الی‌بو: اصل پشتیبانی و حمایت به بهترین شکل از جانب بازیکنانم اجرا می‌شود

مارسی و سلاح سختکوشی

الی‌بو و تیمش مارسی از خبرسازان بزرگ فصل جاری فوتبال فرانسه و کل اروپا بوده‌اند. درست است که مارسی بدون این مربی سرد و گرم چشیده و با هدایت دیدیه‌دشان (سرمربی فعلی تیم ملی فرانسه) هم در سال 2010 قهرمان لیگ فرانسه شده و به 17 سال قهرمان نشدنش در این رقابت‌ها پایان بخشیده بود، اما در دو فصل گذشته زیر سایه تیم‌های تازه اوج گرفته‌ای چون لیل و مون‌پلیه قرار گرفته بود و حالا الی‌بو با هدایت هوشمندانه‌اش مردان ولودروم را از نو به کسب عنوان اولی لوشامپیونا امیدوار کرده است.
کد خبر: ۵۱۰۵۷۱

حاصل این مدیریت پیروزی مارسی در هر شش بازی نخستش در فصل جاری لیگ فرانسه بود و در همه این مسابقه‌ها آنچه کلید و دلیل اصلی برد بندرنشینان جلوه کرد، سختکوشی و دوندگی و ناامید نشدن آنان حتی در سخت‌ترین شرایط بود. مارسی شاید شروع درخشانی در پیکارهای امسال لیگ اروپا (جام یوفای سابق) نداشته و به نشانه آن در دیدار با فنرباغچه فقط توانست دو گل خورده در برابر این رقیب ترکیه‌ای را جبران کند و به تساوی 2 ـ 2 برسد، اما فقط چند روز بعد از آن واقعه با وجود خستگی و کوفتگی یک نبرد جانکاه با فنرباغچه مارسی تیم اویان را در ولودروم با یک گل مغلوب و ششمین برد متوالی‌اش را هم دشت کرد. اگر خصلت سختکوشی و ناامید نشدن مارسی در کار نبود و این تیم زود ناامید می‌شد امکان نداشت مسابقه‌اش با اویان را ببرد، زیرا این تیم حملات پرشمار میزبان را دفع کرد و فقط با گل مورگان امال فیتانو در فاصله 12 دقیقه به پایان وقت از پای درآمد. آیا این روح بزرگ و پرواز به سمت ناشناخته‌ها و حرکت دائم در همه طول و عرض میدان برای گرفتن میدان از رقبا تا پایان فصل ادامه خواهد یافت؟ الی‌بو هم پاسخی برای این سوال ندارد. وی صرفا می‌گوید: فکر می‌کنم حاصل کارمان و میزان امتیازهای جمع‌آوری شده ما طی این مدت بیش از چیزی بوده که فن و تکنیک‌مان گواهی می‌داده و اگر بیش از فن‌مان نتیجه‌ گرفته‌ایم به سبب کوشندگی فراوان نفرات‌مان بوده است. بازی ما با اویان براحتی می‌توانست صفر ـ صفر و حتی به سود رقیب تمام شود، ولی بچه‌های ما آنقدر تلاش کردند تا به آنچه می‌خواستند، رسیدند. من این خصلت را در تمام طول فصل از شاگردانم دیده‌ام و بسیار خوشحالم که وحدت رویه‌ای آشکار و یک اتحاد رفتاری بین آنها هست و اصل پشتیبانی و حمایت به بهترین شکل از جانب آنها تامین و اجرا می‌شود و هرگز عقب‌نشینی نمی‌کنند. شکی نیست اگر این رویکردها در بازی ما نباشد، بیش از اینها در برابر رقبا مشکل خواهیم داشت.

حتی کارشناسان و ناظران بی‌طرف نیز معترفند مارسی امسال به شکل محسوس و چشمگیری کوشا و دونده است و هرگز ناامید نمی‌شود و اگر جز این بود نمی‌توانست در شش هفته نخست لیگ فرانسه شش برد کسب کند و در قبال 9 گل زده فقط یک‌بار دروازه‌اش فرو ریزد. درخشش خیره‌کننده مردان الی‌بو سبب شده کار جالب دیگر تیم‌های خوب و موفق فصل مانند لیون و پاری‌سن‌ژرمن به چشم نیاید و به زیر سایه مارسی بروند و این بخصوص در وردلیون صدق می‌کند که در شش بازی نخست خود مثل مارسی بی‌شکست ماند و چهار برد و دو تساوی را به ثبت رساند و با 12 گل زده بهترین خط حمله را به نمایش گذاشت.

تا ژانویه

با این حال الی‌بو و مارسی به محسنات گفته شده برای جلوتر ماندن از رقبایی از این دست در صحنه‌های داخلی و خارجی محتاجند، زیرا حضور در مرحله گروهی لیگ اروپا به معنای مشغول بودن دائمی مردان الی‌بو تا اواخر آذر ماه است و اگر آنها انرژی و حوصله لازم را نداشته باشند، احتمال کم آوردن‌شان و عقب افتادن آنها از رقبا در این عرصه و همچنین صحنه لیگ فرانسه وجود خواهد داشت.

بو می‌گوید: مشکل ما در این مقطع از فصل تعدد و فشردگی مسابقات‌مان است که بدون کوچک‌ترین فرصت استراحتی، یکی بعد از دیگری از راه می‌رسد و برای درخشش در همه آنها باید نیرویی عظیم داشت. درست است که از ژانویه به بعد هم بیکار نخواهیم ماند، اما باز در آن هنگام دیدارهای اروپایی‌مان تعطیل و آن روال تا اواسط فوریه برقرار خواهد بود و اندک مجالی برای نفس کشیدن خواهیم داشت.

الان این‌طور نیست و تا تکلیف‌مان در لیگ اروپا روشن نشود باید در اکثر هفته‌ها سه چهار روز یکبار به میدان آییم، زیرا لیگ فرانسه و جام اتحادیه کشورمان را هم داریم و کار به جایی می‌کشد که دو سه‌ نوبت در طول پاییز در هشت روز سه بازی خواهیم داشت که واقعا کشنده خواهد بود. ما باید برای این امور آماده باشیم وگرنه صدرنشینی‌مان در لوشامپیونا ماندگار نخواهد بود.»

درخشان‌ترین دوران مارسی در لیگ فرانسه از 1989 تا 1993 بود و بعد از سقوط به دسته‌ای پایین‌تر با اتهام تبانی با رقبا این تیم سال‌ها زیر سایه بود، ولی در دوران دشان و حالا عصر الی‌بو دوباره مارسی شده است، ولی آیا این زمان شیرین استمرار خواهد یافت؟

AFP/ مترجم: وصال روحانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها