مدت‌هاست حیوانات به کودکان اوتیسمی کمک کرده‌اند تا در صحبت‌کردن و مهارت‌های اجتماعی بهبود یابند، اما متاسفانه این موارد بسیار محدود بوده‌ و همچنین به طور علمی مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.
کد خبر: ۵۰۸۶۸۹

اولین پژوهش علمی در مورد اسب‌درمانی که بتازگی منتشر شده، نشان می‌دهد اسب‌سواری برای کودکان اوتیسمی فواید چشمگیری دارد و البته باور دانشمندان بر آن است که منشا این تاثیرات مثبت احتمالا ریتم و آهنگ اسب‌سواری است.

مطالعه‌ای که روی 42 کودک اوتیسمی شش تا 16 ساله انجام شد، نشان داد سوارشدن و نوازش اسب می‌تواند سبب کم‌شدن ناهنجاری‌های رفتاری این کودکان شود.

کودکان اوتیسمی که مدتی را با اسب‌ها گذرانده بودند، در مقایسه با سایر کودکان اوتیسمی، در مهارت‌های رفتاری و حرکتی بهبود چشمگیری یافته بودند.

رابین گابریلز، روان‌شناس و سرپرست این طرح پژوهشی بر این باور است که حرکت آرامبخش و موزون اسب‌ها عامل اصلی این اثرات مثبت است.

در تمام ناهنجاری‌های ناشی از اوتیسم می‌توان نوعی نبود هماهنگی را در رفتار افراد اوتیسمی مشاهده کرد.

به عنوان مثال، پژوهشی که به بررسی توانایی یادگیری طبل‌زدن در کودکان اوتیسمی پرداخته بود، نشان داد این کودکان در مقایسه با کودکان عادی، در توانایی هماهنگ‌شدن با ریتم موسیقی بسیار کندتر عمل می‌کنند.

همین نقص بر رفتارهای اجتماعی ناخودآگاه آنان تاثیر منفی می‌گذارد لذا شاید اسب‌سواری، با تقویت توانایی هماهنگی در این کودکان سبب بهبود توانایی‌های رفتاری آنان شود. (جام جم - ضمیمه سیب)

منبع: Scientific American Mind

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها