قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین به این شرکت ابلاغ نشده است.
کد خبر: ۵۱۱۳۴۰

سیدناصر سجادی در پاسخ به ایسنا مبنی بر تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین با تاکید بر این‌که دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، اعلام کرد: کاهش اجازه برداشت بنزین 700 تومانی به معنی افزایش قیمت بنزین، حذف بنزین 400 تومانی یا تک‌نرخی شدن آن نیست.

وی با رد این موضوع که تعداد کارت‌های در اختیار جایگاهداران کاهش یافته است، گفت: اواخر هر ماه به دلیل کاهش سهمیه بنزین 400 تومانی استفاده از بنزین 700 تومانی افزایش می‌یابد، به همین دلیل ازدحام در جایگاه‌ها نیز زیاد می‌شود که این به معنی کمبود کارت جایگاهداران نیست.

این مقام مسئول با تاکید بر این‌که کارت جایگاهدار برای شرایط اضطراری در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: به اندازه کافی کارت سوخت در اختیار جایگاهداران قرار دارد.

به گفته وی، کارت سوخت هر جایگاهدار روزانه شارژ می‌شود که می‌تواند آن را 256 بار در روز استفاده کند.سجادی با اظهار این‌که تعداد کارت‌های سوخت در اختیار هر جایگاه بستگی به فروش آن و صلاحدید شرکت پخش آن منطقه دارد، گفت: اگر 3000 جایگاه عرضه بنزین و گازوئیل در کشور وجود داشته باشد، به طور متوسط هر جایگاه، دارای هفت تا ده کارت سوخت است.

افزایش 7/5 درصدی مصرف بنزین

سجادی، آمار مصرف بنزین را در هفت ماه اول امسال 64 میلیون لیتر در روز اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به سال گذشته با متوسط مصرف روزانه 5/60 میلیون لیتر در روز 7/5 درصد رشد داشته که این موضوع با توجه به افزایش تعداد خودروهای وارد شده در خیابان، عادی است. به گفته قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، قیمت تمام شده بنزین با احتساب دلار با نرخ 1226 تومان برای هر لیتر 1000 تومان است.

این مقام مسئول از تعیین فاصله زمانی برای سوختگیری خودروهای گازوئیل‌سوز خبر داد و گفت: پیش از این هر خودروی گازوئیل‌سوز می‌توانست در روز سه بار بدون فاصله از هم سوختگیری کند که این امر موجب شده بود علاوه بر ازدحام در برخی جایگاه‌های سوخت، گازوئیل آن جایگاه نیز در کمترین زمان تمام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها