گشت و گذاری در بازار لوازم لوکس خودرو

‌مراقب ‌جیب‌تان باشید

نصب انواع روکش، ضبط و باند، دودی کردن شیشه، روکش صندلی، نصب سان‌روف برقی و دیجیتال، کفپوش، رنگ اسپرت قالپاق، نصب انواع سیستم‌های صوتی و تصویری و... اینها فقط نمونه‌هایی‌ از خدماتی است که در فروشگاه‌های مختلف سطح شهر ارائه می‌شود.
کد خبر: ۵۱۰۰۷۴

این موضوع تهران و شهرستان هم نمی‌شناسد و این روزها بیشتر جوانان به این رفتار و نصب تجهیزات اضافه و گاه ناهنجار روی ماشین‌های خود توجه نشان می‌دهند. ماشین گران‌قیمت و ارزان هم تفاوتی ندارد. آن طور که یکی از فروشندگان این لوازم می‌گوید از مالکان پیکان و پراید گرفته تا ماکسیما و بی.‌ام.و طرفدار این گونه تزئینات هستند و هر یک با توجه به سلیقه و درآمدی که دارند، انواعی از آنها را می‌خرند و روی ماشین نصب می‌کنند.

رضا. م که چند میلیون تومان خرج ماشین‌های مختلفش کرده است، می‌گوید: ماشین هم مثل بقیه لوازم شخصی باید تمیز و البته قشنگ باشد؛ حالا یکی دوست دارد شیشه‌ها را دودی کند، یکی هم می‌خواهد روکش صندلی‌هایش را عوض کند. اگر مشکل مالی نداشته باشیم، همه چیز ردیف است و هر طور دوست داری این ماشین‌ها را تزئین می‌کنی.

او براین باور است که ماشین هم بعد از مدتی صاحبش را خسته می‌کند. پس برای این‌که همیشه جذاب و دوست‌داشتنی باشد، باید دائم سر و وضعش را تغییر داد.

تزئینات چند میلیون تومانی

همان طور که در سطح شهر می‌بینیم، جوانان زیادی طرفدار این تزئینات هستند و با توجه به هزینه‌های آن و سلیقه و توان مالی خودشان چند مورد را انتخاب می‌کنند. آن طور که فروشنده یکی از مغازه‌های تزئینات اتومبیل می‌گوید: هزینه‌ها بسیار متفاوت است. بعضی تغییرات ظاهری را حتی می‌توان با هزینه‌های خیلی کم و در حد 40 هزار تومان انجام داد، ولی کارهایی هم هست که به چند میلیون تومان پول نیاز دارد. البته خیلی از مشتری‌ها، برای ماشین‌های ارزان‌قیمت هم هزینه‌های هنگفتی می‌پردازند و اعتقاد دارند ماشین هر چه هست باید زیبا باشد.

آن طور که پیداست دودی کردن شیشه‌های ماشین، یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین خدمات تزئینات اتومبیل است. حسین. ب که بتازگی ماشینش را خریده و همه شیشه‌ها را هم دودی کرده، می‌گوید: وقتی شیشه‌ها را دودی کنید، با حداقل هزینه، اتومبیل‌تان ظاهر بهتری پیدا می‌کند. علاوه بر زیبایی بیشتر، دودی کردن شیشه‌ها باعث می‌شود گرما و نور خورشید هم راهی به داخل ماشین پیدا نکند.

حسین بر این باور است که با این کار عمر قطعات داخل ماشین هم بیشتر می‌شود، چون این لوازم هرچه نور و گرمای کمتری بخورد، سالم‌تر می‌ماند و مسلما هیچ‌چیز برای صاحب ماشین، مهم‌تر از نگهداری مناسب آن نیست.

میزان دودی بودن شیشه‌های ماشین حسین 30 درصد است و آن طور که خودش می‌گوید این حد را پلیس راهنمایی و رانندگی مجاز می‌داند؛ ولی در همان فروشگاه، فرد دیگری اصرار دارد شیشه‌هایش را 60 درصد دودی کند. او با این‌که می‌داند این کار خلاف قانون است، اما فقط برای زیباتر شدن ماشینش بر این کار اصرار می‌ورزد.

البته در کنار این خدمات به نسبت ارزان، ارائه خدماتی مانند تغییر درهای ماشین و حالت باز و بسته شدن آنها نیز وجود دارد که بسیار گران و متفاوت است و طرفداران خاص خودش را دارد؛ طوری که می‌گویند حتی می‌توان برای تزئین کامل یک ماشین مبلغی حدود 20 میلیون تومان هم خرج کرد.

یک ‌جفت ‌رینگ‌ و ‌لاستیک ‌چقدر ‌آب ‌می‌خورد؟

یکی از مهم‌ترین تزئیناتی که برای اسپرت کردن اتومبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد و میان جوانان هم طرفداران زیادی دارد، تغییر رینگ‌‌ها و لاستیک‌هاست. جوانان می‌گویند این کار تاثیر زیادی در زیبایى اتومبیل‌ دارد و البته با قیمت‌های متفاوتی هم می‌توانند این زیبایی را به اتومبیل‌شان هدیه دهند، چون رینگ و لاستیک‌های مختلف با قیمت‌های متفاوتی در بازار به فروش می‌رسد؛ قیمت‌هایی که از حدود 2میلیون تومان شروع شده و می‌تواند تا 10میلیون تومان هم بالا برود.

در حال حاضر به طور تقریبی دو جفت رینگ حداقل 800 هزار تومان آب می‌خورد و تا 5‌ میلیون‌تومان پیش می‌رود. لاستیک‌های اسپرت هم همین وضعیت را دارد و از حدود یک میلیون تومان شروع شده و همین طور بالاتر می‌رود. ‌بنابراین اگر صاحب خودرو تاکید خاصی به یک نوع رینگ و لاستیک داشته باشد، حتما باید هزینه به نسبت زیادی خرج اتومبیل شخصی‌اش کند.

با این حال، خیلی از جوان‌ها به رینگ و لاستیک‌های اسپرت چنان علاقه دارند که هر هزینه‌ای را برای آن می‌پردازند. این گروه فارغ از این خرج‌ها باید بدانند تغییراتی اینچنینی گاه می‌تواند به سیستم فرمان و جلوبندی ماشین آسیب بزند و حتی شاید اتومبیل را از خدمات گارانتی محروم کند. بنابراین بد نیست قبل از استفاده از این خدمات با یک فرد مجرب در این مورد مشورت کنید.

تابش نور لیزری از چراغ‌هایی متفاوت

تعویض چراغ‌های ماشین هم یکی از ساده‌ترین را‌ه‌های اسپرت کردن و تغییر ظاهر ماشین است. این کار با هزینه‌ای حدود 200 تا 600 هزار تومان برای یک جفت چراغ جلوی پژو 206 و 100 تا 250 هزار تومان برای یک جفت چراغ عقب انجام می‌شود و جوان‌ها می‌گویند تاثیر زیادی هم در تغییر ظاهر ماشین دارد. البته بعضی جوانان ترجیح می‌دهند علاوه بر تغییر نوع و مدل چراغ، نور آن را هم تغییر دهند و با استفاده از نور لیزری هنگام شب، تاثیر بیشتری بر دیگران بگذارند؛ در حالی که فروشندگان می‌گویند پلیس می‌تواند اتومبیل‌هایی را که از نور زنون استفاده می‌کنند، متوقف کند و به همین دلیل ارائه‌دهندگان این خدمات، نور زنون را روی پروژکتورهای ماشین نصب می‌کنند تا راننده‌های روبه‌رویی کمتر اذیت شوند. هزینه‌ای که برای داشتن این نور باید بپردازید حدود 200 هزار تومان است.

صدای موسیقی، هرچه بلندتر بهتر

قدیمی‌تر‌ها دوست داشتند با صدایی آرام، موسیقی ملایمی گوش دهند و از آن لذت ببرند، اما جوانان امروز تا می‌توانند صدای موسیقی را بلندتر می‌کنند تا به قول خودشان حس بهتری را تجربه کنند!

این سلیقه خاص و متفاوت باعث شده بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات جانبی ماشین، ضبط و باندهایی متفاوت و قدرتمند را برای اتومبیل‌‌ها روانه بازار کنند. به طوری که امروز در بازار می‌توانید انواع مختلف ضبط و باندها را ببینید و در صورت تمایل آنها را بخرید؛ ضبط و باندهایی که خریدنش حداقل یک میلیون تومان از حساب جیب شما کم می‌کند و اگر بخواهید برای این کار ولخرجی کنید، حتی می‌توانید تا 10میلیون تومان هم برای یک ضبط و باند با لوازم جانبی‌اش مانند باکس و ساب و ال‌سی‌دی و... کنار بگذارید.

شماره تلفن‌ها روی آینه

وقتی تکنولوژی پیشرفت می‌کند، تزئینات و خدمات اتومبیل هم پابه‌پای آن پیش می‌رود تا به جوانانی که در این دنیای پر هیاهو زندگی می‌کنند، خدماتی متفاوت و متنوع ارائه دهد. برای همین این روزها ممکن است ارائه خدماتی مانند آینه سنسوردار یا دارای بلوتوث را هم در فهرست خدماتی که این فروشگاه‌ها ارائه می‌دهند، ببینید.‌ برخی صاحبان خودرو با استفاده از سنسوری که به آینه ماشین متصل می‌شود، می‌توانند زمانی که دنده عقب می‌روند، قسمت پشت ماشین را در آینه دیده و با خیال راحت کار پارک ماشین را به آخر برسانند؛ چون این‌سنسورها زمانی‌که ماشین به خودرو یا مانعی نزدیک شود صدا می‌دهد و صاحب ماشین را متوجه خطر می‌کند.‌ آینه‌های بلوتوث‌دار هم که نسل جدید همان آینه‌های قدیمی است، با هزینه‌ای حدود 100 تا 150 هزار تومان روی خودرو نصب شده و با این وسیله راننده می‌تواند با روشن کردن بلوتوث، شماره‌هایی را که به تلفن همراهش زنگ می‌زنند روی آینه خودرو مشاهده کند.

ماشین‌های قد کوتاه

از دیگر علایق جوانان که از دهه 50 تا حالا همچنان پابرجا مانده، تغییر ارتفاع ماشین به وسیله کوتاه کردن فنرهای آن است. آن روزها چاره‌ای جز این کار نبود تا لاستیک‌های دور سفید بیشتر توی چشم باشد، اما امروزه فنرهای کوتاه و مخصوص به بازار آمده که با تغییر آنها و البته پرداختن هزینه‌اش می‌توانید این کار را انجام دهید، اما یادتان باشد اگر هوس کردید قد ماشین‌تان را کوتاه کنید، حسابی مراقب دست‌اندازها و سرعت‌گیرها باشید تا هزینه تعویض اگزوز هم روی دست‌تان نماند.

حالا که صحبت از اگزوز شد بد نیست به اگزوزهای عجیب و غریب هم اشاره کنیم که اگر فقط به تعویض سراگزوز بسنده شود، هزینه‌ای حدود 30 تا 50 هزار تومان برایتان آب می‌خورد، اما اگر بخواهید موقع گذر از خیابان مردم فکر کنند یک جت نزدیک خانه‌شان نشسته و فریادشان به آسمان بلند شود، باید کلی از جیب مبارک خرج کنید.‌ از همه این کارها که بگذریم، تودوزی و روکش‌های مختلف هم طرفداران زیادی دارد؛ طرفدارانی که حتی حاضرند روکش‌های خاصی سفارش دهند و به آنچه در بازار وجود دارد، راضی نیستند.

البته یادتان باشد این روزها در بازار، قیمت تجهیزات مختلف مانند پله برقی بالا و پایین می‌رود و کمتر پیش می‌آید مدتی ثابت بماند.

پس هرگاه خواستید چنین لوازمی بخرید و ماشین‌تان را اسپرت کنید، به حرف‌ها و شنیده‌ها بسنده نکنید و خودتان قیمت روز را از بازار و مغازه‌ها بگیرید. این تنها راهی است که می‌توانید توان مالی‌تان را با این قیمت‌های عجیب‌وغریب بسنجید. از ما هم به شما نصیحت که در بازار، خوب بگردید و خوب قیمت بگیرید و بیش از مارک‌ها و برند‌ها مراقب جیب‌تان باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها