونده‌هایی بر عهده داشته است و البته در کارنامه کاری وی همکاری با نشریات زنجیره‌ای مانند روزنامه‌های‌ جامعه، توس، صبح امروز به چشم می‌خورد. او از عناصر فعال در جریان فتنه 88 نیز محسوب می‌شود.

صراحت و جدیت نسرین ستوده در پیگیری مطالبات و طرح‌های دولتمردان آمریکایی و اروپایی در اقدامات معاندانه علیه جمهوری اسلامی ایران تا آنجا پیش رفت که اخیرا هیلاری کلینتون نیز با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اعلام تبریک به ستوده برای دریافت جایزه ساخاروف، از عدم امکان حضور او در مراسم اهدای جوایز ابراز تاسف کرده و خواستار آزادی فوری وی گردید!

از طرف دیگر تعدادی از مرتبطین گروهک تروریستی منافقین پس از دستگیری اعتراف کرده‌‌اند که نسرین ستوده، برای آن‌ها کلاس‌هایی تحت پوشش آموزش حقوق شهروندی برگزار می‌کرده اما در این کلاس‌ها روش‌های گریز از قانون و فریب مامورین امنیتی و قضایی و مهارت‌های دروغگویی را به آن‌ها تعلیم می‌داده است!!

بر همین اساس باید به این نکته نیز اشاره داشت که اعطای جوایز بین‌المللی به اصطلاح حقوق بشری به اشخاص معارض و مسئله‌دار، حربه‌ای در جهت تشویق و تهییج آن‌ها و دعوت به ادامه فتنه‌گری همچنین در راستای حمایت‌های مالی از اپوزیسیون است و در این میان اختصاص جایزه به اشخاصی چون ستوده، با هدایت و نفوذ شیرین عبادی انجام شده است به گونه‌ای که عبادی نقش ویژه‌‌ای در برقراری ارتباط ستوده با خارج از کشور برای دریافت پرونده وکالت چهره‌های خاص توسط وی را برعهده داشته است و البته خانم ستوده از همین کانال از مواهب مالی و دلار‌ها و یورو‌های اربابان خود بهره مند گشته است.

احمدی نژاد بازداشت شود

نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با ارائه پیش‌نویس قطعنامه ای، خواستار بازداشت و پیگرد قضایی رئیس‌جمهور ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، "استیو اسرائیل" این نماینده جمهوری‌خواه با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای به کنگره، صدور حکم بازداشت و تعقیب رئیس‌جمهور ایران را خواستار شد.

در پیش‌نویس قطعنامه دو صفحه ای "اسرائیل" آمده است: ""محمود احمدی‌نژاد" گفته است که اسرائیل باید محو شود و اینکه یهودیان ملتی ساختگی هستند که دیگر نباید وجود داشته باشند. کنگره خواستار تعقیب و بازداشت رئیس‌جمهور ایران به جرم تحریک برای کشتار است."

اخیرا "میت رامنی" نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز ادعاهای مشابهی داشته است.

سردرگمی ترکیه در بحران سوریه

از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه و سپس تشدید بحران در این کشور، سیاست‌های دولت ترکیه در قبال این بحران به یکی از مهم‌رین مسائل مورد بحث در محافل سیاسی و تحلیلی بین‌ا‌لمللی تبدیل شده است. با این حال، تغییر جهت‌های مداوم این دولت، موجب تقویت این گمانه شده که شاید اصولاً ترکیه فاقد رویکردی مشخص نسبت به سوریه است.

به نوشته روزنامه «تودی زمان»، داوداوغلو ضمن بی‌معنا خواندن گفت‌و‌گو با دولت اسد، اعلام کرده آنکارا از اقدامات دیپلماتیک صرفاً برای استقرار یک دولت انتقالی حمایت می‌کند که پیش از این، در جریان کنفرانس «ژنو» در تابستان سال جاری مورد توافق قرار گرفته بود.

این در حالی است که از چند هفته پیش تاکنون، دولت ترکیه به همراه فاصله گرفتن از این گونه مواضع، خواستار حل بحران سوریه از راه تشکیل گروه‌های منطقه‌ای با حضور کشورهای تأثیرگذار بر سوریه، از جمله ایران و روسیه شده بود.

اشاره داوداوغلو به مجموعه تصمیماتی بود که در کنفرانس ژنو، بدون حضور نمایندگان سوریه و همچنین برخی کشورهای تأثیرگذار در سوریه، از جمله ایران، توسط گروه‌های اپوزیسیون سوری، ترکیه و برخی دیگر از کشور‌ها گرفته شده بود.

نامزد جبهه مردمی اصلاحات

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات محمدرضا عارف را از نامزدهای بسیار محبوب در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری دانست و گفت: اگر عارف وارد عرصه انتخابات شود، جبهه مردمی اصلاحات از وی حمایت خواهد کرد.

حجت الاسلام محمدرضا فومنی، دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات با حضور در غرفه مهر در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با بیان اینکه آینده از آنِ اصلاح طلبان است، گفت: شک ندارم که مردم در انتخابات آینده به اصلاح‌طلبان رأی خواهند داد به دلیل اینکه از عملکرد دولت و مجلس اصولگرا ناامید شده اند.
 
این فعال سیاسی با بیان اینکه اگر اصلاح‌طلبان کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنند، جبهه مردمی اصلاحات از او حمایت خواهد کرد، افزود: اگر از جبهه اصلاحات چهره ای وارد عرصه انتخابات نشود، ما به ناچار از کاندیدای معتدل اصولگرایان حمایت خواهیم کرد.

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا در صورت کاندیداتوری محمدرضا عارف جبهه مردمی اصلاحات از وی حمایت می کند یا نه؟، اظهار داشت: عارف گزینه بسیار خوبی است و اگر وارد عرصه انتخابات شود، ما در جبهه مردمی اصلاحات از وی حمایت می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها