برخی مواقع کار برای افزایش بهره‌وری ، موسیقی گوش می‌کنند. وقتی‌ از آنها دلیلش را می پرسیم، جواب‌های متفاوتی می‌شنویم؛ از جمله کسب انرژی لازم برای یک روز کاری یا حذف‌کردن سر و صدای اطراف.
کد خبر: ۵۱۱۱۳۹

عده ای عقیده دارند موسیقی‌ به بهتر کارکردن آنها کمک می‌کند ولی‌ براستی ما درباره اثرات موسیقی‌ روی کارمان چه می‌دانیم؟ احتمالا دانسته‌های ما چیزی بیش از تجربه‌ شخصی‌‌مان نیست.

خبر خوب این است که یکسری تحقیقاتی‌ وجود دارد که نتایج آنها نشان می‌دهد موسیقی‌ به بهبود کار کمک می‌کند.

تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه ویندسر کانادا تاثیرات موسیقی‌ بر کارایی طراحان نرم‌افزارها را نشان می‌دهد.

براساس این تحقیقات حذف موسیقی، کیفیت کار طراحان را کم می‌کند به طوری که مدت زمان بیشتری برای به اتمام رساندن طرح‌شان نیاز دارند.

اما با پخش موسیقی‌ ادراک آنها هنگام کارکردن افزایش می‌یابد. افزون بر این، محققان بر این عقیده‌اند که این تغییرات مثبت با افزایش حس کنجکاوی و انجام کارهای خلاقانه همراه است.

با این حال، تحقیقات مشابه نشان می‌دهد گوش‌کردن به موسیقی‌ هنگام کار به خودی خود سودمند نیست.

برای آن دسته از آدم‌هایی که معمولا هنگام کار به موسیقی‌ گوش نمی‌دهند، مدتی‌ طول می کشد تا به وجود آن عادت کنند و تاثیرات مثبت آن را متوجه بشوند.

چرا که ، وقتی‌ به کار همراه با موسیقی‌ عادت می‌کنید، بهره‌وری و کیفیت کار شما بالا می رود و در صورت نبود موسیقی‌ کاهش می‌یابد.

همچنین در این مقاله ذکر شده که تاثیر موسیقی‌ روی افراد به شخصیت آنها مربوط است؛ برونگرایان وقتی‌ به موسیقی‌ گوش می‌کنند احساس اضطراب کمتری دارند، در حالی‌ که افراد درونگرا به این مساله اثر قابل توجهی‌ ندارند.سبک موسیقی‌ که به آن گوش می‌دهید نیز اهمیت دارد.

چرا که موسیقی‌ هیجان‌انگیز باعث افزایش احساس قدرت می‌شود و موسیقی‌ آرامش‌بخش باعث رهایی از تنش جالب است بدانید که با گوش ‌کردن به موسیقی‌ مورد علاقه‌تان، احساس تنش در شما کاهش می‌یابد. این به معنای آن است که از میزان استرس شما کاسته می‌شود.‌

ضربان قلب، تنفس و فشار خون شما هنگامی که به موسیقی‌ هیجان‌انگیز گوش می‌دهید افزایش می‌یابد، حتی اگر به آن موسیقی‌ علاقه نداشته باشید.

این که گوش‌دادن به چه نوع موسیقی‌ بهتر است، بستگی به این دارد که شما در چه شرایطی بهتر کار می‌کنید.

به طور مثال استفان کینگ در کتاب خود نوشته است؛ ترجیح می‌دهد هنگام کار با کامپیوتر به موسیقی‌ هارد راک گوش کند.

اگر شما نمی‌دانید چه موسیقی‌ برای زمان کارکردن‌تان مناسب است، می‌توانید از برنامه‌ها و سایت‌هایی مانند Last.fm و Pandora و Songza‌ برای پیدا‌کردن موسیقی استفاده کنید. (جام جم - ضمیمه کلیک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها